לכתבה הקודמתמגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת לכתבה הבאההאם הענן הזה הוא גם בשבילי?

זה מטוס? זה ציפור? לא, זו מדיה חברתית

אם גם לכם לפעמים יש תחושה שכולם מדברים על מדיה חברתית ואף אחד לא בדיוק יודע מה עושים עם זה, אז המאמר הזה נועד בדיוק בשבילכם.

17/06/2012, 12:34
Cisco בפייבוק
רשת פייסבוק / צלם: בלומברג
רשת פייסבוק / צלם: בלומברג

חמש טעויות נפוצות במדיה חברתית לעסקים קטנים וחמש דרכים להימנע מהן.

המדיה החברתית הכוללת את כל אותם אתרים בהם גולשים מדברים, מתחברים, עוקבים ולוחצים לייק זה לזה היא מדיה אמיתית, קיימת, שצומחת במהירות ולאיש כבר אין ספק שמדובר במדיה שלא תיעלם. עם זאת בכל הנוגע לשיווק ובמיוחד בכל הנוגע לשימוש במדיה החברתית על ידי עסקים קטנים רב עדיין הנסתר על הגלוי.

בכדי לסייע לכם לקבל החלטות אם ואיך לפעול במדיה החברתית הנה מדריך קצרצר עם חמש טעויות נפוצות בפעילות עסקית במדיה חברתית וחמש דרכים להימנע מהן.

1.לצאת לדרך בלי תוכנית

למרות שנראה כי מדובר בצעד קטן לאדם, כי בסך הכול מה הקושי בפתיחת עמוד בפייסבוק או כרטיס אישי בטוויטר ואז חיבור כמה הגיגים ושיגורם לחלל הקיברנטי?. יציאה לדרך ללא תוכנית היא הטעות מספר אחת של ארגונים במדיה החברתית.

דווקא בגלל הפלואידיות של המדיה החברתית, חשוב מאוד לייצר תוכנית עבודה עם מטרות ויעדים, לפני שיוצאים לדרך. תוכנית כזו צריכה לכלול בחירת אתרי המדיה החברתית בהם אתם רוצים לפעול, כמות המשאבים כולל זמן שאתם מעוניינים להקדיש לנושא, בחירת צוות או אדם שיפעיל את כלי המדיה החברתית, הגדרת קהל ובחירת עולם תוכן עליו תדברו עם הקהל שלכם.

2. למהר

גם לאחר שיש לכם תוכנית, כדאי לבנות ציר זמן הגיוני למימוש התוכנית ולהשגת היעדים. רבים מזדרזים לצאת לדרך בכל הכוח ופועלים באופן מאסיבי ומתוך התלהבות במשך השבועות או החודשים הראשונים. פעילות במדיה חברתית דורשת זמן וסבלנות ומצד שני השקעה מדודה ועקבית. כדאי מאוד לשים לב לחלוקת משאבים והשקעה גם של זמן וגם של כסף לאורך זמן.

השקעה רבה מדי של זמן או משאבים בתחילת הדרך עשויה להביא לתוצאות נמוכות ולהתאכזבות מהירה מדי מהעדר החזר על ההשקעה.

3.לא למדוד את הפעילות

אם אי אפשר למדוד את זה אי אפשר לנהל את זה, קובע כלל ותיק במנהל עסקים. למרות שזו מדיה חדשה חלים עליה אותם כללים של ניהול ועשיית עסקים. רבים יוצאים לדרך במדיה החברתית כי זה נחמד וטרנדי ומרענן ושוכחים למדוד את התוצאות. מדידה במדיה חברתית היא לא בהכרח המדידה שעסקים מכירים ממדיות אחרות. יש בה כלים וכללים חדשים ולא כדאי למדוד רק הוצאה מול הכנסה אבל בהחלט כדאי למדוד.

מדדים אפשריים שכדאי לשים אליהם לב הם כמות החברים שאתם צוברים כמובן, סוג הקהל שהגיע אליכם ועד כמה הוא מתאים לאופי העסק שלכם, רמת המעורבות של הקהל וכמות השיחות שאתם מצליחים לנהל. כדאי מדי פעם להעניק קופון הנחה או מתנה ולמדוד כמה אנשים, הקופון או ההנחה הצליחו להניע מהפעילות ברשת למכירה.

4. לא להגיב לביקורת.

מדיה חברתית היא מקום שבו אתם מנהלים שיחה עם מי שמתעניין בכם, בשירות, או במוצר שאתם מוכרים. בדיוק כפי שבשיחה פנים מול פנים לא תסתובבו פתאום ותיעלמו לשואל רק בגלל שהשאלה שלו אינה לרוחם כך גם במדיה החברתית. ביקורת כל עוד אינה חורגת בשפה ובטון מגבולות הסביר צריכה להיענות. התעלמות מביקורת משדרת גם למבקר וגם לכל מי שבמקרה הגיע לעמוד שלכם שאין כאן עם מי לדבר או אם תרצו שעל ראש הגנב בוער הכובע.

5.לעשות בלי חשק

ייתכן והטעות הזו הייתה צריכה להיות ראשונה ברשימה. בשונה מכל מדיה אחרת המדיה החברתית דורשת מעורבות אישית שלכם בעשייה, אם בכתיבה, אם במענה לגולשים ואם במעקב אחר השיחה הנערכת ברשת. בשונה ממודעה בעיתון בה כל שנדרש מכם הוא לאשר את הסיסמה ואת הויז'ואל כאן נדרשת מעורבות גבוהה יותר.

רבים נכנסים למדיה החברתית כי כך עושים כולם, בעוד בחיי היום יום הם אינם פעילים במדיה הזאת או רואים בה בזבוז זמן, מכל מיני סיבות אם ברמה האישית אינכם מתחברים למדיה זו, אין שום סיבה לבחור לפעול בה באופן אישי, לצרכי השיווק של העסק שלכם.

הברירה במקרה כזה היא או למצוא מישהו מהצוות שמכיר ואוהב את המדיה החדשה ויוכל לנהל עבורכם את הנוכחות בה, או לוותר על פעילות שיווקית באמצעותה. עסקים טובים פעלו בהצלחה לפני הגל הנוכחי של מדיה חברתית והנבואה אומנם ניתנה למי שהיא ניתנה אבל תרשו לי להרגיע אתכם במאת האחוזים, עסקים מוצלחים יפרחו בעתיד גם ללא שימוש במדיה חברתית.

מיבר דורסט, סמנכ"לית שיווק, סיסקו ישראל

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם