לכתבה הקודמתסודות הקידום של גוגל (מאמר רביעי בסדרה) לכתבה הבאה"גיוס לקוחות הוא רק חצי עבודה"

סודות הקידום של גוגל (מאמר שלישי בסדרה)

החל מחודש נובמבר 2011 גוגל החלה ליזום הודעות למדיה על השינויים שהיא עורכת, על המגמות ועל הכוונות. מהן המשמעויות כלפינו, בעלי עסקים קטנים שיש להם אתר באינטרנט?

21/02/2012, 08:58
Cisco בפייבוק
לוגו גוגל / צלם: יחצ
לוגו גוגל / צלם: יחצ

מאת: זהר עמיהוד, מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט

(מאמר שלישי בסדרה)

אין זה סוד שלגוגל יש תפקיד חשוב באינטרנט, בעולם כולו וגם בישראל. מנוע החיפוש שלה הוא צינור תנועה עיקרי באינטרנט ועסקים רבים משקיעים משאבים כדי להיות ראשונים בגוגל בתוצאות החיפוש ולהביא אליהם תנועה של לקוחות שמחפשים בדיוק את המוצרים ו/או את השירותים שלהם.

החל מחודש נובמבר 2011 החלו רוחות אחרות לנשב מגוגל. גוגל החלה ליזום הודעות למדיה על השינויים שהיא עורכת, על המגמות ועל הכוונות ובכך עוסקת סדרת מאמרים זאת.

תוכן מקורי

גוגל מטפטפת מזה שנים את המידע שתוכן הוא "המלך" באינטרנט. באנגלית זה נשמע יותר טוב: Content is the King. ואכן, גוגל הראתה לאורך זמן שיפור מתמיד ביכולת שלה לקרוא ולהבין את הטקסט.

איך נקבעת מקוריותו של התוכן?

אחד הגורמים הוא תאריך הסריקה של גוגל. הרובוט של גוגל סורק את הדפים השונים באתרי האינטרנט. אם הוא מגלה תוכן חדש, זה יכול להיות מאמר, פוסט, מצגת, סרט או תמונה הוא "מחתים" (מהמילה חותמת), אותם כמקוריים, כי זאת הפעם הראשונה שהוא, כלומר גוגל, נתקל בהם.

אז מה הבעיה? הבעיה היא שאתה, משתמש המערכת, יכול לפרסם מאמר באתר שלך ולהפיץ את קיומו בפייסבוק, לדוגמה. עצם פרסום המאמר, אינו אומר שגוגל יודע על קיומו. כדי שגוגל "יגלה" את המאמר, הוא צריך להגיע לאתר שלך ולמצוא אותו. הבעיה היא שגוגל אינו מגיע לאתר שלך כל יום וגם אין לך שליטה על מועדי ההגעה. לכן, סביר שגוגל מגיע אליך פעם בשבועיים או פעם בחודש.

נניח שאחד ה"חברים" שלך בפייסבוק קרא את הפוסט שמפנה אותו אל המאמר החדש שכתבת ואשר נמצא באתר שלך. הוא לחץ על הקישור, קרא את המאמר והעתיק אותו כלשונו לאתר שלו. איני מתייחס כעת להיבט החוקי, כי איני עורך דין ואיני עוסק במקצוע קרוב. נניח להיבט המשפטי.

עכשיו מה קורה? גוגל מבקר באתר של ה"חבר" שלך כשם שהוא מבקר באתר שלך. אם גוגל יגיע לאתר של ה"חבר" שלך לפני שיגיע לאתר שלך (סטטיסטית זה יכול לקרות), הוא עשוי לגלות את המאמר המועתק ולהחתים אותו בחותמת "מקורי" כמאמר חדש שזיהה. כאשר, לאחר זמן, הוא יגיע לאתר שלך וימצא את אותו מאמר, הוא יכריז עליו כעל "העתק". זאת בעיה קשה מבחינתך!

יש אפשרות להעתיק ברשות תכנים (טקסט, תמונות וכד') שונים באינטרנט. אתרי מאמרים מאפשרים להעתיק מהם תכנים, אך הם מבקשים שבמידה והעתקת, עליך לציין את מקור התוכן ולהפנות אליו קישור. הוגן!

ויש עוד מקרה שבו תוכן זהה מופיע באינטרנט באתרים שונים. נניח שהוצאת הודעה לעיתונות על מוצר חדש או שירות חדש בעסק שלך ושלחת את התוכן לעשרות ואולי למאות עיתונאים/בלוגרים וחברים באינטרנט. רובם יעשו את פעולות העתק-הדבק (Copy & Paste) ויפרסמו בדיוק את מה ששלחת להם, מבלי לשנות ואפילו אות אחת.

פעולה זו מאוד מטרידה את גוגל, כי החברה אינה מעוניינת להציג את כל התכנים הזהים בתוצאות החיפוש. נניח שכמשווק של מוצרי מטבח, שלחת הודעה לעיתונות על סיר בישול חדש שאתה משווק שנקרא "סיר הסירים". העיתונאים/בלוגרים שיקבלו את הידיעה, יפרסמו אותה כמו שהיא, כולל הכותרת וכולל התוכן עד המילה האחרונה.

כעת נניח שאתה יוצא במסע פרסום ברדיו שאומר: "חפשו בגוגל 'סיר הסירים'". המוני אנשים מתחילים לחפש בגוגל את הביטוי "סיר הסירים". גוגל בבעיה: מה להציג. אין טעם להציג למחפש את ההודעה לעיתונות שפורסמה בעשרות אתרים שונים, נכון?

גוגל רוצה להציג רק תוצאה אחת, אבל איזו? את ההודעה לעתונות שמצא ראשונה, ושאינה בהכרח ההודעה המקורית? אולי יש להציג את ההודעה שפורסמה באתר החברה? ההודעה שהתפרסמה באתר אוכל או הודעה שהתפרסמה בפורטל כללי? בעיה!

ובכן, גוגל הודיעה שהיא שיפרה את היכולת שלה לקבוע מהו תוכן מקורי ומה אינו תוכן מקורי. גוגל לא תגלה לנו מהם אותם קריטריונים לזיהוי, אבל אנחנו כלקוחות חיפוש יכולים לצפות להרבה פחות הצגה של חומר משוכפל בתוצאות החיפוש.

בחודש יוני 2011 הודיעה גוגל על "חתימת מחבר" אשר תעזור לה לשייך מאמרים למחברים. אין ספק שגוגל תשתמש במידע זה כדי לעזור לגולשים למצוא תכנים של אותו מחבר, אבל היא תנצל מידע זה גם לצרכי דירוג אתרים.

לפי גוגל, כדי שניתן יהיה להשתמש בשירות, לכל מחבר צריך שיהיה דף באתר שמתפרסם בו המאמר ואז ניתן לקשר את המאמר הזה לדף של המחבר (מודל של אתר מאמרים, לדוגמה). דף המחבר, לפי ההודעה של גוגל, צריך לכלול תאור של המחבר, תמונה, רשימת אתרים שפרסם וקישורים אחרים.

זכרו! גוגל מבצעת מאות שינויים באלגוריתם שלה המדרג את האתרים בתוצאות החיפוש. השינוי שנדון במאמר זה הוא רק אחד מהם. גוגל עדיין שומרת את הקלפים קרוב לחזה, והמשמעות למשתמשים היא, שיש עדיין דברים רבים שהם בגדר ספקולציה, ולכן צריך להיות עם אצבע על הדופק.

זהר עמיהוד, יועץ קידום אתרים, פרסום ושיווק באינטרנט. עוזר לעסקים להביא את הלקוחות שהם רוצים לאתר כדי שהאתר ירוויח כסף. מקדם אתרים לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט. זהר מרבה בכתיבת מאמרים וספרים וביניהם הספר: "הגדל את הכנסות העסק שלך באמצעות פרסום בגוגל Google AdWords"

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם