חשד: אתר "בחדרי חרדים" סחט אישי ציבור, בהם אריה דרעי

מקורב לחקירה: ראשי האתר שלשלו לכיסם עשרות מיליוני שקלים; אם האתר ייסגר, רבים נוספים יתלוננו ■ בכיר במשטרה: זו אחת מפרשות הסחיטה החמורות ביותר

חקירת הסחיטה באתר האינטרנט החרדי "בחדרי חרדים" הולכת ומסתעפת. גורמים במשטרה אמרו לחדשות 2 כי מהתמונה ההולכת ומתבהרת עולה כי מדובר באחת מפרשיות הסחיטה החמורות ביותר בתולדות המדינה, עובדה שבגינה יורחב הצוות האמון על חקירתה.

לפי החשד, ראשי מערכת האתר סחטו אישי ציבור, אנשי עסקים ורבנים מקרב המגזר החרדי ואילצו אותם לשלם להם סכומי כסף שונים, בתמורה למחיקת ידיעות שפורסמו בגנותם ופעמים רבות נגעו לחייהם האישיים. מההתפתחויות האחרונות בחקירה עלה כי באופן זה שלשלו החשודים לכיסיהם עשרות מיליוני שקלים ב-5 השנים האחרונות.

במשטרה ציינו כי עד כה נחשפו 7-8 מתלוננים שהעדויות שמסרו הצליחו לחזק את החשדות המיוחסים לעצורים. אותו גורם המקורב לחקירה סיפר כי לפי ההערכה הרווחת כעת, נפלו קורבן לאיומיהם של ראשי האתר אלפי נסחטים - שרובם העדיפו להימנע מלדווח על כך לרשויות מחשש שייפגעו.

במשטרה מעריכים כי הורדת האתר מהאוויר עשויה לחזק את תחושת הביטחון בקרב הקורבנות לבוא ולשטוח את גרסאותיהם.

האם היועמ"ש ישנה את דעתו?

לפי שעה ממשיך אתר "בחדרי חרדים" לפעול כרגיל - עובדה שככל הנראה מחזקת את חשש הנסחטים להתלונן. בקשה לסגירת המערכת הונחה על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, שהשיב לה בשלילה ונימק זאת בחשיבות ההקפדה על חופש העיתונות. למרות זאת, ייתכן כי קבלת מסמך ובו עיקרי החקירה תשנה את עמדתו של וינשטיין בסוגיה.

במסגרת הפרשה נקרא גם השר לשעבר אריה דרעי למסור עדות בתחילת השבוע. חוקרי המשטרה ביקשו לברר האם גם הוא נפל קורבן לסחיטה מצד ראשי האתר בתמורה לסיכול פרסומים שליליים אודותיו.

נציג המשטרה ציין בדיון שנערך בבית המשפט בהארכת מעצר החשודים כי כעת נבדק האם שורת אישי ציבור ופוליטיקאים נוספים נפגעו בפרשה.