חברת חדשות 10 פתחה בבדיקה בעקבות הטעיית הכתבת סיוון כהן על-ידי מקור, בכתבה ששודרה אמש (א') במהדורה המרכזית. כהן הושעתה מעבודתה עד לסיום הבדיקה בנושא.

בכתבה ציטטה כהן זוג הורים, אשר סיפרו לה כי בחג הפסח נעשה ניסיון לחטוף את ילדתם בת ה-9 במהלך ביקור בדיסניוורלד. ההחלטה לפרסם את הכתבה התקבלה בשל קיומו של הורה ספציפי שאישר את הסיפור.

עם זאת, לאחר הפרסום התברר כי ההורה הטעה את כתבת חדשות 10, וכי מקרה כזה כלל לא אירע. בעקבות זאת הוחלט בחברה לפתוח בבדיקה מקיפה של נסיבות הפרסום, ולהשעות כאמור את הכתבת עד לסיום הבדיקה.

מדובר בכתבה של הכתבת סיוון כהן במהדורה המרכזית אמש, שציירה מקרה שהתרחש כביכול בפארק דיסניוורלד באורלנדו, ולפיו נעשה שם ניסיון חטיפה של ילדה ישראלית ב-9.

במהדורה אמש, שהייתה המהדורה האחרונה של המגיש יעקב אילון, סיפרה כהן כי הורי הילדה מצאו אותה בעזרת הנהלת הפארק בחדר שירותים כשהיא מסוממת, מגולחת ראש ומולבשת בבגדים לא שלה, על מנת שלא יהיה אפשר לאתרה.

כהן ציינה כי ההורים שוקלים לתבוע את הפארק, אך לא ציינה את שם ההורים ואת מקום מגוריהם ולא הציגה כל קטע וידיאו או אודיו שמאשש את הסיפור.

סיפור החטיפה הזה ידוע כאגדה אורבנית המסופרת כבר שנים רבות. בעקבות שידור הכתבה בחדשות 10, נעשה לסיפור פולוו-אפ בעיתון "מעריב" ובאתרים וואלה ונענע10, משם הורד הסיפור, בעקבות התעסקות רחבת-היקף בנושא מהבוקר ברשת האינטרנט. כפי שזה נראה עתה, ככל הנראה הכתבת עצמה הופלה בפח על-ידי מתחזים.

סיוון כהן מסרה בתגובה: "שוחחתי עם האבא שטען וטוען כי הסיפור נכון והוא צולם והוקלט. מאחר שאתמול היה יום ראשון וידענו שאין מענה בדיסני, סייגנו את הנושא באולפן וייחסנו את הטענות לאב וציטטנו את אמירתו שהוא בודק את אפשרות התביעה. מאז הפרסום פנו אלינו הורים נוספים עם מקרים דומים. אני מכבדת את החלטה הערוץ, נבדוק ביומיים האלה את הדברים, ואני מקווה שהדברים יסתדרו על הצד הטוב ביותר".