לכתבה הקודמתאיך בונים תכנית עבודה שנתית ? לכתבה הבאהסודות הקידום של גוגל (מאמר שלישי בסדרה)

סודות הקידום של גוגל (מאמר רביעי בסדרה)

נראה שבזמן האחרון נושא ה'זמן' מטריד מאוד את גוגל ולכן היא מייחסת לו חשיבות הולכת וגוברת. האיתות הגדול היה עדכון freshness שעליו הודיעה גוגל בחודש נובמבר 2011.

28/03/2012, 15:56
Cisco בפייבוק
זמן / צלם: thinkstock
זמן / צלם: thinkstock

אין זה סוד שלגוגל יש תפקיד חשוב באינטרנט, בעולם כולו וגם בישראל. מנוע החיפוש שלה הוא צינור תנועה עיקרי באינטרנט ועסקים רבים משקיעים משאבים כדי להיות ראשונים בגוגל בתוצאות החיפוש ולהביא אליהם תנועה של לקוחות שמחפשים בדיוק את המוצרים ו/או את השירותים שלהם.

החל מחודש נובמבר 2011 החלו רוחות אחרות לנשב מגוגל. גוגל החלה ליזום הודעות למדיה על השינויים שהיא עורכת, על המגמות ועל הכוונות ובכך עוסקת סדרת מאמרים זו.

תוצאות לפי זמן

נראה שבזמן האחרון נושא ה'זמן' מטריד מאוד את גוגל ולכן היא מייחסת לו חשיבות הולכת וגוברת. האיתות הגדול היה עדכון freshness שעליו הודיעה גוגל בחודש נובמבר 2011.

עיקרו של Google Freshness Update הוא להציג מידע עדכני בתוצאות החיפוש, במיוחד בתחומים שהלקוחות מצפים לקבל: תוכן 'טרי', אבל לא רק.

גוגל מנסה לזהות את כוונת החיפוש מתוך ביטוי החיפוש. אם ביטוי החיפוש מכיל תאריך (שנה, תאריך מדויק או טווח תאריכים), אזי יוצג המידע העדכני ביותר, הרלוונטי ביותר ולא את מידע משוכפל.

אבל מה קורה שבטקסט החיפוש אין תאריך? למשל, אם טקסט החיפוש הוא "תוצאות משחק ליברפול ברצלונה", איזה תוצאות תציג גוגל? את המשחק המדהים שנערך ביניהן לפני 5 שנים? כנראה שלא. גוגל תציג את המפגש האחרון בין שתי הקבוצות ומדוע? כי בגוגל מעריכים שכוונת החיפוש היא לראות את תוצאת המשחק האחרון, גם אם הדבר לא צויין באופן מפורש בעת החיפוש וגם לא צויין תאריך המשחק.

היכן נמצא המידע העדכני ביותר? ברשתות החברתיות, במובן המלא של המילה. בכלל זה כל מה שגוגל מגדירה Social Media וביניהם: פייסבוק, טוויטר, גוגל+, בלוגים, פורומים, יוטיוב ולמעשה -- כל אתר שיש בו דו-שיח.

גם באתר שלך אתה צריך לקיים רמה מסוימת של עדכניות, כדי ל"פתות" את גוגל לבוא אל האתר שלך לעיתים תכופות יותר, לסרוק אותו ולדרג אותו במקום גבוה יותר בגלל עדכניות המידע שבו.

גוגל הודיעה כי אינדקס הבלוגים שלה עודכן לאחרונה ועכשיו הוא יותר מקיף והתוצאות שיוצגו ממנו כבר מסודרות לפי תאריך באופן שלא צריך לבחור. לבחור מהיכן?

בצד ימין של תוצאות החיפוש של גוגל מופיעה רשימה שמתחילה במילה "הכל" ואחר כך: תמונות, סרטונים, חדשות ו... עוד. לחיצה על 'עוד' תגלה בפניכם סיווגים אחרים וביניהם בלוג.

בצד ימין גם נמצא סרגל זמנים שניתן לבחור בו את טווח הזמן של התוצאות שיוצגו: ב- 10 הדקות האחרונות, בשעה האחרונה, בשבוע האחרון וכדומה. ניתן לבחור את מסגרת הזמן באופן ידני, אבל אם גוגל מעריך שכוונת הגולש המחפש היא לקבל מידע עדכני, הוא יתנהג כאילו המשתמש הוא שבחר באופן ידני את מסגרת הזמן.

הסיכום הוא, שאם אתה אינך מעדכן את האתר שלך לעיתים תכופות, כדאי שתתחיל לעשות זאת ולא תפסיק. עדכון התכנים באתר שלך חייב להעשות לאורך זמן.

רבים שואלים אותי בדבר קצב העדכון הרצוי, כמה מאמרים/פוסטים צריך לפרסם ביום, בשבוע או בחודש. התשובה שלי היא שהדבר 'תלוי' (כמה אני אוהב את התשובה הזאת!). לפני שאני משיב לשאלה, נסה אתה לשאול את עצמך וגם לתת תשובה לעצמך: כמה תכנים הלקוחות שלי מצפים שאייצר בשבוע? בחודש? התשובה הזאת תיתן לך כבר כיוון כלשהו. הוסף לכך את היכולת שלך לייצר חומר מקורי ואיכותי והרי לך תשובה.

זכרו! גוגל מבצעת מאות שינויים באלגוריתם שלה המדרג את האתרים בתוצאות החיפוש. השינוי שנדון במאמר זה הוא רק אחד מהם. גוגל עדיין שומרת את הקלפים קרוב לחזה, והמשמעות למשתמשים היא, שיש עדיין דברים רבים שהם בגדר ספקולציה, ולכן צריך להיות עם אצבע על הדופק.

זהר עמיהוד, יועץ קידום אתרים, פרסום ושיווק באינטרנט. עוזר לעסקים להביא את הלקוחות שהם רוצים לאתר כדי שהאתר ירוויח כסף. מקדם אתרים לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט. זהר מרבה בכתיבת מאמרים וספרים וביניהם הספר: "הגדל את הכנסות העסק שלך באמצעות פרסום בגוגל Google AdWords"

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם