גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איתמר בורוביץ: שוכנעתי לקנות קרקע בארסוף במצגי-שווא

הפרסום על התביעה בנוגע למכר ביתם של הריכטרים בארסוף ע"י עו"ד הרכבי, ללא ידיעתם, פתח תיבת פנדורה: "גלובס" חושף טענות נוספות שהועלו נגד הרכבי ע"י מנכ"ל הפניקס לשעבר בנוגע לקרקעות בארסוף ■ הרכבי: "לא היו דברים מעולם"

לאחר הפרסום מאתמול (ב') בנוגע לתביעתו של אזרח בריטי נגד בני-הזוג קובי ויהודית ריכטר, לאכיפת הסכם מכר של בית השייך לריכטרים, שנחתם ללא ידיעתם על-ידי קרוב משפחתם, עו"ד יעקב הרכבי - "צצות" טענות דומות נוספות.

לפי טענות אלה, עו"ד הרכבי נהג באופן פסול לכאורה כלפי קרובי משפחה נוספים, באמצעות מכירת קרקעות בארסוף, בהם גם ד"ר איתמר בורוביץ, מנכ"ל הפניקס לשעבר.

ל"גלובס" נודע כי נגד עו"ד הרכבי - שנטען כי מכר וילה של בני-הזוג ריכטר במושב ארסוף, ללא ידיעתם ומכוח העובדה שהחזיק בה בנאמנות - מתבררת תביעה נוספת, בה מועלות נגדו טענות בקשר למכירת קרקעות בארסוף לקרובי משפחה אחרים.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב ב-2007, בסך 6 מיליון שקל, טוענים 5 תובעים, קרובי משפחה של הרכבי - בהם אברהם אידלמן, גיסו של הרכבי ובורוביץ - כי באמצעות מצגי-שווא, לפיהם ניתן לבנות בתים על מגרשים בארסוף, שיועדו לשמורת טבע ולחקלאות, הרכבי שיכנע אותם לרכוש את המגרשים בעזרת ייצוגו.

לפי הנטען בתביעה - שהגישו גם מיכאל אבני ותמר וקרן אידלמן והנדונה בימים אלה במחוזי בתל-אביב - בשלהי 1999, במסגרת מפגשים משפחתיים שגרתיים בבית משפחת אידלמן, סיפר הרכבי כי הקרקע באזור ארסוף החדשה מלכתחילה הייתה מיועדת למגורים, אך נאסר לבנות עליה בשל קרבתה למפעל הביטחוני תעש שבאזור.

התובעים טוענים, באמצעות עורכי הדין יהודה ברמי ויצחק דוידוב, כי באותם מפגשים הרכבי המליץ לקרובי משפחתו לרכוש מגרשים באזור במאות אלפי שקלים, בנימוק כי בקרוב יפונה מפעל תעש מהאזור, וניתן יהיה לבנות עליהם בתים.

לטענתם, הרכבי הוסיף וסיפר, כדי לשכנעם לרכוש את המגרשים, כי הוא רוכש במקום מגרש גם עבור בת-דודתו ממשפחת ריכטר, שבאותה עת החלו לבנות את ביתם בארסוף הישנה, אך כעת ביקשו לבנות בארסוף החדשה.

לפי התביעה, הרכבי יצא מגדרו כדי לשכנע את התובעים לרכוש את המגרשים, ובמסגרת מאמציו הציג בפני התובעים את בית ריכטר ההולך ונבנה. לטענתם, בהתבסס על מצגיו של הרכבי ועל העובדה שקיימת ביניהם לבינו קירבה משפחתית מדרגה ראשונה, הם החליטו לרכוש את המגרשים בארסוף והעבירו לידי הרכבי את הטיפול המשפטי ברכישה.

בהמשך, נטען כי הרכבי הציג להם מצגי-שווא נוספים, שינה את גירסתו ואמר כי "יש צורך להריץ תוכנית של שינוי ייעוד הקרקע למגורים". לדבריהם, הרכבי גם טען כי הוגשה תוכנית לשינוי וכי בזמן הקרוב התוכנית תאושר.

התובעים טוענים עוד כי בהמשך התברר להם כי ייעוד המגרשים בארסוף נועד מאז ומעולם לשמורת טבע, לאזור נופש ולאזור חקלאי מיוחד, וכי מצגיו של הרכבי היו "מצגי-שווא מטעים ורשלניים בלשון המעטה".

הם משתיתים את תביעתם נגד הרכבי על שני בסיסים: ראשית, על אחריותו כיזם, שבגין מצגיו הכוזבים הוא גרם להתקשר בעסקאות; וכן, בטענה כי כעורך דין מייצג של התובעים הרכבי התרשל בניתוח ובהבנת הסיכונים המשפטיים והתכנוניים הכרוכים בעסקאות רכישת המגרשים.

טענות חמורות

ל"גלובס" נודע עוד כי בדיון בתביעה נגד הרכבי בנוגע למכירת המגרשים בארסוף, טען התובע, אברהם אידלמן, גיסו של הרכבי, כי ב-1999 הרכבי הונה אותו ואחרים בדרכים נוספות. בין היתר טען אידלמן כי באותה תקופה הרכבי שכנע אותו, באמצעות מפות ודוחות שהציג בפניו, לרכוש 50% מחלקו במכרה יהלומים בוונצואלה, שבהמשך התברר כי לא היה ולא נברא.

אידלמן הוסיף וטען כי בהמשך הרכבי ביקש ממנו כמה עשרות אלפי דולרים לצורך ביטוח משלוח יהלומים, שלטענתו גם הוא לא היה ולא נברא. לטענתו, הרכבי הונה לכאורה גם חברים שלו בכך ששכנע אותם להשקיע כספים רבים כדי להצטרף להרכבי כשותפים במכרה פחם בוונצואלה. גם הפעם, כך נטען, לא היה ולא נברא מכרה.

מעשה פסול נוסף, שאידלמן מייחס להרכבי בתצהיר שהגיש - מכירה של וילות על חוף הים בקובה לבת אחות של רעייתו ולשותפו, אבי ימיני. גם הווילות הללו, נטען, לא היו קיימות, ולמעשה הרכבי "מכר אוויר".

אידלמן הסביר בבית המשפט כי הוא וחבריו לא תבעו את הרכבי על הפרשות האחרות, כיוון שהתביישו להביא את הדבר לבית משפט, עקב קירבתם המשפחתית. אידלמן הוסיף והסביר כי רק כאשר הפיל הרכבי בפח את בנותיו (בעסקאות המגרשים בארסוף - כך הטענה), הוא החליט שלא להבליג עוד ולהגיש תביעה נגד הרכבי.

עו"ד הרכבי: "מעולם לא הצגתי מצגים כלשהם שלא היו נכונים ומלאים"

עו"ד הרכבי מסר: "אידלמן עצמו הוא איש ריב ומדון. התנהגותו גרמה לנתק בין משפחתה של רעייתו לבינה שנים ארוכות. מקומה של התביעה בנוגע לאדמות שנרכשו בחוף השרון בבית המשפט, שם היא מתבררת.

"מעולם לא הצגתי מצגים כלשהם שלא היו נכונים ומלאים, ובלי שגובו בחוות-דעת של שמאי. אני מעולם לא מכרתי מגרשים לאידלמן או למישהו אחר ממשפחתו, אלא שרעייתי רכשה מגרש בשותפות עם אידלמן, בתו וחתנו דאז.

"מעולם לא טענתי שניתן לבנות במקום בתים בעת הזאת, אחרת המחיר היה משתנה בהתאם. אף אחד לא יכול לחשוב ברצינות שאפשר לרכוש מגרש מיועד לבנייה במחירים שאותם שילמו אידלמן ומשפחתו.

"חשוב לציין כי אותו מגרש שימש את אידלמן לקבלת הלוואה מהבנק הממשכן לכיסוי חובות אישיים שהיו לו ולבני משפחתו. להלוואה זו ערבתי באופן אישי בסך 100,000 שקל. כתוצאה מהתנהלות משפחת אידלמן בנוגע לכך נגרמו לרעייתי ז"ל ולי נזקים כבדים.

"לא שכנעתי את אידלמן לרכוש מכרה בוונצואלה, ובתביעה הנ"ל הוא הודה כי אין לו קייס באותו עניין, וכי לא בגלל בושה נמנע מלתבוע. אם היה לו קייס, חזקה שהיה תובע. מדובר בנושא משנת 2003 שבו נפלנו, הוא ואני, ובדיעבד התברר כי עוד רבים אחרים נפלו קורבן למעלליו של נוכל. אידלמן פגש בעצמו באותו נוכל ושוכנע ממנו כי מדובר בעניין אמיתי.

"מעולם לא שכנעתי איש, ולא צירפתי איש, לרכוש מכרה פחם בוונצואלה. אידלמן או מי מחבריו מעולם לא שוכנע על-ידי לרכוש וילות בקובה או בכל מקום אחר".

הריכטרים עוד לא איבדו את הווילה

אתמול פורסם במדור דין וחשבון ב"גלובס" (תחת הכותרת "תביעה נגד הזוג ריכטר: לכבד הסכם למכירת בית בבעלותם למרות שלא ידעו שנמכר"), כי מכתב תביעה שהוגש באחרונה לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה נגד קובי ויהודית ריכטר, בעלי חברת מדינול, עולה כי נכס בבעלות בני-הזוג במושב ארסוף נמכר לאזרח בריטי בשם בנימין כהן, ללא ידיעת הזוג ריכטר, על-ידי עו"ד יעקב הרכבי, קרוב משפחה שהחזיק בנכס בעבורם בנאמנות.

כהן טוען בתביעתו, בין היתר, כי יש לחייב את הזוג ריכטר לכבד את הסכם המכר שערך עמו עו"ד הרכבי, מאחר שלא טרחו לרשום את הבית על שמם.

פרשת מכירת ביתם של הזוג ריכטר על-ידי הנאמן מעלה מספר שאלות שונות. כך למשל, מדוע החזיק הזוג ריכטר את הבית בנאמנות סמויה; מדוע נמנעו בני-הזוג מלהצהיר כי הבית שייך להם; וכיצד מתייחס הדין המשפטי למצב שבו נאמן מוכר נכס שהוחזק אצלו בנאמנות, ללא ידיעת הבעלים האמיתיים.

לדברי עו"ד פנחס רובין ממשרד גורניצקי, מבכירי עורכי הדין בישראל, רכישת נכס בנאמנות - או העברתו לנאמנות - היא תופעה רווחת ומקובלת בתחום המקרקעין. רובין הדגיש כי דבריו נאמרים באופן עקרוני, וכי אין לו מושג על המקרה של בני-הזוג ריכטר, "שאני גם מכיר ומוקיר אותם".

רובין ציין כי ההוכחה לכך שמדובר במנהג נפוץ היא שקיים סעיף מיוחד בחוק מס שבח שמפרט כיצד מדווחים על מס שבח לנאמנות. "באופן עקרוני, שאלת נאמנות במקרקעין שונה מנאמנויות מסוגים אחרים, בעיקר מפני שנאמנויות במקרקעין טעונות רישום הנאמן כבעלים. כלומר, מי שמסתכל בטאבו רואה את פלוני כבעלים ואיננו יודע שפלוני בעצם איננו הבעלים האמיתי. עם זאת, הנאמן יכול לבקש שתירשם הערה בטאבו כי הנכס מוחזק בנאמנות. כשישנה הערה מהסוג הזה, רוכש פוטנציאלי יכול לפשפש ולדעת כי המוכר הוא נאמן".

- מהי נאמנות עיוורת?

רובין: "משמעות הביטוי 'נאמנות עיוורת' הוא כי לנהנה אין אפשרות לתת הוראות לנאמן. הביטוי מתאים יותר לשימוש בתחום של שוק ההון למשל. כך לדוגמה, כאשר לפלוני יש תיק ניירות ערך, אך מסיבות שונות אסור לו לבצע עסקאות בעצמו, הוא מפקיד את תיק ההשקעות שלו אצל ברוקר שקונה ומוכר לפי שיקול-דעתו הבלעדי.

"בענייני מקרקעין זה קורה, למשל, כאשר אדם מתמנה לתפקיד של שר בממשלה. אם יש ברשותו של השר נכסים - הוא מחויב להעביר אותם לנאמנות עיוורת, כדי שפלוני ינהל אותם בעבורו. זאת, כדי שלא ייווצר מצב שבמסגרת תפקידו כשר הוא מבצע החלטות שמשפיעות על שוק הנדל"ן".

- איזה עוד סיבות יכולות להיות להחזקת נכס בנאמנות?

רובין: "זה קורה, למשל, כאשר אדם רוצה לשמור על פרטיותו, או כשאנחנו רוצים לקנות ולמכור נכס, ושמי שמתמודד על הנכס לא ייחשף לכך שאנחנו המוכרים, או הקונים, מטעמים כלכליים".

- מה קורה אם לא נרשמה הערה בטאבו, והנאמן מוכר את הנכס ללא ידיעת הבעלים?

רובין: "אם הרוכש לא יודע על כך, והוא קונה את הנכס בתום-לב, הוא בעצם מוגן על-ידי הרישום הנסתר שאיננו חושף את הנאמנות. זה לא אומר שביחסים שבין הנהנה (הבעלים) לנאמן אין זכות תביעה כלפי הנאמן".

- אם כך, האם בעלי הנכס יכול לבטל את הזכויות שרכש הקונה מהנאמן בהסתמך על הרישום?

"במקרה שבו הקונה כבר רושם את הנכס על שמו בטאבו, אז הטענה של הבעלים הרבה יותר קשה (עקב דוקטרינת סופיות הרישום). אבל אם הרישום עדיין לא שוכלל, קל יותר לבעלים האמיתי לבטל את המכירה על-ידי כך שהוא מציין בפני הקונה כי לנאמן אין זכות למכור. מצבו של הבעלים במצב זה טוב בהרבה".

עוד כתבות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

שר הביטחון יואב גלנט ורה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

רה"מ אישר: ראש השב"כ ייצא לשיחות בקהיר, ראש המוסד לקטאר

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה ● בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

מנות במחתרת התאילנדית / צילום: דניה ויינר

אחת המסעדות התאילנדיות הטובות בישראל מסתתרת בכלל בחצר של בית

עגלת קפה שמגישה מאפה פיסטוק נדיר, מרכז הוליסטי שגם הציניקנים יתמסרו לו, מיזם אמנות נשי ומסעדה שאפשר למצוא בה בננה לוטי משובחת ● יום בפרדס חנה כרכור