הבחירות באיראן: חמינאי מתחזק - אחמדינג'אד נחלש

כוחו של המנהיג הרוחני העליון של איראן האיתוללה עלי חמינאי מתחזק בעקבות הבחירות לפרלמנט ■ תוצאות ראשוניות מבשרות כי הוא זכה לתמיכה גדולה יותר מבעבר, ובמקביל, הנשיא אחמדינג'אד נחלש

הבחירות לפרלמנט האיראני כבר הסתיימו והתוצאות הראשונות מראות כי הבחירות יחזקו את המנהיג הרוחני העליון האיתוללה עלי חמינאי מול יריבו הפוליטי - הנשיא מחמוד אחמדינג'אד. מנהיגי איראן רצו לראות אחוזי הצבעה גבוהים בקלפיות, על מנת להפיג את האווירה של חוסר לגיטימיות שנוצרה בבחירות האחרונות ב-2009, והובילה למהומות אלימות במדינה.

מול איראן ניצבים אתגרים כלכליים כבירים, בעקבות הסנקציות שהוטלו עליה, בניסיון של המערב לגרום לה לזנוח את תכנית הגרעין. למרות שמדובר ב"בחירות חופשיות", המפלגה התומכת ברפורמה נרחבת נותרה מחוץ למירוץ, שהפך לקרב ישיר בין חמינאי לאחמדינג'אד.

"בכל פעם שהייתה עוינות גוברת כלפי איראן, החשיבות של הבחירות הייתה גבוהה יותר", אמר חמינאי בן ה-72 בבואו להצביע. "הכוחות השחצניים מתנהגים אלינו בבריונות כדי לשמר את היוקרה שלהם, אחוזי הצבעה גבוהים יועילו לאומה שלנו ולשם שימור הביטחון".

תקוותיו של חמינאי קיבלו עידוד מצד הרשויות, שנאלצו להשאיר את הקלפיות פתוחות חמש שעות נוספות אתמול, על מנת לאפשר לכל מי שהגיע להצביע. הרשויות באיראן מדווחות על אחוזי הצבעה גבוהים של יותר מ-65%. במקביל, התקשורת המקומית מדווחת כי אחותו של הנשיא אחמדינג'אד, פארווין, לא הצליחה בבחירות וככל הנראה לא תשב בבית הנבחרים הבא.