לכתבה הקודמתעסקים קטנים: למרות שהם רווחיים - למה הם נסגרים? לכתבה הבאהאבטחה: מה כדאי לעסקים לזכור ומה אסור להם לשכוח

על מעסיק לדאוג שהמידע על עובדיו אינו מנוצל למטרות זרות

כך עולה מטיוטת מדריך שפירסמה הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע, שנועד לסייע למעסיקים לציית לחוק הגנת הפרטיות בתחום איסוף וניהול מידע אישי על עובדיהם

22/04/2012, 16:55
יובל יועז
Cisco בפייבוק

על מעסיקים לדאוג שהמידע הנאסף אצלם בנוגע לעובדיהם אינו מנוצל למטרות זרות, וכי הוא נשמר באופן התואם את הוראות חוק הגנת הפרטיות. כך עולה מטיוטת מדריך שפירסמה היום (ג') הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים (רמו"ט), שנועד לסייע למעסיקים לציית להוראות חוק הגנת הפרטיות בתחום איסוף וניהול מידע אישי על עובדיהם.

טיוטת המדריך הופצה במטרה לקבל הערות מהציבור ומגורמים העוסקים ביחסי עבודה, ובסופו של דבר יגובש נוסח סופי של המדריך. על-פי הטיוטה, העקרונות המרכזיים שצריכים להנחות מעסיקים הם: בחינה שוטפת של היקף המידע הנאסף על-ידי המעסיק בכל השלבים של יחסי העבודה, מטרות האיסוף, וכי האיסוף והשמירה אינם מעבר לנדרש לצרכי העבודה; מיפוי המידע שנשמר על-ידי המעסיק, מטרות השימוש שלו, ומי ניגש אליו; קיום הוראות קבע ואמצעים טכנולוגים בתחום אבטחת המידע ביחס למידע זה, על מנת למנוע דליפתו או שימוש לרעה על-ידי מורשי הגישה; הדרכה שוטפת למי שנגיש למידע האישי לגבי חובותיו על-פי החוק כדי למנוע שימוש לרעה במידע; בקרה על קיום כל הוראות אלה גם כאשר הן מבוצעות במיקור חוץ; וקביעת מדיניות מפורשת לעניין שימוש בטכנולוגית מידע (מחשב אישי, טלפון חכם), המותר והאסור, ואת המקרים שבהם מעביד עשוי לנטר שימושים אלה, במגבלות הפסיקה.

ברמו"ט מסבירים כי במסגרת יחסי עבודה נצבר במערכות המידע של המעסיק מידע אישי רב ורגיש על העובד, כגון נתוני שכר, מצב בריאותי, מצב משפחתי, הכשרה וכישורים ועוד. בנוסף, ניתן לעקוב ולצבור מידע נוסף אודות עובדים כתוצאת לוואי של שימוש בטכנולוגית מידע שונות - שימוש ברשת המחשבים המשרדית, מערכת הדואר האלקטרוני, רשת האינטרנט וטלפונים חכמים המסופקים לעובד מידי המעסיק.

מטרת המדריך היא להצביע על העקרונות החלים ביחס לזכות לפרטיות במידע במקום העבודה, ולהראות את אופן יישומם של עקרונות אלה לגבי מידע אודות עובדים, שנאסף ונצבר בידי מעסיקים.

לדברי יורם הכהן, ראש רמו"ט ורשם מאגרי המידע, "המדריך נועד לעזור למעסיקים לעמוד בדרישות חוק הגנת הפרטיות, ואנו רואים בו שירות חשוב לציבור המעסיקים והעובדים. כמעט כל המעסיקים במשק הישראלי, בכלל המגזרים - הפרטי, הציבורי והשלישי - מנהלים מאגרי מידע מקיפים על אודות עובדיהם ועושים שימוש בטכנולוגיות מידע מגוונות. אנו רואים חשיבות רבה להפנמת הוראות החוק בהקשר של עובדים, ומאמינים שהמעסיקים מבינים אף הם את חשיבות הנושא".

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם