דורון שולדנפרי ואריה קוטלר מבקשים להשתלט על אאורה

ליגד של השניים מציעה להעמיד הלוואה של 25-30 מיליון שקל להפעלת חברת הנדל"ן שקרסה

חברת ההשקעות ליגד, שבשליטת דורון שולדנפרי ואריה קוטלר (ארקו), הגישה הצעה לרכישת השליטה באאורה השקעות, שבשליטת בועז משעולי ויוסף צליח. ליגד רוצה לרכוש 85%-90% ממניות חברת הנדל"ן שקרסה, בתמורה להעמדת הלוואה של 25-30 מיליון שקל. במקביל, הודיעה ליגד על פקיעת תוקף ההצעה שהגישה לרכישת שליטה בחברה אחרת שנקלעה לקשיים, יורוטרייד נדל"ן.

בתגובה לידיעה זינקה המניה החבוטה של אאורה בכ-10%. חברת הנדל"ן נקלעה למשבר בעקבות השקעות כושלות במזרח אירופה, והיא נתונה בהקפאת הליכים מאז תחילת חודש דצמבר. במשרד נאמן החברה, עוה"ד שלמה נס, מחפשים רוכש לחברה, או למניותיה בחברה הבת אאורה ישראל.

הנכס המרכזי של אאורה השקעות הוא ההחזקה ב-60% ממניות אאורה ישראל, המעורבת בפרויקטים להקמת 1,850 יחידות דיור ב-19 פרויקטים. ביתרת המניות מחזיק מנכ"ל החברה הבת יעקב אטרקצ'י. האחרון מתעניין גם הוא ברכישת אאורה ישראל, ומתעניינים נוספים הם אפי שקדי, וכאמור, ליגד.

מתעניינים באאורה ישראל

שולדנפרי וקוטלר, בדומה למתעניינים אחרים, לוטשים את עיניהם לאאורה ישראל. על פי הצעתם, ההלוואה לאאורה תובטח בחלק מנכסי אאורה ישראל. ההצעה כפופה להסדר עם מחזיקי האג"ח של אאורה, שלהם חייבת החברה כרבע מיליארד שקל. ליגד כבר הפקידה ערבות בנקאית של 500 אלף שקל, שתוחזר אם לא ייחתם הסכם מחייב בין הצדדים בתוך 30 ימים ממועד העמדת הערבות.

מבחינת אאורה השקעות מדובר בניסיונות של הרגע האחרון לפני פירוק. החברה נסחרת כיום בשווי של פחות מ-7 מיליון שקל (לעומת שווי של כ-300 מיליון שקל בשנת 2007). אג"ח החברה נסחרות בתשואת זבל של עד 244%.

מלבד הפגיעה בבעלי המניות ובמחזיקי האג"ח, קריסה של אאורה צפויה להסב הפסד כבד גם לאקסלנס. בדצמבר 2010 רכש בית ההשקעות, בדרך של הקצאה, 5.2% ממניות החברה, תמורת 8 מיליון שקל. הללו שוות היום פחות מ-350 אלף שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של 2011 סיימה אאורה בהפסד של 37.4 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 11 מיליון שקל ב-2010 כולה, ולדוחות החברה צורפה הערת "עסק חי".

במקביל לדיווח על אודות התעניינות של ליגד הודיעה הבורסה על השעיית המסחר באג"ח של אאורה השקעות, "עקב אי-בהירות לגבי תוצאות ההצבעה על העמדתן לפירעון מיידי".