עוזי יצחקי - ממלא מקום מנכ"ל משרד התחבורה

שר התחבורה ישראל כץ ימנה את יצחקי, סמנכ"ל בכיר לתנועה, לממלא מקום מנכ"ל המשרד לשלושה חודשים במקומו של אלכס לנגר המסיים מחר את תפקידו לאחר חצי שנה

שר התחבורה ישראל כץ ימנה את עוזי יצחקי, סמנכ"ל בכיר לתנועה, לממלא מקום מנכ"ל המשרד לשלושה חודשים במקומו של אלכס לנגר המסיים מחר את תפקידו לאחר חצי שנה.

גורמים בענף התחבורה מתחו היום ביקורת על העיכוב המתמשך במינוי מנכ"ל קבוע למשרד. לדבריהם, "יצחקי איש מקצוע אבל אין שום סיכוי שהוא יצליח ללמוד תחומים מורכבים כמו נמלי האוויר והים של המדינה. ההתנהלות הזו היא מכה קשה לתחום התחבורה בישראל".

עוזר אישי ל-3 מנכ"לים

יצחקי הצטרף למשרד ב-1994 ובין היתר שימש עוזר אישי של 3 מנכ"לים. בתפקידו הנוכחי בו הוא מכהן מאז 1 בינואר 2004 יצחקי אחראי על אגף הרישוי ועל אגף הרכב ושירותי התחזוקה. תפקידו כלל אחריות על שירותי הרישוי, נהגים ורכב, יבוא רכב, תקינה והוראת נהיגה.

למשרד התחבורה אין מנכ"ל קבוע מאז הודיע באוקטובר האלוף במילואים דן הראל במפתיע על פרישתו מהתפקיד בתום תשעה חודשי כהונה בלבד. הראל, שהתפטר על רקע משבר אמון בינו לבין שר התחבורה, החליף בתפקיד את יצחק זוכמן, כיום מנכ"ל חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) שמילא את התפקיד במשך חודש בלבד לאחר התפטרותו של ניצב בדימוס יעקב גנות שכיהן בתפקיד 17 חודשים ברציפות.

גנות החליף ביולי 2009 את גדעון סיטרמן שמונה לתפקידו ע"י שאול מופז. את מקומו של הראל תפס לנגר, אך כהונתו לא הוארכה בפעם השלישית והוא יעזוב מחר את תפקידו, על רקע בדיקות בחשד לאי סדרים כספיים. לנגר יחזור לשמש סמנכ"ל בכיר ליבשה ומשנה למנכ"ל.