האם שר התחבורה יכריז על סגירת רכבת ישראל?

(עדכון) - שר התחבורה ישראל כץ מתכוון לכנס היום מסיבת עיתונאים כדי למסור "הודעה חשובה לגבי עתיד רכבת ישראל" ■ בנוסף, נפוצו אתמול בערב שמועות לפיהן ההנהלה מכינה את השטח לקראת סגירת הרכבת

שר התחבורה ישראל כץ מתכוון לכנס היום (ב') מסיבת עיתונאים כדי למסור "הודעה חשובה לגבי עתיד רכבת ישראל", כאשר גורמים המקורבים לעניין טוענים כי מסיבת העיתונאים הדרמתית נועדה להפעיל לחץ על ועד העובדים של הרכבת, זאת על רקע האפשרות כי כץ יודיע על סגירת הרכבת.

בנוסף, נפוצו הערב שמועות כי בהנהלת הרכבת החלו לנקוט בצעדים מעשיים שיכינו את הקרקע לעניין. לפי אחת השמועות, גורמים בכירים בהנהלה הורו לראשי האגפים להכין רשימות של העובדים החיוניים, אולם ברכבת מכחישים מכל וכל כי ניתנה הוראה כזו.

כאמור, הודעתו הדרמתית של שר התחבורה הגיעה כאשר ברקע מתנהל משא ומתן בעניין המחלוקת בנושא תחזוקת הרכבות, כאשר ההתנגדות הנחרצת של ועד עובדי הרכבת מונעות הסכם לרפורמה ברכבת ישראל. ההנהלה וועד העובדים אמורים לדווח היום לביה"ד לעבודה אם הגיעו לפתרון הסכסוך, לאחר שביה"ד הקציב ארכה בת שבועיים שבה התחייב הוועד לא לנקוט שביתות ועיצומים.

בדיונים שנערכו לאחרונה בין מזכ"ל ההסתדרות עופר עיני ויו"ר הרכבת אורי יוגב, סוכם על הקמת 3 חברות בת חדשות למטענים, נדל"ן ותחזוקה וכן על העלאת שכר בגובה 20% ל-1,300 עובדי הרכבת תמורת שקט תעשייתי ל-8-10 שנים. עם זאת, בהסתדרות מבהירים כי כל הסיכומים כפופים לאישור ועד העובדים בראשות גילה אדרעי.