קרן פימי במגעים לרכישת גדות ביוכימיה מידי קבוצת דלק

קרן פימי מנהלת מו"מ לרכישת יצרנית חומצות הלימון גדות ביוכימיה אשר בשליטת קבוצת דלק ■ פעילות גדות בארה"ב ובסין לא נכללת בעסקה המדוברת

קרן פימי מנהלת מו"מ לרכישת יצרנית חומצות הלימון גדות ביוכימיה אשר בשליטת קבוצת דלק, כאשר פעילות גדות בארה"ב ובסין לא נכללת בעסקה המדוברת.

קבוצת דלק ביצעה בגין ירידת הערך של הרכוש של גדות מחיקות של כ-230 מיליון שקל בשנת 2011. גדות עצמה רשמה מחיקות של כ-66 מיליון דולר בשנה החולפת; בגין המפעל שהקימה גדות בסין, שהחל לעבוד בסוף 2009, מחקה החברה 50.6 מיליון דולר.

נזכיר כי גדות נמחקה מהמסחר בת"א על ידי קבוצת דלק, לאחר שהאחרונה יצאה בשנה החולפת בהצעת רכש למניות החברה - במסגרתה רכשה את יתרת מניות החברה בכ-8 מיליון שקל. הצעת הרכש בזמנו שיקפה פרמיה של 128% על מחיר מנייתה של גדות נכון ליום שקדם לפרסום הצעת הרכש.

במהלך שנת 2011 הזרימה הקבוצה כ-33 מיליון דולר לגדות בהלוואת בעלים, ועל ידי כך עזרה לגדות להמשיך בפעילותה השוטפת ולפרוע את התחייבויותיה.

גדות ביוכימיה נמצאת בבעלות קבוצת דלק (76%) ובזן (24%). החברה, המנוהלת על ידי דן מסיקה, עוסקת בייצור ושיווק חומרי גלם לתעשיית המזון, בשלושה תחומים עיקריים: תחום הפרוקטוזה (פחמימת סוכר שנמצאת במוצרי מזון), תחום חומצת הלימון והמלחים ותחום הרכיבים התזונתיים. מעל ל-95% ממוצרי החברה מיוצאים לחו"ל, ועקב כך היא מדווחת בדולרים.

גדות סובלת בשנה האחרונה משחיקה ברווחיות על רקע מחירי סוכר גבוהים (חומר הגלם של החברה), וגם ביצעה הפרשה לירידת ערך מפעל חומצות הלימון בסין - על רקע אי-הפעלתו בניצולת מלאה לפרקים, בשל עליית מחירי הקסאבה (גידול שורש שמשמש לייצור אתנול), שמשמש כחומר גלם בחברה.