הוכפל שכרם של בעלי השליטה בהראל ל-12.5 מיליון שקל

לאחר מספר דחיות במועד האסיפה הכללית בהראל, אמש אושרה העלאת שכרם של שלושת בעלי השליטה בקבוצת הביטוח והפיננסים - יאיר המבורגר, גדעון המבורגר ויואב מנור, עבור 2011

לאחר מספר דחיות במועד האסיפה הכללית בהראל, אמש אושרה העלאת שכרם של שלושת בעלי השליטה בקבוצת הביטוח והפיננסים: יאיר המבורגר, אחיו גדעון המבורגר וגיסם יואב מנור. בעקבות אישור תנאי ההעסקה החדשים של השלושה, עלות שכרם הכוללת צפויה להכפיל את עצמה מכ-6 מיליון שקל שקיבלו יחד ב-2010 לסך של מעל ל-12.5 מיליון שקל ב-2011.

יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל מאז היווסדה, יזכה במסגרת זו להעלאה משכר חודשי ברוטו של 61.5 אלף שקל לשכר ברוטו של 145 אלף שקל, שיהיה צמוד למדד. החל מאפריל 2014 שכרו של המבורגר יצמח בעוד 6.7%, בגין ביטול משכורת 13 לעובדי החברה והשבתה כחלק מהשכר "הרגיל" כעבור תקופה, כך ששכרו יעמוד אז על כ-155 אלף שקל בחודש.

בנוסף, ומעבר לרכב בעלות של 650 אלף שקל ותוספות סוציאליות, יהיה יאיר זכאי לבונוס שנתי של עד 9.6 משכורות. בסך הכל, צפויה עלות השכר השנתית של היו"ר לעלות לכ-4.9 מיליון שקל.

האסיפה הכללית של הראל אישרה העלאת שכר גם לאחיו של יאיר, גדעון המבורגר, נשיא הראל ביטוח, למשכורת חודשית של 115 אלף שקל ובונוס שנתי של עד 7.2 פעמים שכרו החודשי. גיסם של השניים, יואב מנור - המכהן כמשנה למנכ"ל הראל ומנהל ה-IT בקבוצה, ייהנה מתנאי שכר דומים לשל גדעון, כשעלות השכר השנתית של כל אחד מהשניים צפויה להסתכם מדי שנה בכ-4 מיליון שקל. נציין, כי בניגוד למענק שחולק לשלושה עד כה הבונוס החדש אינו מובטח, ולא נקבע בונוס מינימלי שחובה להעניקו למי מהם.

הראל הינה קבוצת הביטוח והפיננסים השלישית בגודלה בשוק, ובדומה ליתר הגופים המוסדיים היא ניצבת בתקופה זו למול ירידה בהכנסות ופגיעה ברווחיות - בעיקר בשל מצב השווקים אך גם כתוצאה מהגברת הרגולציה. כתוצאה מכך, הראל הודיעה לאחרונה על שינוי במבנה השכר בקבוצה תוך ביטול משכורת 13 לעובדי החברה והעברתה במלואה לשכר החודשי "הרגיל" (תוספת של 6.74% למשכורת מדי חודש). עם זאת, למנהלים ובעלי שכר גבוה בקבוצה הגידול יהיה הדרגתי, כך שהם יראו את ההעלאה בשכרם החודשי לאורך תקופה, כשהיא תינתן במלואה רק באפריל 2014.

תגמול יוצא דופן לבכירים

הגם שאין חולק על תרומתם הרבה של בני משפחת המבורגר, ובראשם יו"ר הקבוצה יאיר, לקידומה הניכר של החברה לאורך השנים (שוויה בבורסה עומד כיום על כ-2.56 מיליארד שקל), הרי שהם אינם המנהלים הבכירים היחידים המתוגמלים במיליוני שקלים בקבוצה.

בירור מתמשך שניהלה החברה מול רשות ניירות ערך, הוביל את הראל להעביר בסוף חודש ינואר לבורסה דיווח החושף תמונה יוצאת דופן לגבי היקף התגמול שהיא משלמת למספר מצומצם של בכירים. ב-2011 לבדה יסתכם תשלום זה ב-39 מיליון שקל.

עוד עלה מהדיווח, כי בגין שלוש השנים 2010-2012 הקבוצה צפויה לשלם לארבעה מנהלים ושלושה בעלי שליטה המשמשים בתפקידי ניהול בכירים, שכר ותגמולים בעלות כוללת של כ-84 מיליון שקל (כולל הוצאות שכר לשני מנהלים שפרשו מהקבוצה - אמיל וינשל ומוקי אברמוביץ').

יתר החמישה, המנכ"לים המשותפים מישל סיבוני ושמעון אלקבץ ושלושת בעלי השליטה, יחלקו ביניהם בשלוש השנים האמורות עלויות שכר בסך 64.6 מיליון שקל - 21.5 מיליון שקל לשנה. כך יוצא, שבחברה ישנם כיום חמישה אנשים המשתכרים שכר בעלות שנחשבת בשוק כשכר מנכ"לים ויו"רים.

הראל נחשבת לאחת מקבוצות הביטוח החזקות והאיתנות ביותר, כשלאורך השנים היא מציגה התרחבות עסקית נמשכת, תוך זיהוי נכון של הכיוונים האסטרטגיים אליהם ילכו שוק הביטוח וכן שוק הפיננסים. כך, להראל גיוון מרשים בפעילויותיה ובמקורות הרווח של הקבוצה.

הראל
 הראל