משרדי הנהלת החרמון נקברו: "לא ראינו שלג כזה 20 שנה"

בחרמון קיוו לפתוח את האתר למבקרים כבר מחר, אבל כמויות השלג שהצטברו על ההר קברו את משרדי ההנהלה ואת המסלולים ■ עובדי האתר פועלים מאז שעות הבוקר כדי לפנות את השלג

אלפי בני אדם פקדו אתמול (שבת) את האתרים המושלגים בצפון הארץ, בתקווה ליהנות מהתופעה הלבנה, אלא שרבים מהם נתקעו בפקקים בדרך. אלו שציפו להגיע מחר לאתר החרמון עם תום הסערה יצטרכו להמתין עד שעובדי האתר יסיימו לפנות את השלג שהצטבר.

למרות ההערכות האופטימיות מהבוקר שהאתר ייפתח ביום שני למבקרים, אומר מנהל האתר כי לא יצליחו לסיים את מלאכת הפינוי עד מחר. בעקבות מזג האוויר הסוער באתר והשלגים של הימים האחרונים, נערמו בחרמון מטר ועשרים של שלג שחסמו את צירי התנועה ואת המסלולים באתר.

"הכל קבור, המשרד שלי היה בתוך ערמה של שלג. עבדנו שעות עם אתי חפירה כדי להוציא את משרדי ההנהלה מהשלג", סיפר מנהל אתר החרמון שאול אוחנה. "הגדרות שמפרידים בין אזור המזחלות ובית הספר לסקי נקברו תחת השלג". לדבריו, השלג יישאר באתר לפחות עוד חודש. "לא ראינו מזג אוויר כזה 20 שנה".

למרות אופיים המקומי של המשקעים, בחרמון יורד שלג כבד מהבוקר. בנוסף, הרוחות העזות בפסגת האתר מקפיאות את המתקנים. "אי אפשר לפנות את הקרח מהרכבל והעמודים בשל הרוחות העזות. אנחנו מהדקים ומהדקים את כל השלג שיורד בעזרת חתולי שלג, אך הגובה לא יורד", המשיך אוחנה.

בהנהלת האתר מבקשים מהציבור לעקוב אחרי העדכונים בתקשורת לגבי מוכנות האתר לקליטת מבקרים.