שלג יורד ונערם בירושלים; חודשה התחבורה הציבורית

(עדכון) - החל משעות הבוקר המוקדמות יורדים פתיתי שלג מעורבים בברד בבירה ■ הלימודים במוסדות החינוך הופסקו

בוקר לבן בירושלים: בחלקים רבים בעיר נראית שכבה לבנה ויפיפייה. חשוב לציין שמדובר בברד רך מעורב עם מעט שלג. גן סאקר המרכזי בבירה נצבע כולו לבן, ובאור ראשון הגיעו מספר מבקרים שנהנים מהלובן. הכדורים החלו מתעופפים באוויר, בובות השלג התרוממו מעל הקרקע וירושלים כוסתה בלבן.

בשל תנאי מזג האוויר הקשים הופסקה התחבורה הציבורית בירושלים למשך כשעה, אך עם התבהרות מזג האוויר, היא שבה לפעול כרגיל. עם זאת, הלימודים בוטלו בבירה ובמבשרת ציון בוטלו. הרכבת הקלה פועלת כרגיל.

בשעות הקרובות ועד שעות הצהריים נראה מטחים של שלג מעורב עם ברד בבירה, ולעתים אף שלג נקי. ניתן לומר בשלב זה כי המערכת החורפית לא נגמרה, וכי משקעים נוספים צפויים בצפון, במרכז ועד להר הנגב בהמשך היום.

השלג אמנם לא נערם עדיין לגובה משמעותי, אך הנסיעה בכבישים מסוכנת, בשל הקושי לבלום, וסכנת ההחלקה. הכבישים בירושלים פתוחים לתנועה, וכלים כבדים פועלים לפינוי השלג מהדרכים. הנהגים מתבקשים לנקוט משנה זהירות, לשמור על נסיעה במהירות נמוכה בכדי להימנע מהחלקה.

לא רק ירושלים נצבעה לבן, אלא גם הישובים הסמוכים לה. ההתנחלויות הממוקמות באזורים ההרריים הגבוהים של הרי יהודה ושומרון, צפויים לרדת פתיתים. יתר חלקי הארץ גם כן לא נפקדים ממפת הסערה: הלילה ומחר ירד גשם לסירוגין מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, והוא ילווה ברוחות ערות ובסופות רעמים יחידות.

בשעה זו יורדים גשמים בצפון ובמרכז, ושלגים בהרים. במשך היום צפויים גשמים מדי פעם מהצפון ועד הנגב מלווים ברוחות חזקות. שלג יירד בחרמון, בהרי הצפון והמרכז, בירושלים וייתכן גם בהר הנגב. הטמפרטורות נמוכות במיוחד. קיימת סכנת שיטפונות והצפות.