גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דירוג מיוחד: הנדלר - האישה שמרוויחה הכי הרבה בישראל

פרויקט מיוחד של "ליידי גלובס": 25 המנהלות המרוויחות ביותר במשק הישראלי ■ 10 המנהלות שהתברגו בראש הרשימה גרפו 51 מיליון שקל אשתקד ■ כך הן כבשו את הצמרת

פיצוח דמותה של סטלה הנדלר, יו"ר דירקטוריון HOT ושיאנית השכר במשק (עם עלות שכר של 14.8 מיליון שקל אשתקד), עובר דרך הסיפור הבא, שהתרחש בסוף שנת 1992. הנדלר עמדה ללדת את בתה הבכורה, כשהטלפון צלצל ועל הקו היה רם בלינקוב, אז סמנכ"ל בבזק. העוזרת האישית אמנם הייתה בחדר לידה, אך זה לא הפריע לה לנהל איתו שיחה בת חצי שעה על ענייני עבודה. לרגע אחד לא אמרה לבלינקוב שהתזמון שלו אינו מוצלח. כעבור כמה ימים, כשחזרה הביתה עם התינוקת, חיכה לה שם מחשב - על מנת שתוכל לעבוד בחופשת הלידה. והיא לא אכזבה. איש לא הרגיש בחסרונה של העוזרת האמביציוזית והממושמעת.

המהירות שבה התקדמה הנדלר בבזק התגלתה כהימור נכון במשא ומתן מול מוטורולה. "היא עשתה עבודת הכנה מצוינת", מספר בכיר בבזק לשעבר. "ירדה לפרטים הקטנים, והתבלטה בצורה יוצאת מהכלל. כל שדרת הניהול הבינה שמדובר באשת עבודה משכמה ומעלה". בכיר אחר מסתייג: "אי אפשר להצמיד לסטלה איזה החלטות עסקיות גדולות או יוצאות דופן. אפיינו אותה יותר החריצות והנחישות שלה".

כמעט כל מי שדיברנו איתו על הנדלר, 50, סיפר על אמביציה, מיקוד במטרה, משמעת וכישרון, ששימשו אותה בכל תחנות הקריירה שלה. אף אחד לא הופתע כשראה את שמה ברשימת שיאני השכר, עם עלות שכר שנתית של 14.8 מיליון שקל.

"סטלה לא פראיירית"

דרכיהם של בלינקוב והנדלר הצטלבו בשנית כשעבד בעורק - הוא הביא אותה לשם. בתחילה ניהלה את הבקרה על חברות הבת, וכשנגמרה תקופה הצינון, מונתה לסמנכ"לית פיתוח עסקי ב-012. כשבלינקוב עזב ב-2003 והפך למנכ"ל HOT, הוא שכנע את בעלי 012, אליעזר פישמן, למנות את הנדלר לתפקיד המנכ"לית. "בניתי אותה לתפקיד", הוא מספר.

עם מינויה החלה הנדלר לפתח קשר צמוד עם הרגולטור, כלומר משרד התקשורת. "יש לה את הכישרון לפרוט על הנימים הנכונים", מספרים אנשים שונים שעובדים מולה. "היא הזכירה כל הזמן במשרד התקשורת את העובדה ש-012 בתחרות קשה מול בזק וHOT- הגדולות. כך היא קיבלה הקלות בתחום הטלפוניה, והקלות רגולטריות אחרות".

"סטלה לא פראיירית בכלל", אומר בכיר לשעבר במשרד התקשורת, שכיהן בתקופה של אריאל אטיאס כשר הממונה. "היא אישה נחושה ומרשימה, שתמיד יודעת למצוא את הדרכים לרתום את הרגולטור לטובתה, עובדת על זה שיבין ויאפשר לה את מה שהיא רוצה. היא הייתה מתקשרת אינספור פעמים, מבקשת להיפגש, מגיעה ומסבירה למה כן צריך לתת לה לבצע מדיניות כזו או אחרת, ולמה כדאי למשרד התקשורת ללכת איתה.

