לידר שוקי הון: "הריבית בישראל תעלה ל-3% עד סוף השנה"

כלכלני בית ההשקעות צופים כי האינפלציה העולה, מגמת הפיחות בשקל ועלייה במחירי הנפט בעולם יגרמו לבנק ישראל לא להמשיך בהורדות הריבית ■ "העלאת הריבית תתחיל ברבעון השלישי"

בלידר שוקי הון מציינים הבוקר (א') כי תחזית האינפלציה בישראל צפויה לעלות ל-2.5% וצפונה מכך, זאת בשל העלייה במחיר הנפט - כך מציינים הכלכלנים בסקירת מאקרו מקיפה. הערכה של בית ההשקעות מבוססת על ההנחה של בנק ישראל לפייה כל עלייה של 10% בחבית הנפט תורמת 0.3% לאינפלציה. בהתייחס לריבית בנק ישראל לא צופים בלידר שוקי הון הורדות ריבית נוספות עד סוף השנה זאת לאור השיפור בזירה הגלובלית.

כלכלני בית ההשקעות צופים כי רצף של נסיבות וביניהן האינפלציה העולה, מגמת הפיחות בשקל ועלייה במחירי הנפט בעולם, אלה יגרמו לבנק ישראל לא להמשיך בהורדות הריבית. "אנו צופים העלאת ריבית ברבעון השלישי והעלאה נוספת ברבעון הרביעי לרמה של 3% בסוף השנה", מעריכים.

בהתייחס לסביבה הגלובלית מציינים בלידר שוקי הון כי בסך הכל מסתמנת מגמת שיפור, "ארה"ב ממשיכה להוביל את הצמיחה במדינות המפותחת ועשויה להגיע לקצב צמיחה של 3% השנה. אירופה ממשיכה לדשדש, אך המשקים המתעוררים ממשיכים לתרום לצמיחה הגלובלית", מעריכים.

בהתייחס לשוק המניות מציינים בלידר כי עולם של עודף נזילות וריביות נמוכות תומך בעלייה במחירי נכסים, כגון מניות וסחורות, ופחות באג"ח ממשלתי.