כתב אישום נגד ברק הירשזון: נהיגה בשכרות וגרימת חבלה

בנו של שר האוצר לשעבר נאשם כי נהג על אופנוע תחת השפעת משקאות משכרים, ביצע תאונה וגרם לפציעתה האנושה של חברתו נועם סלומון, אותה הרכיב על אופנועו

משטרת מחוז תל-אביב הגישה היום (ה') לבית המשפט לתעבורה בעיר כתב אישום נגד ברק הירשזון (27), בנו הצעיר של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, בטענה כי נהג על אופנועו תחת השפעת משקאות משכרים, ביצע תאונה וגרם לפציעתה האנושה של חברתו, נועם סלומון בת ה-24, אותה הרכיב על האופנוע.

הירשזון הבן מואשם בביצוע עבירות של נהיגה בקלות-ראש וגרם חבלה של ממש ונהיגה בשכרות.

על-פי כתב האישום, ב-1 באפריל בשעה 21:00 נהג הירשזון על אופנועו בתל-אביב, וכאשר הגיע לצומת רחובות 2040 ובן-צבי הוא לא נתן תשומת-לב לדרך, סטה מכיוון נסיעתו לעבר המדרכה ללא סיבה סבירה ופגע במדרכה. "עקב כך נזרקו הירשזון וסלומון, כאשר סלומון הועפה לעבר שטח פתוח ופגעה בראשה בחץ קשיח", נאמר בכתב האישום.

כתוצאה מהתאונה נפצעה סלומון באופן אנוש, "בכך שנגרמה לה חבלת ראש קשה וכן שברים בעמוד השדרה". סלומון אושפזה במחלקת טיפול נמרץ, ומאז התאונה ועד היום היא מורדמת ומונשמת, ונשקפת סכנה לחייה.

לאחר התאונה נעצר הירשזון על-ידי המשטרה, ואתמול (ד') הוא שוחרר למעצר-בית תחת תנאים מגבילים.

התאונה המחרידה אירעה לאחר שהירשזון וסלומון בילו בחוף תל-ברוך. במהלך הבילוי שתה הירשזון בירה בכמות העולה על המותר בחוק, ובדרך חזרה לביתו, כאמור, הוא איבד את השליטה על האופנוע וגרם לתאונה.

אין זו הפעם הראשונה שבה ברק הירשזון מסתבך בנהיגה בשכרות. בנובמבר 2007 הורשע הירשזון על-ידי בית משפט השלום בתל-אביב בנהיגה בשכרות ובקלות-ראש ובכניסה לצומת באור אדום ברמזור, ורישיונו נשלל למשך 33 חודשים. זאת, לאחר שבאוקטובר 2006 הוא נתפס ביום שישי לפנות בוקר כשהוא נוהג בשכרות באזור צפון תל-אביב, סמוך לשכונת-רמת אביב, בדרך לביתו. שופטת התעבורה אורנה שדמי קבעה אז בהכרעת הדין כי רמת האלכוהול שנמצאה בגופו של הירשזון עמדה על כמות הגבוהה פי 3 מהכמות המותרת בחוק.

אביו של ברק הירשזון, שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, מרצה בימים אלה עונש מאסר של 5 שנים ו-5 חודשים, בגין גניבת מיליוני שקלים מהסתדרות העובדים הלאומית.