"אני זוכר שהיא הגיעה עם מה שהיה אז רעיון מהפכני של שירות שיחות טלפון על גבי האינטרנט. היא הסבירה שזה יגביר את התחרות מול HOT ובזק, מתוך ידיעה שהחדשנות הזו תתפוס את אטיאס. אחרי ש-012 קיבלו רישיון לתת את השירות, במשך כמה זמן הוא היה על הפנים, ואז, כשתבענו הסברים, היא אמרה 'תנו לנו צ'אנס, מגיעה לנו הגנת ינוקא, תקלו עלינו'. רק בהמשך השירות השתפר. בפגישות איתה היא דיברה בפאתוס על 'להביא בשורה חדשה' או 'תנו לנו להביא דברים בצורה אחרת'. היא בחורה חכמה. יש בה משהו עדין ושקט, אבל אסור לטעות, היא ממולחת בצורה יוצאת דופן".

ב-2007 מכר פישמן את 012 לשאול אלוביץ', ו"הוריש" לו את הנדלר. "למרות שהיא הייתה שייכת לחברה הנרכשת, שאול התרשם ממנה וביקש שתבצע את המיזוג", מספר מקורב לאלוביץ'. "היא דאגה ליישר עמדות, להרגיע את החיכוכים ולתת לעובדים תחושה טובה".

הקשר עם פטריק דרהי, אז בעל מניות ב-HOT, נוצר כשאלוביץ' נאלץ למכור את החברה. שניים התחרו על הרכישה: דרהי ויוסי מימן. כפי שפורסם ב"גלובס", הנדלר נסעה אז לשווייץ להיפגש עם איש העסקים הצרפתי. "הנסיעה העלתה סימני שאלה, האם מדובר בנסיעת עבודה פרופר, או שלתוך העניין מבעבע הרצון של סטלה להתמנות למנכ"לית HOT", מספר החודש מנהל לשעבר ב-012. בסופו של דבר, מימן הציע יותר והפך לבעלים. כשהוא מכר את החברה לאילן בן דב, תוך פחות משנה, להנדלר נגמרה הסבלנות. תוך זמן קצר הודיעה שהיא עוזבת. "מבחינתה, לא יקום ולא יהיה שהיא תעמוד בראש קבוצה, אבל תיאלץ לעבוד תחת מנכ"ל פרטנר", מסביר מקורב.

זו לא הייתה ההפתעה הגדולה ביותר שהכינה לבן דב. מה שגרם לו לזנק מהכיסא היה העובדה שהיא התמנתה ליו"ר HOT. היה ברור שניסיונה, הידע והסודות המקצועיים שרכשה לאורך השנים, ובעיקר העובדה שהייתה מתחרה של HOT, יקבלו ביטוי בתפקידה החדש. רבים הרימו גבה כשבן דב לא כפה עליה צינון. "הוא העדיף לא לגרור אותה לבית משפט, כי חשב שזה לא ייראה טוב. אני בטוח שהיום הוא ובכירים אחרים בחברה מצטערים על זה", מספר בכיר ב-012.

"מה היא עושה?"

כבר עם מינויה של הנדלר ליו"ר HOT, התכנס דירקטוריון החברה להכריע לגבי שכרה. מי שלא אהב את ההחלטה שהתקבלה היה חבר הדירקטוריון ומנכ"ל האוצר לשעבר, שמוליק סלבין. "התנגדתי בתוקף לשכרה של סטלה. חברה ציבורית לא צריכה לשלם כזה סכום", אומר סלבין. "בתפקידים הציבוריים שמילאתי הכרתי את ראשי המשק, ואני יכול להגיד שאין אדם ששווה יותר מ-1.5 מיליון שקל. חד וחלק. כשמכריעים לגבי כזו משכורת, עובר מסר לא נכון, גם בתוך החברה פנימה לעובדים, וגם החוצה. אולי אם אחרי שלוש שנים בתפקיד היא הייתה מביאה ביצועים טובים, אפשר היה לדון בבונוס מכובד. אבל שכר מופרז כזה, עוד לפני הוכחת יכולות? מי שמע על דבר כזה?".

"הבנו שפטריק דרהי לקח אותה כי יש לה קשרים טובים עם הרגולטור, וכנראה חשב שזה שווה לו הרבה כסף", מספר חבר דירקטוריון אחר. "אבל כמי שעבד גם עם קודמה בתפקיד, איזיה צ'ציק, לא התרשמתי ממנה במיוחד וגם לא מיכולותיה. יש סביבה הילה שאני לא מבין מאיפה היא הגיעה. ציפיתי לאיזו תבונה חדשה, צורת ניהול או מנהיגות אחרת, משהו שיצדיק את ההצנחה שלה, אבל לא ראיתי כזו".

בכל מקרה, עם התוצאות הכספיות של HOT קשה להתווכח. העיסקה נראית כיום כמשתלמת לשני הצדדים.

חבר במועצת הכבלים והלוויין מחזיק גם הוא בדעה דומה: "סטלה כבר שנה בתפקיד, ועדיין לא פגשנו אותה. זה מוזר ותמוה. בפגישות שערכנו במועצה, רק הרצל עוזר ויורם מוקדי נוכחו. כיוון שהפגישות שנערכו אצלנו נגעו רק לדברים נקודתיים, אז ניחא. אבל בחודשים האחרונים הגענו לפגישת עבודה רצינית ב-HOT. רק עוזר ומוקדי קיבלו את פנינו. הם הגישו לנו תוכנית עבודה שנתית, סקירה על החברה ועל החזון. עשינו גם סיור ממושך בחברה, ובכל אותה עת, סטלה אפילו לא באה להגיד שלום, שלא לדבר על להחליף איתנו כמה מילים. ציפינו שהיא תיקח חלק, והיעדרה צרם.

"גם כשעלתה הסדרה 'ילדי ראש הממשלה' עשו לנו הקרנה, והיא לא נכחה. בקיצור, עבור המועצה, סטלה היא הנעלם הגדול. כששמענו שהיא שיאנית שכר, שאלתי את עצמי מה היא עושה שמגיע לה כל כך הרבה כסף. לפחות מולנו, היא לא הורגשה".

בקרב סמנכ"לים סביבה ושאר שדרת הניהול של HOT, היא מאוד מורגשת. עובדים שלה מספרים על "בוסית תובענית בעלת משמעת גבוהה, שדורשת מהסובבים את מה שהיא דורשת מעצמה, יורדת לפרטים ולא מאצילה סמכויות בקלות. היא מקרינה כוח שקט, היא לא תרים את הקול, ובכל זאת, וכשהיא מבקשת משהו אתה יודע שכדאי להיעתר מיד".

לפני כחודש עמדה הנדלר במרכז סערה, כשיזמה מבצע שובר שוק שבו לקוחות שרכשו חבילת טריפל הכוללת כבלים, טלפון ותשתית, קיבלו את שירותי הספק של HOT (נט) ב-20 שקל בלבד למהירות של 100 מגה. זאת לעומת 200 שקל ומעלה שגובות המתחרות.

לא רק המחיר הקפיץ את המתחרות, אלא גם העובדה שהנדלר עצמה, כמנכ"לית 012, התריעה בפני הרגולטור נגד כניסה של HOT לעולם האינטרנט, ואף כתבה מכתבים שבהם תיארה תרחיש מדויק של מה יקרה אם לא ידאגו של-HOT תהיה הפרדה מבנית. "דברים שרואים מכאן לא רואים משם", אומר בקריצה בכיר ב-HOT. "גם אריאל שרון אמר שלא תהיה ישראל בלי שארם א-שייח, ובסוף ויתר גם על יישובי חבל עזה. תפיסות משתנות".

במשרד התקשורת היו משועשעים פחות. "כשגילינו את המהלך, ביקשנו להפסיק אותו מיד", מספר בכיר במשרד התקשורת. "נתנו למבצע להימשך עוד שבוע, כי קשה לנו לעצור מבצע צרכני שמציע אינטרנט בכזה סכום, אבל ביקשנו מסטלה שתקפיד שנציגי השירות ישווקו את כל הספקים בצורה זהה".

- והיא הסכימה?

"היא כמובן התווכחה איתנו לגבי לשון החוק, זאת סטלה. אבל אין חוכמות, הפרסום ירד".

