רני רהב למפגינים שגידפו אותו: "תפגינו בכנסת ולא בת"א"

(עדכון) - מפגינים נגד יוקר המחיה נתקלו אתמול ביחצ"ן רני רהב נוהג בג'יפ בת"א - וגידפו אותו על תמיכתו בבכירי המשק, שרבים מהם הוא מייצג ■ רהב בתגובה היום: "חברי הכנסת צריכים לשנות את חלוקת הכסף; זכרו - אנרכיה מפילה דמוקרטיה"

אתמול (א') בערב צעדו כמה עשרות מפגינים ברחובות תל-אביב בניסיון להצית מחדש את המחאה החברתית של קיץ 2011. המפגינים מחו על יוקר המחיה במדינה ועל תפקוד הממשלה בשנה המסתמנת כשנת בחירות. בהגיעם לרחוב החשמונאים, נתקלו המפגינים ביח"צן רני רהב כשהוא נוהג בג'יפ פולקסווגן לבן.

חלק מהמפגינים החלו לגדף את רהב במשך דקות ארוכות, בעיקר סביב העובדה שהוא מייצג רבים מבכירי המשק ו"הגן" עליהם במהלך הקיץ האחרון. אחד המפגינים קרא לעברו מספר פעמים: "חזיר!".

רהב, על-פי הקלטות שהושמעו הבוקר (ב') בגלי צה"ל, לא הבין מדוע הם מפגינים רק בתל-אביב ועודד את המוחים לעלות לירושלים. "זה שאתם צועקים בתל-אביב זה חשוב, אבל לא מספיק חשוב. אני הראשון שאעלה אתכם לירושלים", אמר רהב אתמול.

בעקבות ההפגנה הגיב רהב היום בזו הלשון: "אני מבקש להבהיר כי הפגנה היא דבר לגיטימי, אבל אלימות והתלהמות מכל סוג שהוא זה דבר מיותר שעלול להיגרר לאסון. אמרתי למפגינים שאני בדעתם, אבל לדעתי ההפגנה בתל-אביב מיותרת, ויש להפגין בכנסת בירושלים, כי רק שם 120 חברי כנסת מקבלים את ההחלטות, והם אכן צריכים לקבל את ההחלטה לשנות את חלוקת הכסף הציבורי באופן שונה שוויוני וצודק, כך שיגיע לצעירים לדיור בר-השגה וייתן אפשרות לכל אחד להתפתח ולהצליח.

"אני קורא לכולם להמשיך להביע דעה ללא מורא ופחד, אך בשום פנים ואופן לא באלימות פיזית או מילולית! חג שמח לכל מי שהיה בהפגנה הערב ברחוב החשמונאים פינת יהודה הלוי בפרט ולעם ישראל בכלל. זכרו: אנרכיה מפילה דמוקרטיה".