לכתבה הקודמתסודות הקידום של גוגל (מאמר חמישי בסדרה) לכתבה הבאהכשמודל עיסקי פוגש מציאות

תנו לטקסטים השיווקיים שלכם כנפיים

טקסט שיווקי משכנע לוקח את הלקוח הפוטנציאלי שלך יד ביד מהנקודה שבה הוא נמצא אל עבר התובנה החדשה שאתה רוצה לנסוך בו.

15/04/2012, 11:32
Cisco בפייבוק

טקסט שיווקי משכנע לוקח את הלקוח הפוטנציאלי שלך יד ביד מהנקודה שבה הוא נמצא אל עבר התובנה החדשה שאתה רוצה לנסוך בו. עם כמה טיפים שימושיים, הטקסטים שלך יהפכו באחת לאפקטיביים ויצירתיים הרבה יותר.

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים. אלא שלפעמים, משפט אחד שווה הרבה יותר ועושה את כל ההבדל. המילים הנכונות הם אלו שיפתחו בדיאלוג, יציגו רעיון חדשני, יעבירו מסרים ובין השורות גם יספקו צבע ואופי. למרות שלכתיבה אין כללי אצבע, ישנם מספר חוקים שיהפכו אותה לבהירה ולמשכנעת.

זהו את המסרים הרלוונטיים:

אנחנו לא באמת אוהבים להיות ליד אנשים שמדברים רק על עצמם. אז למה שנאהב לקרוא טקסטים של מותגים שמדברים רק על עצמם? ההבנה השיווקית הבסיסית בהקשר זה היא, שכל מוצר או שירות נועדו לשפר במשהו את חייו של הלקוח הפוטנציאלי. ההבנה הזו קריטית בגיבוש המסרים הנכונים ועקרונית כדי לפתח קופירייטינג שמדבר אל הלקוח ועל עולמו.

ההבטחה הצרכנית נובעת מתכונות המוצר, פרופיל קהל היעד, מסרים של מתחרים ועוד. חשוב לפרוט את כל המרכיבים האלה באופן מובנה ומסודר - מהחשוב והרלוונטי ביותר ועד למשני.

תנו לקורא שלכם סיבה לצאת למסע:

על פי מחקרים אמריקאיים, 80% מהאנשים מחליטים אם להתייחס לטקסט על סמך הכותרת. אם לא תספקו לקורא שלכם סיבה טובה - עם הומור, רעיון, שאלה או בכל גורם אחר שמגרה אותו - הוא לא יעשה את הצעד הראשון במסע הזה שנקרא טקסט שיווקי. השקיעו מחשבה והרבה סקיצות בכותרת ראשית ובכותרת משנה. הן צריכות לצייר תמונה בהירה, אמינה אך גם מסקרנת ומזמינה.

לאורך הדרך, חשוב לפרוס את המסרים מהחשוב ביותר למשני, תוך שמאזנים בין הבטחות שיווקיות הבאות מעולמו של הלקוח ובין הוכחות מעשיות ליכולות שלכם. ספקו עדויות, הצלחות, מספרים השוואתיים, שיאים וכולי. כדאי לזכור שהמסע הזה מבקש לעורר אהדה, אמינות והבנה. לכן אל תפחדו להבטיח, אך אל תשכחו להראות שאתם יודעים גם לקיים.

ספקו מידע תמציתי, מובנה ויצירתי

מעבר לאיכות המסרים, גם לטכניקת ההעברה שלהם יש משקל רב. חלוקה לפסקאות עם כותרות משנה, התייחסות לאזורי תוכן עצמאיים דוגמת טבלאות נתונים או תרשימים, העברת מידע בתבליטים (בולטים) וטכניקות נפוצות אחרות, יעשו סדר ויעוררו עניין.

באשר ליצירתיות, כאן זה כבר יותר חמקמק אבל לא לגמרי מעורפל. טקסטים שיווקיים יכולים להשתמש בהדגמות כדי להסביר נושא מסובך, לספק אלגוריות ("פשוט כמו חיפוש בגוגל", למשל) או להשתמש באוצר מילים מתחומים מקבילים (להלהיב אנשים בביטויים השאולים מעולם התעופה תמיד עובד). כדאי לקחת את הטקסטים למקומות יצירתיים כל עוד היא לא מעיקה ולא פוגמת במטרה.

מה השורה התחתונה?

אנשים צריכים להבין באופן בהיר ופשוט מה אתם רוצים מהם. זה כלל טוב לחיים וכלל טוב עוד יותר לכתיבה שיווקית. אם סיפקתם ללקוח הפוטנציאלי שלכם טקסט מתומצת, רלוונטי, אמין ומשכנע, הוא ישמח לפעול כדי לקדם את העסקה על ידי יצירת קשר, הזמנת הדגמה או השארת פרטים.

על הכותב: תומר פילין מספק שירותי קופירייטינג, קריאייטיב ופתרונות שיווקים.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם