לכתבה הקודמתטכנולוגיה לעסקים קטנים ובינוניים: בלי פאניקה לכתבה הבאהעסקים קטנים וטכנולוגיה- הבחירה הנכונה

מערכת תקשורת אחודה: האם מתאימה גם לארגונים קטנים?

בשנים האחרונות עסקים קטנים ובינוניים מתחילים לשקול החלפת פתרונות שונים המוטמעים בעסק, במערכת אחודה של קול, וידאו ותקשורת נתונים המבוססים על רשת IP אחת

13/03/2012, 10:44
Cisco בפייבוק
הייטק אינטרנט מחשב נייד סלולרי מקוון רשת חברתית היי טק / צלם: thinkstock
הייטק אינטרנט מחשב נייד סלולרי מקוון רשת חברתית היי טק / צלם: thinkstock

בעבר התפישה הרווחת הייתה שמערכת תקשורת אחודה היא נחלתם של הארגונים הגדולים בלבד. בשנים האחרונות עסקים קטנים ובינוניים מתחילים לשקול החלפת פתרונות שונים המוטמעים בעסק, במערכת אחודה של קול, וידאו ותקשורת נתונים המבוססים על רשת IP אחת.

לתפישה זו מספר יתרונות :

משתמשים יכולים לנהל את כל התקשורת ממסך מחשב אחד:, משלוח מייל, צ'ט או ביצוע שיחת ועידה מבוססת קול או וידאו.

תקשורת אחודה מחברת בין עובדים ניידים, לקוחות וספקים ומאפשרת חיבור התקנים שונים לרשת ושיפור שיתוף הפעולה הארגוני.

השאלה המרכזית היא האם הרשת הנוכחית מתאימה לפתרון של תקשורת מאוחדת ומה הן המטרות העסקיות אותן אנו רוצים להשיג במעבר לתקשורת אחודה.

במידה ואתם שוקלים לרכוש מערכת תקשורת אחודה, להלן חמישה נושאים מרכזיים, אותם יש לבדוק על מנת לקבל החלטה מושכלת:

1 איר מגנים על ההשקעה הקיימת. סביר להניח כי אתם משתמשים באפליקציות ארגוניות קיימות, לכן הפתרון המוצע צריך להוסיף כלים המשתלבים עם אפליקציות אלה., למשל, פתרון אחוד צריך להשתלב עם המייל הקיים, לשלב קבלת מערכת הודעות אחת או להציע אפשרות החלפה של רשת נתונים קיימת בכזו המתאימה לרשת אחודה.

2. האם הפתרון המוצע משיק להתקנים הניידים של העובדים? כיום, יותר ויותר אנשים מביאים את ההתקנים הפרטיים שלהם לעבודה ומבקשים להתחבר אל הרשת הארגונית. תקשורת אחודה מקלה על החיבור עם ההתקנים הניידים של העובדים .הפתרון הנבחן צריך לתמוך במגוון ההתקנים הקיימים כיום בשוק, כולל בלקברי, אפל, אנדרואיד, טאבלטים ומחשבים מבוססים חלונות או מאק.

3. האם הפתרון נותן חווית משתמש עשירה וקלה? פתרון שאינו ידידותי למשתמש אינו משיג את מטרתו , הפתרון צריך להיות אחיד, יציב וגמיש אצל כל המשתמשים ללא קשר כיצד הם מתחברים לרשת,קרי, החיבור מהמשרד צריך להיות זהה באיכותו לחיבור מבית הקפה.

4. כיצד ישפיע הפתרון האחוד על אבטחת המידע בארגון? אחד החסרונות במערכת אחודה הוא בכך שהיא יכולה לסבך את אבטחת המידע בארגון. הפתרון דורש פתיחת הרשת למשתמשים ניידים, שחלקם אף לקוחות וספקים ולמכשירים פרטיים אשר מאפשרים רמות שיתוף גבוהות של נתונים. חשוב לוודא כי המערכת הנבחנת תומכת בפתרונות אבטחה מתקדמים כגון הצפנה, מניעת התקפות, חסימת ספאם , ניהול משתמשים קל וכל זאת מבלי להפריע לפעילות התקינה של העסק.

5. מי תרצו שינהל את המערכת? אתם יכולים לבחור במערכת המותקנת אצלכם ומנוהלת על ידיכם או על ידיי חברה המתמחה בפתרונות כאלו, או לבחור בפתרון מבוסס ענן.

כמובן שאין אלו השיקולים היחידים בבואכם לבחור מערכת אחודה, אולם הם יכולים לעזור בצמצום האפשרויות העומדות בפניכם ובבחירה אפקטיבית יותר.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם