לכתבה הקודמתהאם תקציב השיווק שלנו גדול מדי?

סודות קידום האתרים בגוגל

החל מחודש נובמבר 2011 גוגל החלה ליזום הודעות למדיה על השינויים שהיא עורכת, על המגמות ועל הכוונות. מהן המשמעויות כלפינו, בעלי עסקים קטנים שיש להם אתר באינטרנט?

02/04/2012, 10:19
Cisco בפייבוק
לוגו גוגל / צלם: יחצ
לוגו גוגל / צלם: יחצ

(מאמר ראשון בסדרה)

מאת: זהר עמיהוד, מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט

אין זה סוד שלגוגל יש תפקיד חשוב באינטרנט, בעולם כולו וגם בישראל. מנוע החיפוש הוא צינור תנועה עיקרי באינטרנט ועסקים רבים משקיעים משאבים כדי להיות ראשונים בגוגל בתוצאות החיפוש, ולהביא אליהם תנועה של לקוחות שמחפשים בדיוק את המוצרים ו/או את השירותים שלהם.

המנגנון, או אם תרצו האלגוריתם או הנוסחה, שגוגל משתמש לדירוג האתרים הוא הסוד הכי כמוס של החברה ובאדיקות רבה היא שומרת עליו מכל משמר. לעיתים, נציגה, מאט כץ, נותן ראיון פה, או קורץ לשם ומעלה איזו אפשרות כבדרך אגב. עם זאת, שום דבר רשמי לא פורסם על ידי גוגל לגבי אופן הפעולה של מנגנון הדירוג.

לא ידוע מה הוחלט בחלונות הגבוהים בגוגל, אבל החל מחודש נובמבר 2011 החלו רוחות אחרות לנשב מגוגל. גוגל החלה ליזום הודעות למדיה על השינויים שהיא עורכת, על המגמות ועל הכוונות. סדרת המאמרים שנפתחת כעת תעסוק בנושאים אלה.

הנוסחה שגוגל מפעילה לחישוב רמת הדרוג מתעדכנת בקצב שבין 500 ל-600 שינויים לשנה. כך היה בשנים 2010 ו- 2011 ובוודאי יהיה כך גם בשנת 2012, אבל בסדרת מאמרים אלה, אין כוונה לעבור על כל שינוי ושינוי (מי שיש לו זמן פנוי לערוך בדיקות יוכל להגיע למסקנה שמדובר ביותר מעדכון אחד ביום בממוצע), אלא לתת "מבט על" על השינויים כדי להבין את הכוונה ואת הכיוון.

מי שחושב שבגוגל החליטו לגלות את הקלפים שעד כה נשמרו קרוב לחזה, עשוי להתאכזב - זה לא יקרה. גם לאחר הפרסומים הרשמיים של גוגל עדיין הנסתר רב על הגלוי, אבל לפחות עכשיו זה רשמי. אז הבה נעבור על השינויים ונבין מהן המשמעויות כלפינו, בעלי עסקים קטנים שיש להם אתר באינטרנט, בין אם הוא אתר תדמיתי, קטלוגי, מסחרי או תוכני.

מה מוצג בתוצאות החיפוש?

גוגל הודיעה שהיא מעדיפה להציג טקסט מתוך תוכן הדף בתוצאות החיפוש. למה הכוונה?

ובכן, בתוצאות החיפוש של גוגל, מוצגים 10 אתרים. כל אתר מקבל, בדרך כלל 4 שורות (ראה דוגמה) שכוללות שורות כותרת בצבע כחול, שתי שורות של תוכן בצבע שחור ו-שורת כתובת הדף (URL) בצבע ירוק.

מהיכן נלקחים הטקסטים של שלוש השורות הראשונות? עד כה הם נלקחו מתוך הדף, מנתונים שאינם נראים לעיני הלקוח. נתונים אלה נקראים meta data וביניהם: title, meta description ו- meta keywords.

עכשיו אומרים בגוגל שהם מעדיפים לקחת טקסט מתוך תוכן הדף הנגלה לגולש, על פני שימוש בטקסט שהוכתב להם על ידי בעל האתר בתגיות ה- meta.

להזכירכם, כבר לפני 3 שנים, מאט כץ, הודיע באופן חד-משמעי שגוגל לא מתחשבת כלל בתגית meta keywords, אז מה קרה? האם זה מנע מבעלי עסקים להמשיך ולמלא? לא, הם המשיכו לערוך את התגיות. האם זה מנע מחלק מהחברות לקידום אתרים לעודד את הלקוחות שלהם להעביר להם רשימות של מילות מפתח כדי שיוכלו לשים אותן בתגית עם הבטחה שזאת הדרך להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל? התשובה היא לא, וחבל. משאבים רבים הושקעו בשביל שום דבר, נאטינג, נדה, גורניש, אפס, זירו.

פירוש ההודעה הנוכחית של גוגל לבעלי האתרים ולמקדמי האתרים היא לחשוב על תוכן איכותי בטקסט הנראה ללקוח, ולהפסיק לנסות ולמטב את הטקסט הנסתר ללקוח (וגלוי לגוגל). תוכן, תוכן, תוכן - השקיעו במיטוב התכנים שבאתר, ותזכו למיקומים טובים יותר בדירוג.

זכרו! גוגל מבצעת מאות שינויים באלגוריתם שלה המדרג את האתרים בתוצאות החיפוש. השינוי שהוצג במאמר זה הוא רק אחד מהם. גוגל עדיין שומרת לה את הקלפים קרוב לחזה, והמשמעות היא שעדיין יש דברים רבים שהם בגדר ספקולציה, ולכן צריך להיות עם אצבע על הדופק ולעקוב אחר הדברים.

זהר עמיהוד, יועץ קידום אתרים, פרסום ושיווק באינטרנט. עוזר לעסקים להביא את הלקוחות שהם רוצים לאתר כדי שהאתר ירוויח כסף. מקדם אתרים לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט. זהר מרבה בכתיבת מאמרים וספרים וביניהם הספר: "הגדל את הכנסות העסק שלך באמצעות פרסום בגוגל Google AdWords"

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם