לכתבה הקודמתגיוס לקוחות הוא רק חצי עבודה לכתבה הבאה"העליון הטיל מכה כואבת ולא צודקת על זוגות העובדים יחד"

ההיברידיות לא רק ירוקות יותר: הן גם זולות יותר

2011 היתה לשנה שבה ההיברידית הפכה מפתרון סביבתי אופנתי לפתרון הכלכלי הסביר להנעה של משפחה ישראלית ורכב חברה.

17/06/2012, 12:12
Cisco בפייבוק
הונדה 2012 / צילום: יחצ
הונדה 2012 / צילום: יחצ

השנה החולפת הזכירה לכולנו כמה אנחנו תלויים בנפט. הסערה שפשטה בעולם הערבי בתחילת 2011, שרק התחזקה בחודשי המהפכה בלוב, הזניקה את מחירי הנפט לשיאים שלא נראו מזה שנים ארוכות, והעמיסה על ציבור הנהגים הוצאות חסרות תקדים.

ואם חשבנו שהתמונה נרגעה מעט, הרי שרק שנה חלפה, וחוסר היציבות במפרץ השיב את מחירי הנפט לשיא. הניסיונות של שר האנרגיה האמריקאי להרגיע את השוק בשבועות האחרונים, וההסברים המלומדים שהנפט יישאר ברמת המחיר הנוכחית שלו הביאו עמם יותר נזק מתועלת. היום, מומחים רבים ברחבי העולם מסכימים שחבית הנפט מצויה בדרך ל-120 דולר, ואולי אף מעבר לכך.

כל זה כואב לכל אחד מאיתנו, וזה הולך לכאוב אפילו יותר. הדברים נכונים במיוחד עבור הצרכנים בישראל, שכן מנגנוני המיסוי על הנפט הם כאלה, שככל מחיר הנפט עולה, כך גם רכיב המס שאנחנו משלמים בגינו - זה הידוע בכינוי "בלו" - גדל גם הוא. כלומר, אנחנו משלמים פעמיים: הן על הנפט והן את המס בגינו.

ואם כל זה לא מספיק, הרי שמנגנוני המיסוי הישראלים על כלי רכב חדשים גם הם אינם מסייעים צרכן הישראלי. המגמה למסות ביתר מכוניות מזהמות וגדולות - גם כדי לעצור את שיטפון השימוש בדלק וגם כדי להפחית את זיהום הסביבה - עולה לישראלי ביוקר. המכוניות המשפחתיות הסטנדרטיות, שפעם היו הפתרון האקונומי למשפחה הישראלית ולתאגיד הישראלי, הופכות לעול של ממש שמכביד על כיס בישראל.

אבל יש גם מי שנהנה ממיסוי נמוך יותר, ואלה בראש ובראשונה המוכניות הירוקות, אלה שמצליחות להפחית את פליטת החומרים המזהמים באופן משמעותי כמו גם את צריכת הבנזין. וכמובן, בראש מצעד המכוניות הירוקות השימושיות צועדות המכוניות ההיברידיות.

אם עד 2011 היו לא מעטים שסברו שמחיר ההיברידיות גבוה מדי, ושמדובר בפתרון רכב אופנתי שמיועד רק למי שיש לו את האמצעים לכך, דומה שהיום התמונה השתנתה מקצה אל קצה. פערי המחיר בין המשפחתית הסטנדרטית למקבילתה ההיברידית הולכים ופוחתים, בעוד מאידך, הפערים בעלות האחזקה והשימוש בין המשפחתיות להיברידיות רק הולכים ועולים - לטובת ההיברידיות.

העובדה שהיום, משפחה ועסק שמחזיקים במכונית היברידית חוסכים עשרות אלפי שקלים מדי שנה בהוצאות דלק, מאפשרת להיברידיות להחזיר את פערי המחיר בתקופה קצרה במיוחד. לעתים אפילו בתוך שנה אחת, במיוחד ככל שהדברים נוגעים לעסקים ומשפחות שמגיעים לקילומטראז' של עשרות אלפי קילומטרים בשנה. וכך, אחזקה של מכונית היברידית, אפילו לתקופה קצרה של שלוש שנים בלבד, הופכת לכלכלית הרבה יותר מזו של מכונית משפחתית מקבילה.

וכמובן, בד בבד, המשתמשים ברכב היברידי עושים כן תוך שמירה על ערכי הסביבה והפחתה של הזיהום שהם גורמים בעשרות רבות של אחוזים. וכשבעיות האקלים וההתחממות הגלובלית הופכות אקוטיות כל כך, לאיש מאיתנו אין את הלוקסוס להתעלם מהיתרון הדרמטי הזה.

עם המשך העלייה במחירי הנפט ופתיחת פערי המיסוי בין ההיברידיות למשפחתיות, 2011 היתה לשנה שבא ההיברידית הפכה מפתרון סביבתי אופנתי לפתרון הכלכלי הסביר להנעה של משפחה ישראלית ורכב חברה. דומה שתחילת 2012 רק מעמיקה את הפער לטובת ההיברידיות, ומבשרת שככל שחולפות השנים, הן הופכות למענה הסביר היחיד לאיזון בין צרכי הנסועה שלנו, ההוצאות בגין הנסועה הזאת - והשמירה על ערכי הסביבה.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם