לכתבה הקודמתאיך מממנים סטרט-אפ? לכתבה הבאהאיך לא להגיד לא ללקוח, ועדיין לשמור על החברה שלכם?

עסקים קטנים: איך תהפכו לשחקן רלוונטי בשוק שלכם?

הכלי הזמין ביותר להפוך לשחקן מהותי ורלוונטי בשוק הוא להשתלט על עולם התוכן הרלוונטי בשוק שלכם.

01/04/2012, 08:38
Cisco בפייבוק
הייטק ביומד ביוטכנולוגיה / צלם: Shutterstock.com/Lightspring. א.ס.א.פ קראייטיב
הייטק ביומד ביוטכנולוגיה / צלם: Shutterstock.com/Lightspring. א.ס.א.פ קראייטיב

עסקים קטנים ובינוניים שמתחרים בשווקים גדולים שואלים את עצמם לא פעם איך לפרוץ את מעגל הלקוחות המצומצם שלהם. איך עליהם להתנהל על מנת להגיע לקהלים גדולים יותר ולהפוך למתחרה רלוונטי ולגיטימי גם באמצעים מוגבלים.

בעידן הנוכחי, עסקים משתמשים בעיקר בפיסבוק וברשתות חברתיות אחרות כדי להפיץ את הבשורה שלהם, אבל ספק אם זה מספיק. פתיחת עמוד אוהדים בפייסבוק היא פעולה טכנית שלא משנה את מעמדו של השחקן בשוק. אפילו מאמץ מרוכז בהשקעה כספית כדי לגייס אוהדים לדף באמצעות מבצע או פרסים מפתים הוא כלי מוגבל, שכן המטרה היא להישאר רלוונטי לאורך זמן. מבצעים נגמרים ומותירים אחריהם עמודים שוממים מפעילות. גם אם יש לכם עשרות אלפי אוהדים בפייסבוק - אם אתם לא מספקים להם תוכן רלוונטי - אין בעמוד שלכם כל ערך.

הכלי הזמין ביותר להפוך לשחקן מהותי ורלוונטי בשוק הוא להשתלט על עולם התוכן הרלוונטי בשוק שלכם. בין אם העסק הוא בית קפה, בית אריגה לשטיחים או מפעל לייצור מוטות פלדה, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם - בטח אלה שאינם מכירים אתכם - אינם מתענינים בחברה שלכם באמת. מה שכן מעניין אותם הוא עולם התוכן שבו אתם עוסקים. ושוב, הם עשויים להיות לקוחות פוטנציאליים למוטות פלדה, מזון לדגים או שירותי הפעלת מסיבות. זה לא באמת משנה. בנקודת זמן מסוימת, הלקוחות הפוטנציאליים הללו יבצעו תחקיר קטן על השוק - והפיכה לשחקן תוכן משמעותי בשוק שלכם תהפוך אתכם למקור המידע המרכזי של הלקוחות הללו.

יצירת תכנים המשיקים לעיסוק של החברה שלכם ואריזה שלהם בבלוג, עמוד בפייסבוק או אתר אינטרנט ייעודי, היא עסק פשוט ומורכב כאחד. זה פשוט כי אין פשוט מכתיבת חומרים חווייתיים ומרתקים על תכנים, יישומים ולקוחות שפועלים בסביבת העיסוק שלכם. אבל זה גם מורכב כי עסקים סובלים בדרך כלל מחשיבה מצמצמת בבואם לכתוב על העיסוק שלהם: הם חושבים על מוצרי החברה, על שם המותג, על חשש מפני מתחרים ועל תמחור. החשיבה הזו גורמת לעסקים ליצור תוכן מוגבל ושיווקי במהותו, שנותר רלוונטי רק ללקוחות הקיימים שלהם (וגם זה אינו נכון תמיד) - אבל לא לקהלי היעד שהם רוצים לכבוש.

כדי לייצר זירת תוכן, ארגון חייב לשחרר מעט את אחיזת הצבת לה הוא רגיל ביצירת חומר שיווקי, להתייחס לפתרונות, מוצרים ושירותים בזירת הפעילות שלו - ולא לעסוק בדחיפת המותגים שלו. כלומר, כשהוא יוצר תוכן, הארגון צריך לדעת לשמור על מידה מסוימת של אובייקטיביות, כדי להיתפס כבר סמכא, וכדי שהתוכן שלו לא ייתפס כמודעה. מובן שמוטב לא לפרסם או להמליץ על מוצרים של מתחרים - גם לאובייקטיביות צריך להיות גבול - אבל כדאי גם להיתפס כחסר פניות ככל האפשר.

ארגון שמצליח לייצר זירות תוכן כאלה, שמספקות מידע מועיל ללקוחות פוטנציאליים או טקסטים חווייתיים ומהנים לקוראים מזדמנים, ייהנה מתנועה סופר-רלוונטית בזירות שלו, ולנקודות זכות בקרב צרכנים שנחשפו לתוכן. וכך, גם חברה קטנה, יכולה להפוך לכריש תוכן גדול בתחום העיסוק שלה, ולהגיע ליותר ויותר קהלים באמצעות פנייה לא ישירה אך מענה ישיר לחלוטין לצרכי הלקוחות.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם