לכתבה הקודמתזה מטוס? זה ציפור? לא, זו מדיה חברתית לכתבה הבאהטכנולוגיה לעסקים קטנים ובינוניים: בלי פאניקה

האם הענן הזה הוא גם בשבילי?

מה זה בעצם ענן? כל העולם מדבר על מעבר לענן, על צריכת שירותים דרך הענן, אבל למה בעצם מתכוונים כולם, והאם כל זה רלוונטי גם לעסקים קטנים ובינוניים?

01/04/2012, 08:42
Cisco בפייבוק
הייטק / צלם: save as
הייטק / צלם: save as

מה זה בעצם ענן? כל העולם מדבר על מעבר לענן, על צריכת שירותים דרך הענן, אבל למה בעצם מתכוונים כולם, והאם כל זה רלוונטי גם לעסקים קטנים ובינוניים?

ענן מיחשוב הוא שם קוד לכוח עיבוד ומיחשוב המצוי על האינטרנט. זאת, לעומת מחשב, שרת או חוות שרתים, שעשויי להיות מקומיים. וכשאני כותב מקומיים, אני מתכוון לחומרה שמקיפה אתכם במקום העבודה שלכם, כולל המחשב עליו אתם מקלידים עכשיו.

לענן קוראים ענן על שום צורתו הגראפית בתרשימי זרימה. הוא שם בחוץ, יחד עם כל האינטרנט הגדול והנורא הזה, וכל עסק מגדיר מה המשמעות של הענן עבורו. כלומר, כל עסק בוחר איזה שירותים או אפליקציות הוא מעוניין להפעיל דרך הענן.

אפשר להפעיל שירותים רבים באמצעות הענן. הדוגמא הסטנדרטית לשירות המופעל באמצעות ענן היא ג'ימייל, שירות הדואר של גוגל. ואכן, חברות רבת משתמשות בג'ימייל או בשירותי דואר אחרים כדי להפעיל את מערך הדואר האלקטרוני שלהם.

אבל הענן לא עוצר בדואר אלקטרוני, ואפשר להפעיל באמצעותו אפליקציות אחרות, החל מתוכנות בסיסיות משרדיות ועד תוכנות ארגוניות ה"כבדות". היתרונון של פתרונות מהסוג הזה מובהק למדי: במקום לרכוש רשיונות תוכנה יקרים ואת החומרה הכבדה והיקרה הנדרשת לתמוך בתוכנה הזו, הארגון יכול פשוט "להשכיר" את התוכנה מספקי תוכנה גדולים כמו אורקל, מיקרוסופט, סאפ אחרים, ולשלם להם על בסיס חודשי תמורת השימוש בשירות.

יש אינספור מודלים לצריכת שירותים ותשתיות מהענן, ובכלל זה שירותי אחסון מתקדמים, שירותי אבטחה, שירותי התאוששות מאסון, שרידות עסקית ועוד ועוד. החיסכון בהוצאות חד פעמיות והיכולת לצרוך יותר או פחות משאבי מיחשוב ותוכנה מבלי לבצע השקעות משמעותיות, עונים על צרכיהם של ארגונים קטנים ובינוניים ברחבי העולם כולו, וקצב הצריכה של שירותים ותשתיות באמצעות הענן ובמודלי ענן מתוחכמים רק הולך וגדל.

הדאגה המרכזית של ארגונים בבואם לעבור למודלים של צריכת שירותים או תשתיות באמצעות ענן היתה ונותרה האבטחה. הדברים נכונים גם לאחר שחברות רבות החלו לשווק פתרונות אבטחה ארגוניים כוללים באמצעות הענן. החשש מבעיות אבטחה הוא חשש ראשוני של מנהלים, אבל האמת היא שבין אם המחשב המקומי המאובטח שלך מחובר לאינטרנט או שהמידע שלך מצוי בענן מאובטח, אתה בדרך כלל לא נמצא ברמות אבטחה שונות באופן מהותי.

הדברים נכונים גם לגבי דאגות הפרטיות של המשתמשים בענן. באופן כללי, הנתונים שלכם תמיד נמצאים במקום בטוח יחסית עד הרגע שמישהו מעוניין לשים עליהם את ידו. ובמקרה של התקפת האקרים או גורמים המעוניינים לשים את ידיהם על הפרטים האישיים או הארגוניים שלכם, אתם תלויים פחות במיקום הפיזי של המידע ויותר ברמות האבטחה שלו. אם אתם צורכים שירותים באמצעות ענן, סביר להניח שגם שירותי האבטחה שלכם מתוגברים יחסית.

החשש האחרון ואולי המהותי ביותר הוא התלות בספק. העובדה שכאשר "מורידים את השלטר" של האינטרנט, הארגון אינו יכול להמשיך לתפקד מדאיגה, אך אפשר להתמודד אתה באמצעי שרידה שונים כמו חיבורים נוספים לרשת דרך ספקים שונים. מה שמדאיג יותר הוא מצב שבו ספק השירות שלכם עצמו נופל - או פושט את הרגל, לא עלינו - ואז התלות בספק עלולה להפוך לסיכון דרמטי לארגון. הסיכון הזה הוא סיבה מצוינת לעבוד עם ספקים ותיקים, מנוסים ובעלי עוצמה פיננסית ניכרת ובת הוכחה, כדי שהארגון שלכם לא ייתפס עם התחתונים למטה.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם