גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כך תרבו בשמחה: קבלו המלצות לאירועי תרבות מיוחדים לכל המשפחה

חג פורים מציע השנה מגוון של אירועים תרבותיים לכל המשפחה, שיספקו בידור והנאה עם ערך מוסף ■ שפע בילויים פורימיים וביניהן הצגות, הפנינג לילדים בבית לסין, שב"ק ס' בהופעה, עדלאידע בנתניה, פורים במכון ויצמן ועוד

פסטיבל ירון להצגות ילדים

מה: זו השנה הרביעית שבה מתקיים פסטיבל הצגות הילדים על שם ירון ירושלמי ז"ל בהפקת תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער, שבמהלכו יועלו במשך שלושה ימים 13 הצגות. ארבע הצגות בכורה שייחשפו באירוע הן "מעלה קרחות", עיבוד חדש לקלאסיקה מאת אפרים סידון בבימויה של ציפי פינס, על העיר שכל תושביה היו קרחים עד שלראש העיר צמחה שערה על ראשו. גיל צרנוביץ המנהל האמנותי של התיאטרון (והפסטיבל) כתב, ורועי שגב ביים, את "עלילות הנסיך ככה".

עופר שפריר כתב וביים את "גלי", מחזמר שכולו קסם טהור על יומיים בחיי הילדה גלי החוששת מפני יום הלימודים הראשון בכתה א', כאשר בסיפור המסגרת שזורים שירי הילדים הקלאסיים שכתב אהוד מנור ז"ל.

גיל צרנוביץ כתב וביים גם את "תיאטרון פצפון", הצגה ייחודית המיועדת לפעוטות בני שנה עד שנתיים וחצי.

בין ההצגות הוותיקות יותר שיועלו בפסטיבל ירון השנה "פצפונת ואנטון", "מוזיקה של אגדה", "ליצן החצר", "מחסן השטוזים של דתיה", "פטר והזאב", "בגדי המלך החדשים", "דוד וגוליית" ו"מוצרט הקטן".

למה ללכת? מקבץ מפואר של איכות מרוכזת.

מתי, איפה וכמה? חמישי עד מוצ"ש (ה-8 עד ה-10 בחודש), מרכז סוזן דלל בשכונת נווה צדק בתל-אביב. מחיר: 40-90 שקל. פירוט מלא של לוח המופעים באתר:

www.suzannedellal.org.il

עוץ לי גוץ לי

מה: השנים חולפות, דורות חדשים של ילדים קמים ומתבגרים, ורק המחזמר האלמותי שכתב אברהם שלונסקי (על-פי אגדת העם "רמפלסטילסקין"), עם המוזיקה הנצחית של דובי זלצר, מסרב לגווע. להיפך, נדמה שמדי העלאה הוא רק משתבח כיין טוב, וגם השפה המליצית לא מפריעה לקהל הצעיר ללכת קסם בעקבות סיפורה של בת הטוחן, שהצטוותה לטוות עבור המלך קש לזהב ועמדה במשימה, בעזרת אישון מסתורי שהסכים לסייע לה רק אם תתחייב למסור לידיו את תינוקה ביום שבו תמלא לו שנה. ואין לשכוח את המשרת-מספר, החצרונית והחדרנית, שר האוצר ושר הארמון ושאר הדמויות שלכולן אומרים "בוקר טוב" בתחילת כל הצגה. למה ללכת: קאלט אמיתי, והוא בכלל לא ידע שהוא כזה. מתי, איפה וכמה: חמישי, 10:00, 12:30, 15:00 ו-17:30, אולם 1 של תיאטרון הקאמרי בתל-אביב. מחיר: 100 שקל.

הפנינג פורים לילדים בבית לסין

מה: קבוצת הצעירים של תיאטרון בית לסין העמידה בשנים האחרונות ארסנל מפואר של הצגות ילדים משובחות, ואין מתאים מחג הפורים לשגר את כל הטוב הזה בצרור מרוכז. המרתון ייפתח בבכורה למחזה החדש "משחק ילדים" מאת אפרים סידון (יום רביעי, 12:30), יימשך בעיבוד החדש לקלאסיקה "זרעים של מסטיק" מאת לאה נאור עם הלחנים של נחום היימן (יום חמישי 10:30, 12:30 ו-16:00), המחזה "המלאך" מאת אפרים סידון (יום שישי ב-11:00) ויסתיים בעיבוד החדש ל"הקוסם מארץ עוץ" (שבת ב-10:30 ו-12:30). בנוסף להצגות יתקיימו במתחם תחרויות תחפושות. למה ללכת: אם נדמה שבחנוכה רמת הצגות הילדים רק צונחת, בפורים מגיעה החוויה המתקנת. מתי, איפה וכמה: בין ה-7 ל-10 בחודש, תיאטרון בית לסין (פינת הרחובות דיזנגוף ופרישמן) בתל-אביב. מחיר: 110 שקל.

הלפת הענקית במוזיאון ת"א

מה: האגף החדש של מוזיאון תל-אביב מעוניין להפוך גם חממה למגוון מופעי תרבות, בהם תיאטרון ומוזיקה, ואין מתאים מלהציג את המתחם לקהל הצעיר מאשר בחג הפורים. הלפת הענקית היא אגדת עם רוסית, שהפכה בסיס לסיפור הילדים המקומי האהוב "סבא אליעזר והגזר" מאת לוין קיפניס. עכשיו החליטו דקלה כץ ועמי זליכה - מייסדי תיאטרון המפתח, לעשות כבוד למקור, ולהעלות אותו לבמה תוך שימוש במיניאטורות עשויות עץ, בד ונייר. ההפקה מועלית באולם המיניאטורות של המוזיאון, מה שמעניק לחוויה כולה תחושה של משחק אינטימי בחדר בובות ענקי. והסיפור? הכי פשוט והכי קולע. איכר מגלה שבגינתו צמחה לפת ענקית, וכל הניסיונות לעקור אותה מהאדמה עולים בתוהו. למה ללכת: אחרי ההצגה אפשר להסתובב במוזיאון. מתי, איפה וכמה: שישי, 11:00 ו-12:15, אולם המיניאטורות במוזיאון תל-אביב. מחיר: 55 שקל.

שב"ק ס' בהופעה

מה: בשנים האחרונות נדמה שתופעת ההיפ-הופ הישראלי גוועה באותה מהירות בה השתלטה על כל חלקה טובה, ואין ראויים מחברי שב"ק ס' להוכיח שמדובר בטעות אנוש. אחרי שאיחדו שוב כוחות על הבמה, משלימים חברי ההרכב בימים אלה הקלטות אלבום חדש, שממנו כבר מתנגן הסינגל החדש "חמרמורת" (למי שלא מעודכן מדובר במילה העברית התקנית להנג אובר). מאחר שעסקינן בחבורה המעוניינת לשמח לבב אנוש, אין הולם מחג הפורים להופעת השקה חגיגית, שבה יחשפו לראשונה שירים חדשים. הנה אני בא לעשות פה מסיבה? לא נכחיש זאת. למה ללכת: להוקיר את סיומו הרשמי של הסכסוך רב השנים בין הסולנים מוקי ונימי נים. עכשיו צריך רק לפתור את סוגיית האיום האיראני. מתי, איפה וכמה: שישי, 15:30, מועדון זאפה ברמת החייל. פתיחת דלתות לקהל החל מ-14:30. מחיר: 100 שקל.

עדלאידע בנתניה

מה: בין שלל תהלוכות הרחוב הפורימיות המיועדות להתקיים ברחבי הארץ (ויש רק לקוות שמזג האוויר אכן יהיה נעים ויבש כפי שמבטיחים החזאים), מיועדת נציגת נתניה להיות מושקעת במיוחד השנה. בארסנל המארגנים: מריונטה ענקית שתיובא במיוחד מהולנד, מיצג מרהיב של להטוטנים, קוסמים, הולכים על קביים, ליצנים, רקדנים, תזמורות נוער מקומיות ועוד. כל המסה הקריטית הזו תצעד להנאת העוברים ושבים לאורכו של רחוב הרצל במרכז העיר, ותסתיים במסיבת רחוב המונית במתחם מדרחוב קראוזה המחודש, שעליה ינצחו מיטב התקליטנים. למה ללכת: אם כבר אתם בנתניה, לפחות תרקדו. מתי, איפה וכמה: חמישי, החל מ-10:30, מדרחוב הרצל בנתניה. מסיבת הריקודים במדרחוב קראוזה תתחיל ב-12:30. הכניסה חינם.

פורים בגן המדע במכון ויצמן

מה: 500 שנים לאחר מותו של איש האשכולות, הממציא והאמן הדגול ליאונרדו דה וינצ'י, תתקיים במתחם מכון דוידסון לחינוך מדעי תערוכה חדשה שתוקדש להמצאותיו ויצירותיו. מדריכים מחופשים לדה וינצ'י ינווטו את המבקרים ברזי יצירתו, ויחלקו סיפורים מאחורי ההמצאות והציורים ששינו את ההיסטוריה כולל, כמובן, סיפורה של המונה ליזה. בנוסף יתקיימו במתחם מכון ויצמן שלל פעילויות נוספות לחג הפורים, בהן מיצג המצאות וגילויים של מדעני עבר מפורסמים באודיטוריום, סיור מלווה בהרצאה על סוגיות אקולוגיה במתחם האקו-ספירה וסיורים מודרכים בגן המדע. למה ללכת: גם בילוי לחג, גם חינוכי ברמת סוגה עילית. מתי, איפה וכמה: רביעי וחמישי, 09:00-17:00 ובשישי, 09:00-14:00, מתחם מכון ויצמן למדע ברחובות. מחיר: 30 שקל לילד, 35 שקל למבוגר.

פורים 2012 בנגב

מה: מגוון פעילויות רחוב ומופעים לחג, בבירת הנגב באר-שבע ובערים הסמוכות, תתקיים במהלך כל סוף השבוע. בחמישי, מ-16:00 עד 18:00, יופעל יריד אוכל ביתי ודוכני הפעלה לילדים בישוב עזוז. באותו יום, מ-11:00 עד 15:00, יתקיים הפנינג פורימי באופקים שיכלול משחקי הפעלה לילדים, תחרויות תחפושות והופעה של רוני דואני. בין 10:00 ל-15:00, יתקיים קרנבל פורים ענק במתחם ביג בבאר-שבע, שבו יפעלו ארבע במות בידור מרכזיות ויוצגו מופעי קרקס, לוליינות ומיני לונה פארק, לצד הופעות חיות של אלון דה לוקו ואליל הנערות עומר אדם. בשישי, מ-09:00 עד 13:00, יתקיים בעיר העתיקה בבאר-שבע האירוע "ברצלונה זה כאן", שבמסגרתו יהפוך המדרחוב לאתר מופעי רחוב, סדנאות תיפוף ומגוון תערוכות בהשראת העיר הספרדית. בשבת, החל מ-10:00, תתקיים בשדה בוקר עדלאידע סביבתית, שבה יוצגו לראשונה 20 בובות ענק שנבנו מחומרי פסולת שאספו תלמידים. בחי בר ביוטבתה יתקיימו החל מ-10:00 משחקי הפעלה לילדים וסיורים מודרכים במתחם. למה ללכת: אם כבר בילוי תחת כיפת השמיים, בנגב הכי חם. מתי, איפה וכמה: חמישי עד שבת, בבאר-שבע וביישובי הנגב. הכניסה חופשית.

עוד כתבות

מספר מניות אירופיות יכולות להציג תשואות עודפות למשקיעים / צילום: Shutterstock

מגמה שלילית במסחר באירופה: החוזים העתידיים על וול סטריט אדומים

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על כ-87 דולר ● ירידות קלות בחוזים העתידיים על וול סטריט

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

דיווח: גורם מודיעיני הבהיר שאיראן לא תגיב

דיווחים על תקיפה ישראלית באזור איספהאן באיראן ● מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה