לכתבה הקודמתמיתוג חברות טכנולוגיה לכתבה הבאהסודות הקידום של גוגל (מאמר חמישי בסדרה)

סודות הקידום של גוגל (מאמר שישי בסדרה)

תמיד סיקרן אותי לדעת איך גוגל יודעת מה יש בתמונה ואני רק יכול לשער שגם אותך הטרידה השאלה הזאת. ובכן בחודש מרץ 2012 הודיעה גוגל כי שופר המנגנון ש"מבין" את תוכן התמונה.

22/04/2012, 09:06
Cisco בפייבוק
גוגל דודל מארק טוויין/ צילום מסך
גוגל דודל מארק טוויין/ צילום מסך

אין זה סוד שלגוגל יש תפקיד חשוב באינטרנט, בעולם כולו וגם בישראל. מנוע החיפוש שלה הוא צינור תנועה עיקרי באינטרנט ועסקים רבים משקיעים משאבים כדי להיות ראשונים בגוגל בתוצאות החיפוש ולהביא אליהם תנועה של לקוחות שמחפשים בדיוק את המוצרים ו/או את השירותים שלהם.

החל מחודש נובמבר 2011 החלו רוחות אחרות לנשב מגוגל. גוגל החלה ליזום הודעות למדיה על השינויים שהיא עורכת, על המגמות ועל הכוונות ובכך עוסקת סדרת מאמרים זו.

כך גוגל יודע מה יש בתמונה

תמיד סיקרן אותי לדעת איך גוגל יודעת מה יש בתמונה ואני רק יכול לשער שגם אותך הטרידה השאלה הזאת. ובכן בחודש מרץ 2012 הודיעה גוגל כי שופר המנגנון ש"מבין" את תוכן התמונה.

גוגל יודעת לקרוא טקסט ולכן יש חשיבות רבה לטקסט הנמצא בדף וה"עוטף" את התמונה. אם גוגל מוצאת תמונה בדף על האי סנטוריני אז אפשר להניח שזאת תהיה תמונה של האי סנטוריני, אבל זה לא הרמז היחידי שגוגל אוספת על התמונה.

פרמטר חשוב הוא שם הקובץ של התמונה. סביר להניח שגוגל לא תוכל להבין דבר וחצי דבר משם קובץ שכזה: img_3012.jpg כמו שהמצלמה הדיגיטלית שלי יודעת להפיק, אבל אם שם קובץ התמונה הוא santorini-sunset.jpg יש לו יותר משמעות כלפי גוגל.

אפשר גם לציין טקסט מאחורי התמונה באמצעות המאפיין alt. כאשר אתה מוסיף תמונה לדף אינטרנט, אתה צריך לבחור אותה או לציין את הכתובת שלה. פרט לכך, יש לך אפשרות להוסיף טקסט בשדה הנקרא alt מהמילה alternate או במילים אחרות חילופי.

תחשוב שגוגל הוא תוכנה להקראת טקסט עבור עיוורים. כאשר תוכנת ההקראה תגיע לתמונה היא צריכה לקרוא משהו והמשהו הזה נמצא במאפיין alt. באותה מידה, אם מישהו בחר שלא להציג תמונות בדפדפן שלו, אז במקום התמונה הוא יראה את התוכן של מאפיין alt.

ויש עוד מאפיין לתמונה וקוראים לו title וגם הוא טקסט. זהו התוכן שיופיע בכתובית אם תעביר את הסמן מעל התמונה. מאפיין title מספק מידע נוסף על התמונה.

עכשיו בואו נחבר בין title ו- alt של התמונה. האם חובה למלא את שניהם? האם התוכן שלהם צריך להיות זהה? קודם אענה על השאלה השנייה. במאפיין title רשום "שקיעה בסנטוריני" ובמאפיין alt רשום "צולם בסנטוריני בחוף פריסה בקיץ 2011". ועכשיו אענה על השאלה הראשונה. ככל שיהיה לגוגל יותר מידע על התמונה כך הוא יבין מה יש בתוכה ויהיה לו יותר "חשק" להציג אותה בתוצאות החיפוש.

האם אלה כל הסימנים? לא. גוגל בוחן גם את טקסט הקישור לדף בו נמצאת התמונה. סביר להניח שדף שנושאו santorini sunsets יהיו קישורים מאתרים אתרים עם הטקסט santorini sunsets או ואריאציות כאלה ואחרות של שתי מילים אלה.

עתה, גוגל הודיעה כי הם שיפרו את היכולת שלהם להצגת תמונות רלוונטיות יותר בהתאם לחיפוש גם מאתרים בעלי תוכן פחות איכותי. המשמעות היא שאתרים "חלשים" יזכו לקידום טוב בגלל שהתמונה שלהם תוייקה כמו שצריך.

לגוגל יש יכולות נוספות בהקשר של תמונות. גוגל יודעת לזהות גם תמונה צבעונית, שחור/לבן או תמונה באחד מתוך 12 צבעים לבחירה, תמונה של פנים (face) ו- איור.

השילוב של התמונות בתוצאות החיפוש הרגילות של גוגל הביא את גוגל למסקנה שאכן אנשים לוחצים על התמונות ולכן יש חשיבות גדולה יותר להציג את התמונות הרלוונטיות ובעקבות כך לשפר את המנגנון.

זהר עמיהוד עוזר לעסקים להיות ראשונים בגוגל. בעל תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב עם ידע וניסיון רב בשיווק כי כדי לקדם אתרים צריך להבין בעסקים.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם