סערה בברזיל: בנו של האיש העשיר במדינה דרס למוות רוכב אופניים

ת'ור בטיסטה נהג במכונית של אביו אייק, מרצדס-בנץ SLR ששוויה 1.3 מיליון דולר ■ על אף שטרם הוגש נגדו כתב אישום, הוא שכר כמה מעורכי הדין המובילים בברזיל

ת'ור בטיסטה, בנו בן ה-20 של האיש העשיר ביותר בברזיל, אייק בטיסטה, היה בדרך לביתו באחד מלילות חודש מארס מארוחה במסעדת סטייקים בהרים מעל ריו. הוא נסע בכביש הראשי במכונית הספורט של אביו, מרצדס-בנץ SLR מקלרן, ששוויה 1.3 מיליון דולר, והתנגש בפתאומיות בוונדרסון פריירה דוס סנטוס בן ה-30, שרכב על אופניו. דוס סנטוס נהרג במקום.

על-פי דיווח ב"ניו-יורק טיימס", חוקרים אמרו כי ת'ור בטיסטה נהג במהירות של 100 קמ"ש, ולא חרג ממגבלת 110 הקמ"ש לשעה.

קלבר קרבלהו רומבלספרגר, עורך הדין של משפחת הקורבן, אמר לאחר התאונה כי עדי ראייה טענו כי דוס סנטוס נפגע בשולי הכביש כשבטיסטה ניסה לעקוף אוטובוס. אך גם בטיסטה וגם אביו הציגו גירסה שונה לחלוטין של השתלשלות האירועים.

"חוסר זהירותו של רוכב האופניים עלולה הייתה לגרום למותם של 3 בני אדם", אמר אביו בן ה-55 של ת'ור בטיסטה, במסר שהועלה לטוויטר למחרת הלווייתו של דוס סנטוס. הוא הוסיף כי בנו וידידו של בנו, שהיו במקלרן בת שני המושבים, עלולים היו להיהרג.

גאה בכישורי הנהיגה שלו

ת'ור בטיסטה העלה בטוויטר עשרות מסרים, שבהם נטען כי דוס סנטוס היה בנתיב השמאלי של הכביש. כמו כן טען ת'ור כי לא חרג ממגבלת המהירות המותרת בכביש, ואף התגאה בכישוריו כנהג.

"אני נוהג במכוניות עם תיבת הילוכים אוטומטית, כשרגל אחת על דוושת הגז והשנייה על הבלמים, וזה מאפשר תגובה הרבה יותר מהירה", אמר ת'ור באחד ממסריו.

במסרים אחרים הוא הסביר כי נחתך בעת התאונה, לאחר שגופו של דוס סנטוס התרסק לתוך השמשה הקדמית, וכי הנחה את עורך דינו ליצור קשר עם משפחת הקורבן כדי להציע עזרה, כולל מימון ההלוויה.

ת'ור תיאר בטוויטר כיצד עזב את זירת התאונה והותיר במקום את אחד משומרי ראשו כדי שהוא ייצג אותו. הוא סיפר כי האחות שבדקה אותו אמרה לו שהוא צריך להיבדק בבית-חולים. לאחר שהגיע הביתה, החליט ת'ור לשוב לזירת התאונה שבה נהרג דוס סנטוס. הוא ניגש לתחנת משטרה וביקש לערוך בדיקת נשיפה, שהעלתה כי לא היה אלכוהול בדמו. המשטרה מילאה דוח ולאחר מכן אישרה לו לשוב לביתו.

ת'ור אמר כי מעולם לא היה מעורב בתאונת רכב, אך העיתון "O Globo" דיווח כי ת'ור התנגש ברוכב אופניים בן 80 בריו בשנה שעברה, כשנהג במכונית אאודי, וגרם לשברים באגנו.

חלק מהברזילאים תוהים מדוע בכלל הורשה ת'ור לנהוג באותו לילה. רשת הטלוויזיה Globo דיווחה כי במשך 18 חודשים הוטלו על ת'ור קנסות שונים בגין נהיגה, כולל קנסות על חריגה מהמהירות המותרת. לו היה מדובר באדם מן השורה, היו עבירות אלה מובילות להשעיית רישיון הנהיגה.

חקירת הפרשה עדיין לא הסתיימה. על אף שעדיין לא הוגש כתב אישום נגד ת'ור בטיסטה, נשכרו כמה מעורכי הדין המובילים בברזיל להגן עליו, והם טוענים כי הוא חף מפשע.