מתנה לחרדים: שטייניץ אישר הקריטריונים לדיור בר-השגה

הקריטריונים, הנשענים בעיקר על ותק בשנות הנישואין ובחלקם על שירות צבאי, אושרו על-ידי מועצת מקרקעי ישראל ונחתמו על-ידי אטיאס, אך שטייניץ השתהה עד היום ■ העלות התקציבית של הדיור בר-ההשגה מוערכת בכ-1.5 מיליארד שקל

עכשיו זה סופי: הקריטריונים לדיור בר השגה שהציע שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס - שלא כללו תנאי של מיצוי כושר ההשתכרות, אושרו היום (ג') על-ידי שר האוצר יובל שטייניץ. כך נודע ל"גלובס".

הקריטריונים שהציג אטיאס בינואר השנה - הנשענים בעיקר על ותק בשנות הנישואין ובחלקם על שירות צבאי - אושרו על-ידי מועצת מקרקעי ישראל ונחתמו על ידי אטיאס, אך שטייניץ השתהה עד היום. הקריטריונים זכו לביקורת ציבורית על כך שהם יוצרים העדפה לציבור החרדי. כיום תלויות ועומדות שתי עתירות נגד הקריטריונים הללו בבג"ץ.

האישור של שטייניץ מאפשר כעת למשרד השיכון לשחרר כ-3,000 דירות במכרזים, בהם חלק ניכר הוא בפרויקטים של מחיר למשתכן ושכירות מוזלת שהתעכבו מזה כמה חודשים בשל היעדר קריטריונים לזכאות לדירה. (משרד השיכון טוען כי מדובר בכ-1,400 יחידות דיור בלבד).

בימים האחרונים התנהלו דיונים סוערים על הרפורמה בתכנון ובבנייה, שבמסגרתה דורשת סיעת "ישראל ביתנו" לשלב את קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות, והמשמעות הפוליטית של המהלך של שטייניץ היא הליכה לקראת ש"ס. בלשכת שר האוצר אישרו את הידיעה.

העלות התקציבית של הדיור בר ההשגה מוערכת בכ-1.5 מיליארד שקל, סכום שמקורו בהנחות על הקרקע; טרם אושר התקציב לכך.

"מאכזב ומצער ששר האוצר העדיף שיקולים קואליציוניים צרים על פני האינטרס הלאומי של תמיכה במעמד הביניים בפתרון מצוקת הדיור, שהוציאה מאות אלפים לרחובות והכיכרות בקיץ האחרון", מסר בתגובה שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו). "החתימה הבהולה של שר האוצר על החלטת מועצת ממ"י מהווה מחטף לא ראוי ופוגעני באוכלוסייה היצרנית של מדינת ישראל".

היום הודיע משרד השיכון כי 2,500 יחידות דיור ישווקו במסגרת "המחיר למשתכן" בערים מודיעין, ראש העיר, נשר וטירת הכרמל.

"זו בשורה לזוגות הצעירים ויוצאי צבא", אמר אטיאס. "לראשונה מנהל מקרקעי ישראל מוותר על הכנסות מקרקעות בהנחה שמגיעה למאות אלפי שקלים לדירה. אין לנו מגבלה בכמות יחידות הדיור. בכוונתנו לצאת בשיווקים מאסיביים בשיטה זו בחודשים הקרובים".