נתניהו: "תקיפה באיראן - לא עניין של שבועות וגם לא שנים"

בינימין נתניהו בריאיון לערוץ 2: "אנחנו לא יכולים לאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני" ■ על פרשת נתן אשל אמר: "אלה באמת דברים ראויים לגינוי; מצד שני, כואב לי. זה אדם שעשה הרבה מאוד למען המדינה"

זמן קצר אחרי שסיים את הביקור בארה"ב, שבמרכזו עמדה סוגיית תכנית הגרעין של איראן והאיום הנשקף ממנה, העניק ראש הממשלה בנימין נתניהו ריאיון מיוחד שבו התייחס לעיתוי שבו עשוי תרחיש של מתקפה צבאית על מתקני האטום שם להתממש.

"אני מקווה שלא תהיה בכלל מלחמה ושהלחצים על איראן יצליחו", אמר נתניהו- והביע תקווה שטהרן "תחליט לוותר על הגרעין ולפרק את המתקן הגרעיני בקום בדרכי שלום".

נתניהו הדגיש ואמר כי "אנחנו לא יכולים לאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני, כי זה יהיה באמת איום הרסני למדינת ישראל ולדעתי גם לעולם".

על המועד שבו יגיע "רגע האמת" שיסמל את מיצוי המאמץ הדיפלומטי, אמר ראש הממשלה: "אנחנו לא עומדים עם שעון עצר ביד. זה לא עניין של ימים או שבועות, אבל גם לא של שנים. התוצאה חייבת להיות שאיום מפני נשק גרעיני בידי איראן יוסר".

גינוי רפה לראש הלשכה הפורש

על הקושי בגיבוש הכרעה בסוגיית איראן אמר נתניהו כי "קבלת ההחלטות היא לא הבעיה, אלא קבלת ההחלטה הנכונה. אם אתה לא מקבל את ההחלטה ולא הצלחת למנוע את זה (את התחמשות אירן בנשק אטומי) - למי תסביר את זה, להיסטוריונים? לדורות הקודמים ולדורות שלא יבואו אחרי זה?".

על פרשת ההטרדות בלשכתו שהביאה לעזיבת העומד בראשה, נתן אשל, התייחס נתניהו לראשונה בפומבי. "אלה באמת דברים ראויים לגינוי", הוא אמר - אך הבהיר: "מצד שני, כואב לי. זה אדם שעשה הרבה מאוד למען המדינה אף על פי שלא הרבה יודעים את זה. הוא היה איתי הרבה שנים. כואב לי הלב עליו. אבל מה שהוא עשה בהחלט ראוי לגינוי".