לכתבה הקודמתסיפור קריירה: על ההיי-טקיסט שהחליט לעזוב הכול בגיל 42 לכתבה הבאהצפו בווידיאו: כך סיסקו תגדיל הכנסות לעסקים קטנים

עובד מפה לאוזן: המלצה מסתמנת כמנגנון השמה מוצלח

Zao: "עדיף לחברות לשלם לעובד 1,000-2,000 דולר כדי לקבל המלצה איכותית, כי זה גם יותר זול וגם יותר מהיר ויעיל"

08/04/2012, 08:58
רועי גולדנברג
Cisco בפייבוק

במשך שנים פעל זיו אלירז בתעשיית ההיי-טק והחזיק בתפקידים בכירים באמבלייז, Hotbar ובאמובי. בתפקידו האחרון ניהל את המשרד של חברת infolinks בפאלו אלטו, שם נתקל בקושי שמכיר כמעט כל מנהל כוח אדם בחברה - גיוס עובדים חדשים. "זרקו אותי לשם ואמרו לי: 'תבנה משרד'", הוא נזכר. "פרסמתי מודעות בכל מיני אתרי דרושים וקיבלתי המון קורות חיים לא רלוונטיים. השתמשתי גם בחברות השמה אבל אתה צריך לערוך הרבה ראיונות עד שאתה מוצא מישהו טוב". בסופו של דבר, פנה אלירז לשותפים עסקיים שעבד איתם לאורך השנים והם העבירו לו המלצות מעולות על עובדים. שם נפל לו האסימון שהביא אותו להקמת חברת Zao.

החברה, שהוקמה לפני כחצי שנה והשיקה את המוצר שלה השבוע, מאפשרת לתגמל אנשים שממליצים על עובדים. בתעשיית ההיי-טק הישראלית מנהלות חברות גדולות מנגנון של מתן צ'ופרים לעובדים שממליצים על מכריהם. במידה שאותו מכר מגויס בסוף, העובד מקבל צ'ופר כספי של מאות דולרים.

"עדיף לחברות לשלם לעובד 1,000-2,000 דולר כדי לקבל המלצה איכותית, כי זה גם יותר זול וגם יותר מהיר ויעיל", הוא אומר.

הרעיון של Zao הולך צעד קדימה ומבקש לתגמל גם ממליצים שאינם עובדי החברה. "המעגלים החברתיים של עובדי החברה מוגבלים ולפעמים לחבר של העובד יש חבר שאולי מתאים למשרה המוצעת, אז למה לא לצ'פר גם אותו?", אומר אלירז.

המוצר של Zao, שמתגמל את הממליצים שמחוץ לחברה, די פשוט: החברה משלמת ל-Zao את הצ'ופר ו-Zao מעבירה את הכסף לכל שרשרת הממליצים. לשיטתה, כל הממליצים יוצאים מורווחים: הממליץ הישיר מקבל 50% מסכום הצ'ופר ואלה שנמצאים מתחתיו בפירמידת הממליצים מתחלקים ב-50% הנותרים. את הכסף מעבירה החברה עד 90 יום, פרק זמן שיאפשר לה לאמוד את איכויותיו של העובד החדש.

המוצר של Zao מאפשר גם לסרוק את החברים בלינקדאין ובפייסבוק ולראות אם המשרה המוצעת רלוונטית לאחד מהם. כמו כן, ניתן להעביר הלאה את ההודעה על חיפוש המשרה באמצעות המייל או רשתות חברתיות. הפלטפורמה מאפשרת אף להגביל את מספר הרמות של הממליצים ואת מספר ההמלצות שניתן להעביר.

אלירז מדגיש, כי "רעיון התגמול הכספי הוא חשוב ביותר בנושא של גיוס עובדים. מחקרים מראים שאם אין בונוס לעובדי הארגון, הם כמעט לא מתאמצים לסייע במאמצים להציע עובדים למשרות הדרושות".

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם