עו"ד ליאת בן-ארי נבחרה לפרקליטת מחוז ת"א מיסוי וכלכלה

תחליף את עו"ד אלה רובינק, שסיימה קדנציה של למעלה מעשור כפרקליטת המחוז ■ ל"גלובס" נודע כי בן-ארי צפויה להמשיך לשמש כתובעת הראשית בתיק הולילנד

עו"ד ליאת בן-ארי שווקי היא פרקליטת המחוז החדשה בפרקליטות מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה - כך החליטה היום (א') ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה, שבחרה את בן-ארי שווקי לתפקיד.

בן-ארי שווקי תחליף בתפקיד את עו"ד אלה רובינק, שסיימה קדנציה של למעלה מעשור כפרקליטת המחוז.

ל"גלובס" נודע כי בן-ארי שווקי צפויה להמשיך לשמש כתובעת הראשית בתיק הולילנד, שהדיונים בו יתחילו בעוד כ-3 חודשים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

עו"ד בן-ארי שווקי משרתת בפרקליטות מאז 1998 וניהלה תיקים רבים במהלך השנים, כולל פרשות ידועות כגון תיק השוחד כנגד דודי אפל, תיק המירמה כנגד עודד גולד ושלמה וחניש, התיק כנגד חוקר המכס רון גרונלנד ותיק הזיוף נגד לואי יגאל. כיום עומדת בן-ארי שווקי בראש צוות התביעה בתיק הולילנד, צוות הכולל 6 פרקליטים.

בן-ארי שווקי, 46, נשואה ואם לשלושה, היא בוגרת הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל-אביב ובעלת תואר שני במינהל ציבורי מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

בשבועות האחרונים ניטשה התמודדות עזה על התפקיד, שעליו התמודדו בין היתר פרקליטים בולטים מתוך מחוז מיסוי וכלכלה וכן מועמדים חיצוניים. לצד בן-ארי שווקי התמודדו על התפקיד ד"ר מאור אבן-חן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, נועם עוזיאל, איריס שמואלי, טלי נג'רי, רינה מיוחס ומינה זמיר.

זכייתה של בן-ארי שווקי בתפקיד מסמלת את האמון הרב שנותנים בה בצמרת הפרקליטות ומשרד המשפטים, כמי שתוביל את מחוז מיסוי וכלכלה ואת המאבק בפשיעה כלכלית לדור הבא.

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) מהווה את חוד החנית של משרד המשפטים במלחמה בעבריינות הצווארון הלבן, בעבירות על חוק ניירות ערך ובהון השחור. פרקליטות מיסוי וכלכלה ממונה בין היתר על הטיפול בתיקי ניירות ערך ומתמחה בניהול תיקים כלכליים גדולים, מורכבים ועתירי מסמכים.

תיק הולילנד - שבו נאשמים בין היתר ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, מזכירתו של אולמרט שולה זקן ועוד רבים אחרים בעבירות של לקיחת שוחד ומתן שוחד - נחשב בפרקליטות לתיק דגל במאבק בשחיתות השלטונית.

בפרקליטות זכורים מקרים בעבר שבהם פרקליטי מחוז מכהנים ניהלו במקביל גם תיקים פליליים משמעותיים בבתי המשפט. המקרה האחרון שבו ניהל פרקליט מחוז מכהן תיק דגל חשוב בבית המשפט הוא משפטו הראשון של אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים. צוות התביעה בו כלל את פרקליט מחוז ירושלים דאז עו"ד אלי אברבנאל, וכן את התובע עו"ד אורי קורב מפרקליטות המחוז. עם זאת, קורב היה זה שניהל את התיק בפועל, ואברבנאל הופיע רק לחלק מהדיונים.