לכתבה הקודמתהאם הענן הזה הוא גם בשבילי? לכתבה הבאהמערכת תקשורת אחודה: האם מתאימה גם לארגונים קטנים?

טכנולוגיה לעסקים קטנים ובינוניים: בלי פאניקה

מנהלים של ארגונים קטנים ובינוניים הם בדרך כלל אנשים מוכשרים. הם עושים הכל בעשר אצבעות ועדיין, רבים מהם פוחדים מטכנולוגיה.

01/04/2012, 08:36
Cisco בפייבוק
ביוטק ביוטכנולוגיה מעבדה מבחנה / צלם: save as
ביוטק ביוטכנולוגיה מעבדה מבחנה / צלם: save as

מנהלים של ארגונים קטנים ובינוניים הם בדרך כלל אנשים מוכשרים. הם עושים הכל בעשר אצבעות. רבים מהם ייסדו עסקים והביאו אותם לגודל מרשים, הכשירו עובדים ושדרות ניהוליות, הביאו מוצרים חדשים לשוק והגיעו להישגים מרשימים אחרים.

ועדיין, מנהלים רבים פוחדים מטכנולוגיה. הם לא מבינים בזה. הם מבינים את הלקוחות שלהם, את המוצרים שלהם, את העובדים שלהם, את הספקים שלהם ואת השוק שלהם. אבל טכנולוגיה? טכנולוגיה זה כמו סינית, ועדיף להשאיר את זה רחוק ככל הניתן מהתודעה.

החשש הזה מטכנולוגיה גורם לעסקים רבים הפסדים משמעותיים בפריון וביכולת הניהול העסקית בשגרה, והפסדים דרמטיים עד כדי אובדן ערך עצום (ואפילו מוחלט!) במקרה של אסון. טכנולוגיה אינה מהות, אלא סט של כלים. הארגונים שיודעים להשמיש אותה לצרכיהם הם בדרך כלל גם הארגונים שמגיעים הכי רחוק. הדוגמא הכי טובה לכך היא קרוב לוודאי הסמארטפון שיש לכם בכיס, שצופן בחובו טכנולוגיות רבות, מגוונות וקלות מאוד לשימוש. ככל שאתם משתמשים מתוחכמים יותר, כך אתם מפיקים ממנו יותר ויותר ערך. אם אתם משתמשים לא מתוחכמים שצורכים דרך הסמארטפון רק שירותי שיחות קוליות - אתם בעצם מבזבזים הרבה מאוד כסף על האחזקה שלו.

הנה מדריך נבוכים קטן על כמה ממילות המפתח שמפחידות אותך, ועל הדרכים להתמודד איתן:

רשת ארגונית: הרשת הארגונית היא כלי טכני לחלוטין לחיבור המחשבים השונים במשרד שלך לכדי יחידה עובדת אחת. אתה בטח שואל את עצמך למה זה טוב, ויש לא מעט תשובות לשאלה הזו: הרשת מאפשרת לחבר את כל המחשבים לאינטרנט דרך נקודת גישה אחת, אבל בה בעת היא גם מאפשרת לכל המשתמשים במשרד שלך לחלוק מידע על גבי אזורים משותפים שעל הרשת. וכן, אם יש חומר שאינך רוצה לחשוף בפני אחרים, ניתן להותיר אותו באזור פרטי על המחשב האישי, או לייצר מערך הרשאות שיקנה רק לך גישה לאזור הזה. רשת ארגונית היא כלי קריטי ובלתי ניתן לתחליף לשיתוף מידע ולחיסכון במשאבים.

תוכנה ארגונית: התוכנות הארגוניות בעלות השמות המפחידים (ERP, CRM, SCM ועוד) הן בסך הכל כלי תוכנה שמפשט את הפעילות הסטנדרטית של העסק שלך. הפעילויות הללו יכולות לכלול כל מה שעולה בדעתך, החל מטיפול בלקוחות, דרך עיבוד הזמנות או הוצאת חשבוניות וכלה ביצירת דוחות פנימיים וחיצוניים לסיכום הפעילות ולניתוחה. תוכנות ארגוניות מספקות מצע משותף לארגון כולו לעבוד דרכו ולייצר "שיח פעילותי" משותף ואחיד. לעתים השימוש בהן דורש הכשרה וההטמעה שלהן עלולה להיות מורכבת ומסובכת, אבל שימוש נכון וחכם בתוכנה ארגונית עשוי לחסוך הון עתק בטווח הארוך, ולייצר שורה ארוכה של כלים ניהוליים ויתרונות תפעוליים.

אחסון: זה כבר הרבה פחות מסובך ממה שזה נשמע. אנשים מדברים בעברית על "סטורג'" כל הזמן. איפה אתה שם את האפליקציה שלך, את המידע שלך, את האינטראקציות שלך. אחסון בסך הכל מתייחס לחלל שבו מאוכלס המידע הדיגיטלי של הארגון. במילים אחרות: ארון, או שידת מגירות. נכון, גם את הדיון באחסון אפשר לסבך ולדבר על טכנולוגיות שונות, שיטות שונות, הרשאות שונות ותרשימי זרימה שונים - אבל בסופו של דבר, תמיד יהיה מדובר בשידת מגירות.

ענן: אולי הבאזוורד האולטימטיווי של ימינו. ענן בסך הכל מתייחס לכוח מיחשוב גדול שאתה רותם לצכים שלך. בדרך כלל מדברים על האינטרנט. במקרים של ענן פרטי מדברים על ספק שירות שיש לו חוות שירותים ש"מלווה" לארגון שלך את כוח המיחשוב שלו בעת הצורך. הענן הוא כלי שבאמצעותו מספקים לארגונים תוכנה, שירותים (כמו אחסון ואבטחה) ותשתיות (כמו רוחב פס). היתרון הגדול של הענן טמון בכך שהוא מאפשר לך כלקוח, לקבל שירותים מתקדמים מבלי לבצע השקעה חד פעמית משמעותית. כלומר: אתה לא חייב לרכוש רשיונות תוכנה לכל שולחן או שטח איחסון עצום או אפילו רוחב פס גדול מספק האינטרנט שלך. אתה יכול במקום זה "להשכיר" אותם מספק ענן תמורת תשלום חודשי.

שרידות עסקית: יש הרבה מילים אופנתיות מהעשור האחרון שמתייחסות להתאוששות מאסון, להמשכיות עסקית ולשרידות עסקית. מדובר במקרי קיצון, כמו שריפה, פיגוע או קטסטרופה אחרת אבל גם במקרים שגרתיים יותר כמו הפסקת חשמל. שרידות עסקית מתייחסת ליכולת של הארגון שלך לחזור לתפקד בזמן קצר לאחר האסון. ההמשכיות העסקית מתייחסת גם היא למקרים האלה, וגם ליכולת של הארגון להמשיך ולתפקד ללא כל תקלה או down time בזמן של תקלות שגרתיות יותר. התוכן מאחורי הסיסמאות הללו נוגע בעיקר לפתרונות אחסון וגיבוי שממוקמים הרחק ממרכז הפעילות שלך, כך שהם לא ייפגעו במקרה של אסון. כיום, ספקי ענן רבים מספקים גם שירותי שרידות עסקית.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם