פדיקוריסטית למס הכנסה: "מוציאה קבלה רק למי שמבקש"

מס הכנסה ערך ביקורות בעשרות עסקים בבת-ים ובחולון ■ ב-11% מהביקורות נמצא אי-רישום תקבולים, וב-15% נמצאו ליקויים בניהול ספרים

"אני מוציאה קבלה רק למי שמבקש" - כך אמרה פדיקוריסטית מבת-ים למבקרי ניהול ספרים, שהגיעו לערוך ביקורת במסגרת מבצע ביקורות שערך משרד השומה חולון.

את התירוץ היצירתי מסרה הפדיקוריסטית לאחר שהמבקרים מצאו כי ביומן העבודה שלה היא רשמה תקבולים של אלפי שקלים שהתקבלו מלקוחות, אך בפועל לא הוציאה בגינם קבלות.

פדיקוריסטית אחרת בבת-ים, שנערכה בעסק שלה קנייה על-ידי סוכנת של רשות המסים, נתפסה כאשר לא רשמה את קניות הביקורת וקנייה נוספת על סך 80 שקל. הסיבה שסיפקה לרשות: "רשמתי בקבלה 100 שקל לכל אחד משני הלקוחות, מכוון שלא היה לי עודף".

מטרות המבצע, שנערך ביום חמישי האחרון בבת-ים ובחולון, היו הגברת נוכחות בשטח לצורך שיפור רמת הציות בנושאי דיווח על פעילות עסקית.

העסקים שנבחרו לביקורת הם עסקים חדשים ועסקים שלא בוקרו מזה מזמן, עסקים שנמצאו בהם ליקויים בעבר ועסקים שהיה לגביהם מידע בדבר העלמת מס לכאורה.

תחומי העיסוק שהוגדו היו מסחר, תעשייה ושירותים, וביניהם מזנונים, חומרי בניין, הלבשה, הנעלה, פיצוחים, מספרות, קונדיטוריות, תשמישי קדושה, פרחים, רהיטים, נגריות, בתי דפוס, עיבוד מתכת, מסגריות, אלומיניום ועוד.

9 צוותים ערכו ביקורות ב-75 בתי עסק משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הערב. ב-11% מהביקורות נמצא אי-רישום תקבולים, וב-15% נמצאו ליקויים בניהול ספרים.

כך, למשל, במפעל בחולון נמצאו המחאות על סך של כ-48,000 שקל לגביהם לא נמצא כל רישום בספרים. בעל העסק הסביר כי מאחר שיש לו קרבה ויחס מיוחד ללקוח, וזה נמצא בקשיים, ההמחאות ניתנו כבטחון בלבד. לדבריו, "אלה סתם שיקים באוויר".

בעסק אחר למכירת ציוד מחשבים לא נרשמה קניית ביקורת מוקדמת על סך 80 שקל. בעל העסק הסביר כי ביום שבו נעשתה הקנייה הוא היה חולה, ואת העסק הפעיל חבר שלו, שאינו יודע להפעיל קופה רושמת.