לכתבה הקודמתלראשונה: קרן פרטית חדשה למימון עסקים קטנים ובינוניים לכתבה הבאהבעל עסק: כיצד ניתן להשיג פרסום זול וגמיש לעסק?

אפילו כור אטומי צריך בלוג

אחד הפערים שכל ארגון שעובד עם לקוחות צריך לגשר עליו הוא העובדה שהארגון מחויט, בעוד הלקוחות שלו לובשים גינס. המטאפורה הזו מתארת את יחסי הגומלין בין גוף שמתנהל בצורה רשמית , לבין לקוחות ישראלים לבנטינים.

03/05/2012, 11:44
Cisco בפייבוק
BLOG בלוגים  / צלם: יחצ

מאת צפריר בשן

מנהלים רבים בטוחים שהחברה שלהם לא צריכה בלוג. בהרצאות שאני נותן על תקשורת אפקטיבית, אני שומע לא פעם מנכ"לים ומנהלי שיווק שטוענים "יש לנו אתר אינטרנט מצוין. יש בו את כל המידע שאפשר לבקש על החברה שלנו. אנחנו ממש לא צריכים בלוג ארגוני".

הם טועים. כל חברה וכל ארגון צריכים בלוג. אם להקצין, אפילו כור אטומי צריך בלוג.

אחד הפערים העיקריים שכל ארגון שעובד עם לקוחות צריך לגשר עליו - במיוחד עם לקוחות פרטיים - הוא העובדה שהארגון מחויט, בעוד הלקוחות שלו לובשים ג'ינס. המטאפורה הזו מתארת את יחסי הגומלין בין גוף שמתנהל בדרך כלל בצורה רשמית ופורמאלית, לבין לקוחות ישראלים לבנטינים, שאכלו אתך מאותו המסטינג.

בלוג ארגוני הוא כלי נפלא לגשר על התהום הזו. הוא מקום שבו הארגון יכול לפשוט את החליפה ואת הטון הרשמי, ולעבור לדבר כמו בן אדם רגיל מן השורה. אני לא מצפה ממנכ"ל שכותב בבלוג להישמע כמו פרחח מהרחוב, חלילה, אבל הבלוג הוא הזדמנות נדירה עבור הארגון, ובמיוחד ההנהלה, להביט ללקוחות שלהם בעיניים, ולדבר אליהם כשווים אל שווים.

לסוגיה הזו יש חשיבות כי הפער בין הלקוח לחברה מייצר אנטגוניזם. כל בר דעת מכיר את התיעוב שחש הציבור כלפי ארגונים שאותם הוא תופס כגדולים, מתנשאים ומנצלים. יחס שלילי מיוחד שמור למנהלים של הארגונים האלה, שנתפסים כלורדים מנותקים ומפונקים, שאינם מבינים את הלקוחות שלהם ואת בעיותיהם היומיומיות.

בלוג ארגוני יכול לפרוט כל מוצר וכל שירות לכדי שיח יומיומי ברור, בשפתם של בני אדם (ולא שפת מומחים). בלוג יכול לספק לחברה ולהנהלה במה שבאמצעותה הם מקרבים את ציבור הלקוחות אל מטרות הארגון, ומפגינים קשב לצרכי הלקוחות. אין אף אמצעי תקשורת מסורתי שמספק לארגון את היכולת הזו. בעולם שבו צרכנים ולקוחות מדברים זה עם זה, רגילים לתגובות מיידיות של ארגונים ברשתות חברתיות ועומדים יותר ויותר על זכויותיהם מול חברות וארגונים ציבוריים, הבלוג הוא אמצעי תקשורת אמיתי ואפקטיבי שאין שני לו.

הבלוג יכול להוות כלי לאינספור מהלכים תקשורתיים אחרים, בין אם מדובר בדיאלוג בין הנהלה לעובדים (בבלוג פנימי, למשל), ובין אם במקרה של שימוש בבלוג להסברה של מהלכים ציבוריים שהארגון מבצע: תארו לעצמכם, למשל, את יצחק תשובה מסביר לציבור בבלוג את המהלכים מול ועדת ששינסקי. אפשר להסכים עם גישתו של תשובה או עם גישת המתנגדים לו, אבל אם הטייקון היה משכיל לייצר מסר פשוט ואפקטיבי ללא מתווכים כמו יחצ"נים עם שיער משומן ועורכי דין עם לשון חלקלקה, סביר להניח שהיה קל לו יותר למצוא אוזן קשובה בציבור.

בלוג יכול לסייע לחברות בניהול משברים תקשורתיים ובקידום מוצרים שירותים חדשים. הוא יכול לסייע במהלכים של מיתוג מחדש או גיוס עובדים חדשים. בעצם, הבלוג הארגוני מספק לכל ארגון - אפילו אם הוא צבא מסודר - קול שקט, חתרני מעט וסופר אפקטיבי לתקשורת עם ציבור רחב. בעולם של מחאות חברתיות ואוקיופיי וול סטריט, הכלי הזה מקבל ערך חסר תקדים.

תארו לעצמכם מדינת אויב, לא חשוב איזה, שמספרת בבלוג על הישגיה בתחום הרפואה הגרעינית ותחנות הכוח הגרעיניות. תארו לכם שבמקום לנפנף במשמעויות הרות הגורל של הפצצה, היתה המדינה הזו מדברת על תרומתו של מחקר הגרעין לאנושות. אולי זה לא היה משנה את מה שאנחנו מרגישים, אבל זה היה מאפשר לה לפתח דיאלוג שונה לחלוטין עם העולם. כן, אפילו כור גרעיני צריך בלוג.

בעולם של גוגל ורשתות חברתיות, חברה שמוותרת על בלוג היא כמו אדם שמוותר על זרוע. אל תעשו את זה לעצמכם.

הכותב הוא מרצה לכתיבה אפקטיבית

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם