אגוד: להשקיע עד 36% מהתיק במניות - בעיקר בארה"ב

האנליסטים ממשיכים להעדיף השקעה בחו"ל על פני השקעה בבורסה בת"א ומספקים מספר קרנות סל מעניינות להשקעה

15%-36% - זהו שיעור ההשקעה במניות מסך תיק ההשקעות עליו ממליצים האנליסטים של בנק אגוד, עם עדיפות ברורה להשקעה בחו"ל. בסקירה השבועית של אגוד על שוק ההון מציינים האנליסטים כי ארה"ב היא היעד המועדף להשקעה.

"אנו מותירים את הרכיב המנייתי בין 15% ל-36% מתיק ההשקעות, בהתאם לסיכון התיק", נכתב בסקירה. "העדפה קיימת להשקעה בחו"ל, בעיקר בארה"ב, בתמהיל של 60% חו"ל 40% ישראל".

באגוד ממליצים למשקיעים להשקיע במניות גדולות ובינלאומיות המחלקות דיבידנדים ונהנות מתזרימי מזומנים יציבים. הסקטורים המועדפים עליהם הינם מזון, צריכה בסיסית, תעשייה וטכנולוגיה. בשוק הסחורות מעדיפים האנליסטים את הזהב וממליצים להקצות 5%-8% מתיק ההשקעות להשקעה בסחורות.

את ההשקעה בחו"ל ממליצים האנליסטים לבצע באמצעות קרנות סל (ETF), ומספקים המלצות ספציפיות: HDV (קרן חדשה יחסית המשקיעה במניות בארה"ב המחלקות דיבידנדים כמו AT&T, פייזר, אינטל, J&J ועוד), DVY (קרן המשקיעה במניות דיבידנדים אך עם פיזור גדול יותר), IGD (קרן המשקיעה במניות דיבידנדים גם מחוץ לארה"ב, כאשר 10.5% מושקעים במניות בריטיות, 9.7% צרפת, 5.7% גרמניה ו-40.8% ארה"ב), VIG (קרן המשקיע במניות של חברות המגדילות את היקף חלוקת הדיבידנדים).

האנליסטים ממליצים גם על קרן XLK (המשקיעה במניות טכנולוגיה בארה"ב כמו אפל, IBM, סיסקו, מיקרוסופט ועוד) וכן על XLP (המשקיעה בחברות צריכה בסיסית כמו פרוקטר אנד גמבל, פיליפ מוריס, וול מארט וקוקה קולה).