האם היועמ"ש יחקור את ההדלפות מדוח מבקר המדינה?

ח"כ עתניאל שנלר פנה ליועמ"ש יהודה וינשטיין בבקשה להורות למשטרה לפתוח בחקירה על הדלפת טיוטות דוחות מבקר המדינה בעניין פרשת הרפז ואסון הכרמל

האם היועץ המשפטי לממשלה יחקור את ההדלפות מדוח מבקר המדינה? ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) פנה הבוקר (ג') ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בבקשה להורות למשטרה לפתוח בחקירה על הדלפת טיוטות דוחות מבקר המדינה בניגוד לחוק.

ח"כ שנלר ציין בפנייתו כי "חשיבות תפקידו של מוסד מבקר המדינה ויוקרתו הנדרשת, כמו גם הדאגה לטוהר המידות והניהול התקין של המערכות המבוקרות, מחייבים לפעול לאלתר להפסקת ההדלפות המכוונות (כנראה על-ידי כלל הגורמים), הנעשות ביודעין, כנגד החוק, ומתוך מניעים פסולים ומסוכנים".

המכתב נשלח על רקע הפרסומים מהימים האחרונים על ממצאים שונים בטיוטת דוח המבקר בפרשת מסמך הרפז, וכן על רקע הפרסומים משבועות קודמים בעניין טיוטת הדוח בנוגע לאסון השריפה בכרמל.

"כותרות אמצעי התקשורת זועקות. המבוקרים כבר 'הפכו נאשמים' ושוכרים עורכי דין. התוצאות הציבוריות ידועות מראש, ומבוססות על ה'טיוטות' בלבד של דוח מבקר המדינה", כתב שנלר והוסיף: "כמו בטיוטת דוח אסון הכרמל, כך גם בטיוטת דוח פרשת הרפז - עוד בטרם ניתן למבוקרים להתייחס לתכני הדוח, פרטי הטיוטות הפכו להיות גלויים".

שנלר - שכיהן כחבר הוועדה לביקורת המדינה מאז שנת 2006 ועד לפני חודשים אחדים כיו"ר לשעבר של וועדת המשנה החסויה לביקורת על מערכת הביטחון - כותב עוד כי הוא "נחרד מהציטוטים הרבים מתוך טיוטות הדוחות, שעיקרן מיועד לתגובת המבוקרים, הנדרשת לגיבוש דוחות אמינים".

לטענת שנלר, הדלפות אלה גורמות נזק בל-ישוער לביקורת עצמה, למבוקרים שאין להם את זכות התגובה האמיתית, למוסד מבקר המדינה ובראש ובראשונה לטוהר המידות ולשמירת החוק.

על הרקע הזה, מבקש שנלר מוינשטיין להורות למשטרה לחקור אחת ולתמיד את ההדלפות, וראוי לעשות זאת הן לגבי דוח אסון הכרמל והן לגבי דוח פרשת הרפז, ו"בכלל זה לבחון את דרכי השימוש של המבקר והמבוקרים בתקשורת ביחס לחוקי מדינת ישראל".