פשרה: חבס יקבל 24 מ' ש' - וישיב 5.25 מ' ש' מהם לבלנהיים

הרצל חבס חתם על הסכם פשרה עם יגאל אהובי וחברת בלנהיים בנוגע להסכם לרכישת מניות חברת גודמייס, המחזיקה בעקיפין ב-16 מלונות של רשת הילטון

‏‎‎יגאל אהובי וקבוצת חבס שבשליטת הרצל חבס חתמו על הסכם פשרה וסיימו את הסכסוך המשפטי הארוך ביניהם בנוגע להסכם לרכישת מניות חברת ‏Goodmayes Limited‏, המחזיקה בעקיפין בחלק מתיק נכסים הכולל 16 מלונות של רשת הילטון.

הסכם הפשרה, שהושג באמצעות גישור של עו"ד רם כספי, הוגש במשותף ביום חמישי האחרון לבית המשפט העליון, לצד בקשה לתת לו תוקף של פסק דין. זאת, במסגרת הערעורים ההדדיים שהגישו הצדדים על פסק דינו של בית המשפט המחוזי מ-2010.

הסכם הפשרה נחתם בימים האחרונים בין יגאל אהובי וחברת בלנהיים לבין חברת חבס השקעות. לפי ההסכם, בתוך 3 שבועות יחזיר חבס לבלנהיים 5.25 מיליון שקל, בהעברה בנקאית, וזאת "ללא ניכוי או קיזוז כלשהם". יתר הסכום ששולם, מעבר לסכום ההחזר, יישאר ברשותו של חבס. בנוסף, חבס יעביר לבלנהיים את כל מניותיו וזכויותיו בחברת גודמייס, לרבות כל הלוואות הבעלים שניתנו על-ידה.

עוד נקבע בהסכם הפשרה כי הצדדים יגישו בקשה משותפת לסגירת תיק ההוצאה לפועל שפתחה חברת חבס נגד אהובי, וכן בקשה משותפת למחיקת הודעת צד ג' שהגישה חבס נגד אהובי ובלנהיים, במסגרת תביעה שהוגשה נגד חבס, אהובי וגורמים נוספים על-ידי שמואל אוזן וחברת יאנטרה לבית המשפט המחוזי מרכז.

אהובי ובלנהיים התחייבו לשפות את חבס בגין כל חיוב שיוטל על החברה במסגרת תביעתו של אוזן. זאת, בתנאי שחבס לא חויבה בסכום כלשהו לאור פשרה מצידה, שלא ניתנה בהסכמה של אהובי ובלנהיים.

בעקבות חתימת הסכם הפשרה הודיעה חברת חבס כי היא תכיר החברה בדוחותיה הכספיים ברווח נטו בסך של כ-14.5 מיליון שקל.

‏גישור בהמלצת העליון

‏בין חבס לאהובי ובלנהיים נחתם הסכם לרכישת מניותיו של חבס בגודמייס בתמורה לסך של 3.1 מיליון ליש"ט. הליך הגישור בין הצדדים החל בעקבות המלצתה של שופטת בית המשפט העליון אסתר חיות, בדיון שהתקיים בערעורים ההדדיים שהגישו הצדדים לפני כשנה וחצי, על פסק דינה של שופטת המחוזי, מיכל אגמון-גונן.

אגמון-גונן נעתרה לבקשת חבס ונתנה צו לאכיפת ההסכם נגד בלנהיים, שמשמעותו תשלום של 24 מיליון שקל, ואיפשרה לפצל את התביעה, כך שחבס תוכל לתבוע את אהובי בגין התנהלותו בנוגע לחתימת ההסכמים בין הצדדים. אהובי ובלנהיים חויבו בתשלום הוצאות משפט בסך 1.3 מיליון שקל.

‏חבס עירערה לעליון כנגד קביעת בית המשפט המחוזי, לפיה ההסכם למכירת המניות של חבס בחברת גודמייס תמורת 3.1. מיליון ליש"ט נכרת עם בלנהיים בלבד ולא עם אהובי - קביעה שמשמעותה שאהובי אינו חייב לשלם לחבס את תמורת המניות.

אהובי ובלנהיים עירערו בטענה כי לא נכרת כל הסכם מחייב בין חבס לבלנהיים, וכל שאירע זו הסכמה בין חבס לאהובי בשיחה טלפונית, ואין כל מחלוקת שאהובי מעולם לא היה נושא משרה או בעל זכות חתימה בבלנהיים.

‏רונן עקביה, מנכ"ל חבס השקעות, מסר: "משבית המשפט המחוזי אמר את דברו באופן נחרץ כפי שתבענו, נתקבלו אצלנו התקבולים הכספיים שלהם היינו זכאים. מאז ומתמיד ענייננו העיקרי הוא בקידום עסקי החברה ופיתוחה, ומשכך שאפנו לסיים את העיסוק בתביעה זו. בהסכם הפשרה הנוכחי אנו מביאים לידי ביטוי את שאיפתנו זו לסיום העיסוק בעניין, וזאת תוך הותרת כ-80% מהתשלום שנפסק לזכותנו ברשותנו". ‏‎‎‏(ע"א 528/11). ‏‎‎‏

‎‎הסכם הפשרה

* ‏בתוך 3 שבועות יחזיר חבס לבלנהיים 5.25 מיליון שקל, בהעברה בנקאית.

‏* חבס יעביר לבלנהיים את כל מניותיו וזכויותיו בחברת גודמייס, לרבות כל הלוואות הבעלים שניתנו על-ידה.

* ‏הצדדים יגישו בקשה משותפת לסגירת תיק ההוצאה לפועל שפתחה חברת חבס נגד אהובי.

‏* הצדדים יגישו בקשה משותפת למחיקת הודעת צד ג' שהגישה חבס נגד אהובי ובלנהיים, במסגרת תביעה שהגישו שמואל אוזן וחברת יאנטרה.

* ‏אהובי ובלנהיים התחייבו לשפות את חבס בגין כל חיוב שיוטל על החברה במסגרת תביעתו של אוזן.