לכתבה הקודמתמחקר מפתיע: רק 1 מתוך 5 עובדים משקר לגבי ימי המחלה לכתבה הבאהאיך מממנים סטרט-אפ?

הדרך להצלחה עוברת בחדשנות

כולם מדברים על חדשנות: חדשנות היא המפתח לצמיחה; חדשנות היא המפתח לפיתוח שווקים, לייצור משרות חדשות. אבל מה לחדשנות ולעסקים קטנים ובינוניים?

10/04/2012, 08:09
Cisco בפייבוק
אבולוציה / מאייר: Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
אבולוציה / מאייר: Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

כולם מדברים על חדשנות: חדשנות היא המפתח לצמיחה; חדשנות היא המפתח לפיתוח שווקים, לייצור משרות חדשות, להקמה של חברות חדשות; חדשנות היא הכוח מאחורי תעשיית הטכנולוגיה שמייצרת מיליארדרים חדשים בכל שנה. חדשנות היא אפל ופייסבוק, סמסונג ואמזון. החדשנות היא זו שמביאה לנו טלוויזיות חכמות, טלפונים חכמים, טאבלטים ואין ספור גאדג'טים שהופכים את העולם שלנו ליעיל, נוח ופורה יותר.

אבל מה לחדשנות ולעסקים קטנים ובינוניים? מה לחדשנות ולמפעל ייצור? מה לחדשנות ולחברת יחסי ציבור או פרסום? מה לחדשנות ולמתפרה? מה לחדשנות ולרפת קטנה במושב שכוח?

ובכן, מסתבר שמה שעובד לענקי העולם הטכנולוגי יכול לעבוד לכולם. חדשנות היא לא בהכרח המוצר הנוצץ והחדש יותר, אלא היכולת לאתגר את מוקדי העשייה שלכם בכל צעד וצעד בשרשרת הערך: רעיונאות, פיתוח, ייצור ושיווק, ולתת מענה יעיל יותר, זול יותר, נקי יותר לסביבה, איכותי יותר או בעל כל יתרון אחר על פני המצב הקיים וה המקביל אצל המתחרים.

אם להיות בנאלי, הרי שחדשנות היא גם להשתמש בטוסטר שיכול להכין שני טוסטים בעת ובעונה אחת, במקום בכזה שמכין רק טוסט אחד; חדשנות היא לאתר דרך קצרה יותר מהבית לעבודה; חדשנות היא אפילו למצוא משפט פתיחה אפקטיבי יותר כשמתחילים עם מלכת הכיתה.

כשא.ג. לאפלי התמנה למנכ"ל פרוקטר אנד גמבל בשנת 2000, הוא הציב את החדשנות בלב החזון של התאגיד הגלובלי הענק הזה, שמשווק עשרות מוצרים שנמכרים ביותר ממיליארד דולר בשנה. כל עסק, קטן כגדול, יכול ללמוד לא מעט מעיקרי התפיסה שלו, המוצגים בספר "משנים את כללי המשחק" בהוצאת מטר הוצאה לאור:

  • חשיבה על חדשנות כעל אסטרטגיה תהפוך ברבות הזמן ליתרון תחרותי מתמשך.
  • סקירות שוטפות של האסטרטגיה העסקית ושל נכסיות המותגים המתמקדות בחדשנות כיתרון תחרותי המשנה את כללי המשחק.
  • סקירות חדשנות שוטפות לכל חטיבה עסקית גלובלית, תוך התמקדות ביעדי צמיחה, אסטרטגיות חדשנות, תוכניות ומיזמים חשובים.
  • בחירה קפדנית ושימוש במדדים הנכונים וכן באמצעי ההוקרה והתִגמול המתאימים כדי לעודד עובדים לחדשנות.
  • תהליך של הערכה, פיתוח וקידום מנהיגים עסקיים בולטים שהם גם מנהיגי חדשנות מצטיינים.
  • הקצאת משאבים - פיננסיים ואנושיים - לקידום מסחור מוצלח של חדשנות מעולה.

שש הנקודות של לאנגלי עלולות להיראות בומבסטיות ודרמטיות לעסק הקטן והבינוני, אבל האמת היא פשוטה הרבה יותר: מי שיודע להתמקד בשינוי חשיבה בכל מעשה או תהליך, יצליח לאורך זמן לייעל את כל תהליכי התשומות שלו, החל מרכש וכלה בשיווק - מה שיפחית מאוד את ההוצאות שלו. וביד השנייה, אם הוא יידע גם לשנות חשיבה בכל תהליך או אקט מייצר הכנסות, הרי התוצאה תהיה בהגדרתה יותר הכנסות. וכשמוסיפים לכך גם חשנות ברמת המטה, ההכשרה וגיוס העובדים, מקבלים תמיד חברה טובה יותר, חסכונית יותר, מכניסה יותר ורווחית יותר.

כל מה שנשאר לכם כדי להגיע לשם הוא לחדש.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם