צפו בווידיאו: כך סיסקו תגדיל הכנסות לעסקים קטנים

מנכ"ל סיסקו ישראל מספר בראיון ל"גלובס" כל הטכנולוגיה של החברה לעסקים קטנים ובינוניים, ומביא דוגמאות מהשטח ■ על רכישת NDS: "נגיע לאתר של כמעט 2,000 עובדים בישראל; זו מאסה קריטית לסיסקו כאן"

"הכוונה לרכוש את NDS היא בשורה מצוינת, קודם כל למדינת ישראל וגם לסיסקו בישראל. זה מראה את המחויבות שיש לסיסקו העולמית כלפי מרכז הפיתוח של סיסקו בישראל". את הדברים האלה אומר בראיון מיוחד ל"גלובס" בועז מעוז, מנכ"ל סיסקו בישראל, שמתבטא לראשונה לאחר ההודעה על העסקה לרכישת NDS.

"נגיע לאתר של כמעט 2,000 עובדים בישראל", ממשיך מעוז. "זו כבר מאסה קריטית לסיסקו כאן. מרכז הפיתוח בנתניה מונה כ-500 עובדים ובמידה ונשלים את הרכישה יצטרפו אלינו העובדים למעלה מ-1,000 מהר החוצבים. זו תוספת משמעותית וגם כמובן העובדים של ג'נגו שנמצאים כאן קרוב אלינו בנתניה והעובדים של קאסט-אפ. זו גאווה גדולה".

- סיסקו תמיד הגדירה את עצמה כ"שרברב של האינטרנט". איך זה משתלב בתחום ה-SMB (עסקים קטנים ובינוניים)?

"אני לא אוהב את ההגדרה שמשווה בין סיסקו לבין 'השרברב של האינטרנט'. הייעוד של סיסקו כחברה זה לפתור בעיות עסקיות של כל אחד מהלקוחות שלנו. אנחנו מסתכלים על מגזר העסקים הקטנים ושואלים מה הבעיה המרכזית או מה הבעיות המרכזיות שעסקים קטנים מתמודדים איתם; אנחנו מציעים פתרונות טכנולוגיים שמשפרים את היעילות של העסק שעוזרים לו להגדיל את ההכנסות בצורה שאינה מפריעה לפעילות של העסק".

- בעשור האחרון ספקיות רבות נכנסו לתחום הזה. לא איחרתם את הגל?

"סיסקו נמצאת בתחום ה-SMB כבר כ-10 שנים. אני מסכים שבהתחלה התייחסנו לתחום הזה כשוק מוסדי קטן אבל ב-6 השנים האחרונות הגישה הזו השתנתה. עשינו עבודה מאוד מאומצת באגף הפיתוח שלנו. חלק מזה אגף הפיתוח שנמצא כאן בנתניה, כדי להציע פתרונות שהם מתוכננים מלכתחילה ותפורים לעסקים קטנים. כך שזו לא כניסה מאוחרת. אנחנו פועלים יותר מ-6 שנים בתחום עם פתרונות מיועדים ל-SMB. האמת שהסניף הישראלי הוא הסניף הצומח ביותר בכל אירופה בתחום הזה, וזו גם עדות לבגרות של העסקים הקטנים שמבינים שטכנולוגיה מאפשרת הצלחה עסקית".

- איך זה מתבטא במכירות ואיך בכלל מבחינה אסטרטגית-שיווקית נערכים לתחום הזה?

"תחום העסקים הקטנים בסיסקו בישראל מהווה כ-25% מסך העסקים שלנו פה במדינה. זה שיעור שהוא די דומה למה שקורה בארה"ב ובאירופה. כחלק מהשינויים שסיסקו עשתה כדי לענות על הצרכים של העסקים הקטנים, התאמנו את ארגון הפיתוח שלנו. ארגון הפיתוח שלנו היום חושב עסקים קטנים ומפתח מוצרים לעסקים קטנים.

"דבר שני שעשינו זה להתאים את הערוץ שלנו אל העסקים הקטנים, כלומר אנחנו עובדים עם שותפים וזו המומחיות שלהם - הם מכירים עסקים קטנים, יודעים מה האתגרים שלהם ויודעים להתאים פתרונות. אתן לך דוגמה בעסקה שסגרנו לא מזמן בחנות פרחים: האתגר הגדול של בעל העסק היה תשלום מאובטח באינטרנט והוא פנה אלינו איך לעשות את זה ואנחנו נתנו לו פתרון של תשלום מאובטח שמתבסס על המוצרים שלנו. דוגמה נוספת היא עסקה שסגרנו לא מזמן עם בעל חנות קפה: בית קפה קטן שכדי למשוך אליו את הלקוחות שלו ביקש להציע גישה אלחוטית מאובטחת לאנשים שבאים עם הסמארטפון או הטאבלט וגם לזה יש פתרון לסיסקו".

- דיברת על ישראל, אתה רואה בגישה של כל התחום הזה של SMB בין ישראל לשאר העולם?

"ישראל כמדינה נמצאת מעט מאחור ממה שאני רואה בארה"ב ובאירופה. דווקא השוק הזה שנחשב תמיד לשוק של early adaptors שהישראלים מאמצים טכנולוגיות מאוד מאוד מהר, דווקא בתחום העסקים הקטנים, הוא התחיל מעט אחרי. היה עד לא מזמן פער של שנה או שנתיים בין הפתרונות שאמצו - פתרונות טכנולוגיים, עסקים קטנים בישראל - לעומת המקבילים שלהם באירופה ובארה"ב. בשנה האחרונה אני רואה שינוי גדול. אני חושב שבעלים של עסקים קטנים הבינו שטכנולוגיה מאיצה את ההכנסות שלהם, מייעלת אותם ומביאה לכם בסך הכל גם להכנסות גדולות יותר וגם להתייעלות גדולה יותר של העסק. אני מאמין שהפער הזה הולך ונסגר. אבל זה לא היה המצב אם אנחנו מסתכלים 4-5 שנים אחורה".

- איך לדעתך הגאדג'טים החדשים, מהפכות טכנולוגיות, טאבלטים, סמארטפונים, ישפיע על כל התחום?

"אחת המגמות שאנחנו רואים בעולם וסיסקו אחד הדברים שהיא מאוד טובה בהם, זה לזהות מגמות עולמיות ולהתאים את הפתרונות בהתאם להם, נקרא IT consummerization. לפני 10 שנים עיקר הטכנולוגיות המעניינות היו מגיעות מהארגונים הגדולים. גלישה באינטרנט היתה זמינה בפס רחב בארגונים הגדולים. היום אנחנו רואים דברים הפוכים לגמרי. לכל אחד מאיתנו יש סמארטפון, לרבים מאיתנו יש טבלטים, אייפד, או סמסונג, הגלקסי טאב, ואנחנו רוצים את אותם השירותים לקבל גם במקום העבודה.

"זה לא פוסח גם על העסקים הקטנים. סיסקו התאימה את הפתרונות שלה כדי לענות על הצורך הזהכך שהיום יש לנו פתרונות למנהלים של עסקים קטנים או לעובדים של עסקים קטנים שעובדים באמצעות מסוף נייד או האייפון שלהם או הבלקברי שלה, או הסמסונג שלהם, או הטבלטים שלהם. אנחנו יודעים לתמוך בזה בכל המערכות שלנו ולתת גם אפליקציות מעניינות לניהול העסק על גבי ההתקנים הניידים האלה".

- יש ענפים שאתם יותר שמים עליהם דגש או שאתם פתוחים לכולם?

אנחנו מאמינים שטכנולוגיה יכולה לשנות את פני העסק ולא משנה לאיזה מגזר העסק פונה או באיזה מגזר הוא עוסק. הטכנולוגיה זה משהו שמאפשר גידול בהכנסות וזה נכון לגבי כל העסקים. לדוגמה, עשינו פרויקט באצטדיון כדורגל בספרד ואחד מהשירותים שאנחנו נותנים שם לחנויות הקניון שמקיפות את האצטדיון, זה פרסום בזמן אמת להתקנים הניידים של האוהדים. אז אם אני אוהד של ריאל מדריד ואני מגיע אל המגרש עם האייפון שלי, אוטומטית מתחבר לרשת אלחוטית שהיא של סיסקו ועל גבי זה העסק הקטן, החנות הקטנה, יכולה לשדר פרסומות לגבי החולצות של ריאל מדריד, או האוכל שזמין בהפסקה. זה מושך מפרסמים. זה מביא את האוהדים אל העסק הקטן וכל חווית הצפייה של אוהד בריאל מדריד שונה לחלוטין.

"זה משהו שאנחנו עושים עם האצטדיון פה בנתניה, מוכרים להם את כל הסיפור הזה והם לגמרי מבינים את זה ואותו דבר עושים גם בחיפה באצטדיון החדש. זה קצת יותר רחוק, אבל אצלנו פה יהיה פתוח באוגוסט ויהיה שם פתרון של סיסקו של כל הדברים האלה. יש פה live feed מ-ESPN בארה"ב והפרסומות זה המערכות שלנו. תחשוב, באצטדיון כשאתה יושב ויש לך אלפי מסכים שדוחפים תוכן פרסומי ומראים את המשחק ב-VIP לאנג' שיהיה פה. אחרי זה אתה מזהה את האייפון שלך ודוחף לשם לרשת האלחוטית פרסומות לחנויות שנמצאות למטה. היום היה פה המנכ"ל של האצטדיון והוא נפל לגמרי. אמר לי הרגע הגעתי מפגישה על לוחות פח שיהיו הפרסומות שלי. זה עולם אחר, מדליק לגמרי, זו רק ההתחלה. אנחנו חיים בתקופת האבן של הטכנולוגיה".

גלובס טק:
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא?
הרשמה
הרישום נכשל
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988