הנדלר, שחולקת על דעת הרגולטור, עדיין טוענת שהמבצע עמד בתנאי הרישיון.

"עניין של מזל"

הנדלר נולדה באוקראינה לזוג רופאים, ועלתה לישראל בנעוריה. בצבא שירתה כטכנאית בחיל הקשר, וכשהשתחררה נרשמה לאוניברסיטה העברית, שם למדה תואר ראשון ושני בכלכלה ובמינהל עסקים. היא נשואה לאייל, רואה חשבון במקצועו, ולשעבר שותף בפירמת דלויט בריטמן אלמגור ומנכ"ל חברת הנדל"ן ב.יאיר. לבני הזוג שני ילדים, והם מתגוררים ביישוב מכבים. "הם גרים באחד הבתים היותר מרשימים ביישוב", מספרת שכנה. "הבית בן שלוש הקומות משקיף לוואדי יפהפה ומיוער. הוא מעוצב בסגנון מודרני ונקי, וכולל מטבח גדול במיוחד - שם מבשל אייל, הבשלן מבין שניהם".

הנדלר, שעובדת שעות ארוכות, מפנה את הבוקר המוקדם להליכה מהירה עם הכלב או לריצה עם בעלה. למרות הקריירה התובענית, היא מקפידה על קשרים חברתיים עם זוגות מהיישוב. כך, למשל, מדי שנה הם מגיעים למסיבת יום העצמאות הקבועה שנערכת באחד הבתים במקום. על חברותיה הטובות נמנות איריס בראל, מנכ"לית סטימצקי, רוית ברניב, מנכ"לית שיכון ובינוי, רונית מרכוס, סמנכ"לית שירות ומכירות בפלאפון וטל גרנות, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-012.

ידעה לזהות איפה בדיוק נקודת התורפה של המתחרים

לסטלה הנדלר יש נוסחה מנצחת: היא גם עושה את המהלכים הנכונים בתחרות, וגם שומרת על תדמית נקייה, מחבקת, לעתים מלטפת, כלפי מתחרותיה. ממרומי ניסיונה, היא מנהלת קבוצת תקשורת בזרוע אחת נטויה, ועם לב גדול. או כך לפחות היא הייתה רוצה שנחשוב עליה.

כל ההערכות המוקדמות דיברו על כך שהיא תתקשה לכהן רק כיו"ר, משום שבאופייה היא מנהלת, ולכן לא תשב בצד בלי לנסות ולהתערב בעבודה השוטפת. הנדלר הקפידה ומקפידה לתת למנכ"ל, הרצל עוזר, את המרחב שהיא חושבת שדרוש לו על מנת לבצע את הדברים באופן שהיא חושבת לנכון.

מעורבות פעילה של יו"ר בחברה היא תמיד כאב ראש למנכ"ל. במיוחד כאשר מדובר ביו"ר דעתן בעל רקורד מוצלח בניהול חברת תקשורת, והיכרות הדוקה עם הענף. סביר להניח שמנכ"לים אחרים ב-HOT לא היו מסכימים ולו לרגע לעבוד עם יו"ר פעיל שמנסה להתערב להם בהחלטות, וזה בדיוק מה שקרה עם המנכ"ל הפורש של מירס, אברשה בורשטיין, שהעדיף להגיד יפה שלום, כשהבין שהכול יעבור דרכה.

חשוב להדגיש כי המבחן הגדול הראשון של הנדלר הוא לא ב-HOT, אלא במירס - שנכנסת לשוק רווי ומאוד תחרותי. היא תמצא מולה שלוש חברות סלולריות מורעבות שנחלשו עקב השינויים ברגולציה. הן אולי חיות פצועות, אך הן לא מתכוונות לעשות לה חיים קלים.

בהיסטוריה של הנדלר רשומה כניסה לתחום הטלפוניה כמהלך הכי חשוב שעשתה ב-012. אז, משרד התקשורת סלל לה את הדרך וריפד את כניסתה כאשר הגביל את בזק ואת HOT, ולא היו לה מתחרים. בענף הסלולר המצב שונה. מירס נכנסת לשוק שהמחירים בו נחתכו משמעותית בשנה האחרונה, והיא נדרשת לבצע השקעות כבדות בהקמת רשת חדשה.

לפני חודשים אחדים עוררה הנדלר סערה כשיצאה במהלך אסטרטגי ,שבמסגרתו נכנסה HOT לתחום האינטרנט, וחוללה נזק לא מבוטל לסלקום ולפרטנר. המהלך הזה הביא לידי ביטוי את הניסיון שלה: מי כמוה יודעת בדיוק היכן נקודות התורפה של 012 ונטוויז'ן. היא ידעה לזהות איפה בדיוק הנקודות הללו, תוך שניצלה את מלוא היתרונות שיש לחברה בעלת תשתית.

להלן 9 המנהלות המרוויחות ביותר במשק אחרי הנדלר. הדירוג המלא של 25 המנהלות הכי מרוויחות בישראל - במגזין "ליידי" שחולק למנויי "גלובס" ונמכר ברשת חנויות סטימצקי.

2. רוית ברניב, יו"ר שיכון ובינוי

גיל: 48 / השכלה: תואר ראשון בכלכלה ופילוסופיה ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב / עלות שכר שנתית: 6.7 מ' ש'

הדרך למעלה: את דרכה הניהולית החלה ברניב כסמנכ"לית כספים בערוצי זהב. לאחר ארבע שנים בתפקיד חצתה את הקווים למתחרה נטוויז'ן, שם מונתה לסמנכ"לית הכספים. כעבור פחות משנה מונתה למנכ"לית החברה, והפכה למזוהה איתה במשך למעלה משש שנים. ב-2007, זמן קצר לפני הובלת המיזוג בין נטוויז'ן לברק וגלובקול נאלצה לעזוב את תפקידה בשל מה שהוגדר כ"חילוקי דעות" עם היו"ר. היא יצאה מהחברה עם חבילת תגמול מרשימה שהסתכמה ב-21 מיליון שקל, ותוך שלושה חודשים הצטרפה לקבוצה של שרי אריסון, כיו"ר שיכון ובינוי. בשנים האחרונות הרחיבה את פעילות החברה בתחומי האנרגיה, המים ואיכות הסביבה, כולל פעילות בחו"ל.

רוית ברניב / צילום: רמי זרנגר, עופר חן

3. גליה מאור, מנכ"לית בנק לאומי היוצאת

גיל: 69 / השכלה: תואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה ותואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית / עלות שכר שנתית: 6.03 מ' ש'

הדרך למעלה: בשנות ה-80 הייתה המפקחת על הבנקים. ב-1995 מונתה למנכ"לית בנק לאומי, והובילה אותו ביציבות וברווחיות לאורך השנים. בשנת 2006 רשמה את הרווח השנתי הגבוה ביותר לבנק ישראלי עד אז, 3.5 מיליארד שקל, ומיצבה את הבנק כמוביל בישראל - הישג שנשמר עד 2011. בקרוב תפרוש מתפקידה, אחרי 17 שנות כהונה.

גליה מאור / צילום: רמי זרנגר, עופר חן

4. סמדר ברבר צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי

גיל: 48 / השכלה: רו"ח. תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות, ותואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית / עלות שכר שנתית: 4.9 מ' ש'

הדרך למעלה: הקריירה של ברבר צדיק מבוססת בראש ובראשונה על הקשר שלה עם איש העסקים צדיק בינו, בעלי הבנק הבינלאומי וחברת הדלק פז. היא אמנם החלה את דרכה בסומך חייקין, אך הקשר המשמעותי בחייה המקצועיים לא היה עם גד סומך, אלא עם בינו. ברבר שימשה במשך שנים רבות כעוזרתו האישית וכמנהלת עסקיו. עם השנים מונתה לדיקרטורית בחברות שבבעלותו, ולאחר מכן גם למנכ"לית בינו אחזקות, ולמנכ"לית חברת הנדל"ן סהר.

ב-2005 מינה בינו את ברבר צדיק למשנה למנכ"ל וראש אגף עסקים בבנק הבינלאומי, וכעבור שנתיים נכנסה לתפקידה הנוכחי בבנק. בחמש שנות כהונתה הובילה את מיזוגם של חמישה בנקים לקבוצה בנקאית אחת, בהשקעה של 140 מיליון שקל. "בנקים בכל העולם באו ללמוד מאיתנו איך עושים את זה", היא מתגאה.

סמדר ברבר צדיק / צילום: רמי זרנגר, ענבל מרמרי

5. ענת לוין, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת שווקים פיננסיים בבנק הפועלים

גיל: 49 / השכלה: תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים ותואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית / עלות שכר שנתית: 4.53 מ' ש'

הדרך למעלה: לוין קיבלה את הזדמנות חייה בדיוק לפני עשור. המשנה למנכ"ל חברת הביטוח מגדל התפטר מתפקידו, והסגנית מונתה במקומו. מניהול תיק השקעות בהיקף של 12 מיליארד שקל, היא קיבלה לידיה ניהול נכסים בהיקף של 32 מיליארד שקל - תיק ההשקעות הגדול בענף הביטוח.

לוין הוכיחה עצמה בהתנהלות זהירה, מחושבת ואחראית, במיוחד בתקופת הסדרי החוב עם לב לבייב ועם צים של האחים עופר. היא ביססה את מעמדה כאישה החזקה בשוק ההון, ובסוף 2009 הוצע לה לכהן כמפקחת על הביטוח ועל שוק ההון, אך היא סירבה. כעבור כחצי שנה הפתיעה את ענף הביטוח והבנקאות גם יחד - ובמיוחד את עובדיה במגדל שכינו אותה "אימא" - כשחתכה לתפקיד משנה למנכ"ל בנק הפועלים והאחראית על הנוסטרו בבנק.

ענת לוין / צילום: רמי זרנגר, ענבל מרמרי

6. אילנה קאופמן, מנכ"לית גולף

גיל: 63 / השכלה: תואר ראשון בהנדסת מזון מהטכניון / עלות שכר שנתית: 3.97 מ' ש'

הדרך למעלה: קאופמן מציינת בימים אלה 20 שנה לכניסתה לתפקיד מנכ"לית קבוצת גולף. אמנם באמצע היא קפצה להרפתקה קטנה כסמנכ"לית השיווק של הרבוע הכחול, אך תוך פחות משנתיים חזרה ל"בייבי" שלה. היא מגדירה את עצמה כביצועיסטית, שתהליך קבלת ההחלטות שלה מהיר מאוד. בקדנציה השנייה בגולף היא הובילה היערכות שיווקית חדשה, כינוס מותגים, השקעה בחנויות חדשות, חיזוק מותגים עצמאיים ויצירת שפה פרסומית אחידה. היא גם נפרדה מכיתן, והוסיפה לפורטפוליו שלה שבע תתי-רשתות, ובהן פולגת, אינטימה, מקס מורטי ובלו בירד. כיום גולף היא החברה הקמעונאית הגדולה בישראל בתחום הטקסטיל ועיצוב הבית.

אילנה קאופמן / צילום: רמי זרנגר

7. אירית איזקסון, יו"ר ישראכרט

גיל: 60 / השכלה: תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים מאוני' תל אביב / עלות שכר שנתית: 3.69 מ' ש'

הדרך למעלה: איזקסון שימשה בתפקידים ניהוליים שונים בבנק לאומי, עד שבדצמבר 1999 צירפה אותה שרי אריסון לדירקטוריון בנק הפועלים. זה היה אחד המהלכים הראשונים של אריסון לאחר שירשה את אביה, והוא בא לסמן את נוכחותה בבנק: הדירקטור שאיזקסון החליפה היה ממקורביו של האב.

כאשת סודה וחברתה הטובה של אריסון, איזקסון כונתה "העיניים, האוזניים וההשגחה" של הבעלים. אריסון אף מינתה אותה לסגנית יו"ר הפועלים - אך בנק ישראל סיכל את המהלך. בספטמבר 2008 הגיע ה"פיצוי", כשאיזקסון - שנחשבת לבנקאית חריפה - מונתה לתפקידה הנוכחי. כמו אריסון, היא מקפידה על אג'נדה של קידום נשים.

בדצמבר האחרון פורסם כי הפיקוח על הבנקים מבקש לפרק את משולש התפקידים שלה בישראכרט, בפועלים, וכדירקטורית באי.די.בי של נוחי דנקנר. עד כה לא ניתנה הכרעה בנושא.

אירית איזקסון / צילום: עופר חן

8. אתי רוטר, מנכ"לית משותפת בקסטרו

גיל: 54 / השכלה: לומדת לתואר MBA בתכונית קלוג-רקנאטי באוניברסיטת ת"א/ עלות שכר שנתית: 3.6 מ' ש'

הדרך למעלה: בשנת 1965 פתחו הוריה של רוטר, לינה ואהרון קסטרו, את החנות הראשונה שלהם. בגיל 20 הצטרפה רוטר להוריה, ויחד עם בעלה גבי החלו לבנות את קסטרו כרשת. בשנות ה-90 הם הפכו באופן רשמי למנכ"לים משותפים, ואז גם הונפקה החברה בבורסה. בחלוקת התפקידים ביניהם היא מופקדת על הסטודיו ועל המכירות, והוא מופקד על הצד הניהולי, האסטרטגי והתפעולי.

"משמעת עצמית היא כלי שמסייע לי להשיג מטרות שסימנתי לעצמי. מדובר בפעולה לאורך זמן, שיש בה אלמנט של התמדה", אומרת רוטר. "בעיקר מדובר בכוח רצון. לא תמיד זה קל, אבל יש משהו באופי ובגיל שעוזר לי להבין שאם אלה הדברים שאני רוצה לעשות, אז אפילו אם הם 'עולים' לי במחיר לא כדאי לוותר, כי התוצאה תהיה חשובה ותצדיק את זה. אם אני צריכה לקום בחמש בבוקר לעבודה, אני לא מוותרת. ויתור הוא לא אופציה מבחינתי. אם הגדרתי דבר כחשוב, אני כורכת בו משמעת וכללים. למשל, לאחרונה התחלתי ללמוד, וגם בחופשה משפחתית בחו"ל לא ויתרתי לעצמי. קמתי מדי בוקר בשעה שש לספרים ולמחברות, 'ביליתי' איתם עד תשע, ורק אז הצטרפתי למשפחה".

- איך את מתחזקת את המשמעת?

"אני מרפה בסביבת אנשים שנעים לי איתם, ועושה ספורט בחברותא. אני רצה פעמיים בשבוע עם שתי קבוצות ריצה - אחת שמורכבת מאנשי קסטרו, והשנייה שמורכבת מחברים".

אתי רוטר / צילום: איל יצהר

9. עדינה לוי, גזברית ומבעלי רשת רמי לוי

גיל: 52 / השכלה: תיכונית / עלות שכר שנתית: 3.22 מ' ש'

הדרך למעלה: לוי היא אשתו של רמי לוי, מייסד הרשת, והיא מכהנת כגזברית מאז מארס 2007. זמן קצר לאחר שנכנסה לתפקידה הונפקה הרשת בבורסה.

עדינה לוי / צילום: יוסי כהן

10. עופרה שטראוס, יו"ר שטראוס

גיל: 51 / השכלה: תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב / עלות שכר שנתית: 2.87 מ' ש'

הדרך למעלה: שטראוס החלה את דרכה מחוץ לחברה המשפחתית כתקציבאית מותגים של אסתי לאודר בניו יורק. לשטראוס הצטרפה רק כשהייתה בת 30. כ-1997 הכריז אביה, מיכאל שטראוס, כי "תוך חמש שנים עופרה תתפוס את מקומי", ולבסוף הקדים את המינוי המיוחל בשנה. עופרה, שנחשבת לפריקית של שליטה ולמחושבת מאוד, הייתה המנוע מאחורי המיזוג בין החברות שטראוס לעלית, שהתרחש ב-2003. מאז הרחיבה את פעילות החברה בחו"ל, ויצרה שותפויות עם קונצרנים בינלאומיים כמו פפסיקו ודנונה. החוזק של שטראוס נגרע השנה, בעקבות המאבק החברתי.

עופרה שטראוס / צלם: קובי קלמנוביץ'

עוד כתבות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה ישראלית בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם