לכתבה הקודמת"גיוס לקוחות הוא רק חצי עבודה" לכתבה הבאההאם זה הזמן להעלות מחירים? בהחלט יתכן שכן

סודות הקידום של גוגל- מאמר שני בסדרה

החל מחודש נובמבר 2011 גוגל החלה ליזום הודעות למדיה על השינויים שהיא עורכת, על המגמות ועל הכוונות. מהן המשמעויות כלפינו, בעלי עסקים קטנים שיש להם אתר באינטרנט? (מאמר שני בסדרה)

02/04/2012, 10:19
Cisco בפייבוק
לוגו גוגל / צלם: יחצ
לוגו גוגל / צלם: יחצ

(מאמר שני בסדרה)

מאת: זהר עמיהוד, מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט

אין זה סוד שלגוגל יש תפקיד חשוב באינטרנט, בעולם כולו וגם בישראל. מנוע החיפוש שלה הוא צינור תנועה עיקרי באינטרנט ועסקים רבים משקיעים משאבים כדי להיות ראשונים בגוגל בתוצאות החיפוש ולהביא אליהם תנועה של לקוחות שמחפשים בדיוק את המוצרים ו/או את השירותים שלהם.

החל מחודש נובמבר 2011 החלו רוחות אחרות לנשב מגוגל. גוגל החלה ליזום הודעות למדיה על השינויים שהיא עורכת, על המגמות ועל הכוונות ובכך עוסקת סדרת מאמרים זו.

קישורים עליך, קישורים

ייתכן שהדבר שמאפיין ביותר את קידום אתרים בגוגל הוא נושא הקישורים המפנים אל האתר. אכן, מנגנון הדרוג הראשוני של גוגל ספר רק קישורים, רק כמות ולא איכות. כלומר, ככל שלאתר היו יותר קישורים, הוא היה יותר מקודם, אבל לא רק הקישור עצמו אלא גם טקסט הקישור או באנגלית Anchor text.

בשנת 2007 החליטו חבורת האקרים לעשות מעשה. הם פרסמו עשרות קישורים ברשת עם המילים miserable failure, כטקסט הקישור אל הדף של הנשיא בוש בבית הלבן.

מנוע החיפוש של גוגל סרק את האינטרנט ומצא את הקישורים האלה. המנגנון של אז קבע באותה עת שמי שמחפש את צירוף המילים miserable failure בדף התוצאות של גוגל, ימצא במקום הראשון את הדף של הנשיא בוש באתר הבית הלבן.

מיותר לציין שלא המילה miserable ולא המילה failure נמצאות יחד, אלא כל אחת מהן נמצאת כשלעצמה בדף. כאמור, הדבר לא הפריע לגוגל לדרג את הדף של בוש בראש תוצאות החיפוש של הביטוי miserable failure.

גוגל הודיעה כי היא מפחיתה את ההשפעה של טקסט הקישור על הדרך שבה מחושב דירוג האתר. עם זאת, אין זה אומר שלא יעשה שימוש בטקסט הקישור. במילים אחרות, גוגל תתחשב במה שרשום בטקסט הקישור, אבל תיתן לזה משקל מופחת.

איזה ערך יש לקישור אם לא לחצו עליו? לכן, כשאתה בונה קישורים, עליך לדאוג לכך שלקורא תהיה הנעה לפעולה, כלומר ללחיצה עליו. כיצד תצליח לגרום ללקוח הרואה את הקישור, בין אם זה באתר שלך או מחוץ לאתר שלך, ללחוץ עליו.

לכן, אומרים בגוגל שפחות חשוב מהו טקסט הקישור, אלא יותר חשוב שהגולשים יעשו שימוש בקישור - משמע, ילחצו עליו. אבל בזאת זה לא מסתיים.

הבה נניח שיש קישור מאתר שאינו שלך אל האתר שלך. נוסיף ונניח שטקסט הקישור מפתה במידה מספקת, כדי שהלקוחות ילחצו עליו והם אכן עושים זאת. אז מה רע? אין שום דבר רע, אבל מה קורה אחרי שהלקוחות לוחצים?

לקוחות יכולים לנהוג בשתי דרכים שונות לאחר שהגיעו אל הדף הרצוי בעקבות לחיצה על הקישור: הם ינטשו מהר את הדף אם יראו שאינו מתאים לצרכיהם, או שהם ישארו בו וימשיכו לגלוש. אלן הן שתי התנהגויות שונות. הלקורות שנוטשים מהר את האתר שהגיעו אליו מאותתים שהגיעו למקום שאינו מתאים להם. זה מה ש"אמר" הלקוח, ומה אומר על זה גוגל? האם גוגל יכול לתת ערך כלשהו לקישור שאנשים לוחצים עליו אבל לא נשארים בו?

עכשיו נתייחס למקרה השני, שבו נלחץ קישור שהעביר את הלקוח לדף באתר, והוא החליט לשהות ולהמשיך לגלוש. זהו איתות שהלקוח מצא ענין באתר ובתכניו. במקרה זה גם גוגל יעריך יותר את הקישור ויקדם את האתר בתוצאות החיפוש.

מכל זה אפשר ללמוד שלמעשה, לקישורים שאף אחד לא לוחץ עליהם אין כל משמעות, לא מבחינת גוגל, וגם לא מבחינה מעשית. גם קישורים שלוחצים עליהם ומיד נוטשים את הדף שמגיעים אליו אינם טובים, כי הם מצביעים על כך שהלקוח טעה, או הוטעה בבחירת הקישור.

בוודאי ראיתם רשימות קישורים שאותן ניתן למצוא, בדרך כלל, בתחתית דף האתר, ערימה של קישורים שהקשר בינה ובין תוכן האתר, מקרי בהחלט.

האם מישהו מכם לחץ עליהם אי-פעם? התשובה היא לא, ולכן, אם אתם חושבים שהקישורים האלה יקדמו איזה שהוא אתר, אתם טועים. בקישורים כמו אלה יש מספר חסרונות עיקריים:

  • הם נמצאים בתחתית הדף, וזה לא בדיוק "מכבד" אותם.
  • הם רשומים בצפיפות רבה.
  • סביבם נמצאים קישורים שאינם מתאימים לנושא הדיון: הגדלת חזה בצד מעצב גינות, השתלת שיניים ליד משכנתאות, פרחים בתל-אביב ליד תמ"א 38 וכך הלאה, אוסף של קישורים לא ענייניים.

אם כך, הבה נכנה אותם בשם "קישורי זבל", ומכיון שלא צריך מנגנון מתוחכם כדי להבין את מה שאתם הבנתם זה הרגע, גם גוגל מבין זאת ולא נותן לקישורים אלה כל ערך. להיפך, הוא עשוי גם להעניש אתכם על שאתם מציגים אוסף של קישורים לא רלוונטיים באתר שלכם ומנסים כביכול להערים על מנגנון הדירוג שלו.

זכרו! גוגל מבצעת מאות שינויים באלגוריתם שלה לדירוג האתרים בתוצאות החיפוש. השינוי שנדון במאמר זה הוא רק אחד מהם. גוגל עדיין שומרת לה את הקלפים קרוב לחזה והמשמעות היא, שעדיין יש דברים רבים שהם בגדר ספקולציה, ולכן צריך להיות עם אצבע על הדופק.

זהר עמיהוד, יועץ קידום אתרים, פרסום ושיווק באינטרנט. עוזר לעסקים להביא את הלקוחות שהם רוצים לאתר כדי שהאתר ירוויח כסף. מקדם אתרים לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט. זהר מרבה בכתיבת מאמרים וספרים וביניהם הספר: "הגדל את הכנסות העסק שלך באמצעות פרסום בגוגל Google AdWords"

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם