מחדדת את התחרות: הנקל סוד משיקה סדרת מוצרים למותג "סוד"

זאת בהשקעה כוללת של 3 מיליון שקל, שתכלול קמפיין טלוויזיוני בהובלתה של כוכבת "הישרדות" נעמה קסרי ■ המכר השנתי של המותג עומד על 95 מיליון שקל

חברת הנקל סוד משיקה סדרת מוצרים חדשה תחת המותג "סוד", בהשקעה כוללת של 3 מיליון שקל, שתכלול קמפיין טלוויזיוני בהובלתה של כוכבת "הישרדות" נעמה קסרי.

ההחלטה להשקיע במותג "סוד" מגיעה אחרי 5 שנים שבהן הפנתה החברה את מירב השקעותיה למותגים פרסיל וסומט. במסגרת זו משיקה החברה סדרת מוצרים חדשה בכל הקטגוריות שבהן פעיל המותג הכוללת גם חדשנות מוצרית והחלפת האריזות. בחלק מהקטגוריות מבקשת החברה לשדרג את המותג ולהעביר אותו מפעילות בקו של ה"לואו", לפעילות בקו מחירים בינוני ומעלה.

כיום עומד המכר השנתי של המותג בשוק המבורקד, במחירים לצרכן, על כ-95 מיליון שקל ויעד החברה הוא להגדיל את המכר בשיעור של כ-10%.

החברה כבר השיקה את סדרת המוצרים ברשת שופרסל ומתכוונת להרחיבה לכלל השוק. דני שרף, מנכ"ל החברה, סירב לחשוף את גובה התשלום ששולם לרשת שופרסל עבור ההשקה, אך אישר כי הועבר תשלום לרשת.

בקטגוריית ניקוי רצפות המגלגלת 105 מיליון שקל בשנה, משיקה החברה מוצר הכולל ניחוחות מרכך כביסה ואשר נועד להתחרות במותגי רצפז של סנו ששולטת בקטגוריה גם באמצעות פוליויקס. סוד פעלה בקטגוריה עם מוצר נחות שנמכר ב-10 שקל לצרכן, מחיר דומה למחיר המותג הפרטי וכעת היא תמכור את המוצר החדש במחיר של 18 שקל.

בקטגוריית מרככי כביסה, המגלגלת 251 מיליון שקל, מחזיק סוד בנתח כספי של 17%. היעד הוא לגדול ל-20% באמצעות חדשנות מוצרית הכוללת הכנסת פניני בושם למרככי הכביסה. לדברי סמנכ"ל השיווק, שרון ישראלי, "אני מעריך שננגוס בעיקר בסנו ובלנור". בחברה מעריכים כי לאור הצניחה שחווה לנור במכירות ברבעון הראשון של השנה, פרוקטר תוריד את המותג מהמדפים.

מפרוקטר נמסר בתגובה: "לנור הינו מרכך הכביסה מספר אחד בעולם ואחד ממותגי התאגיד שנמכרים בלמעלה ממיליארד דולר בכל שנה. לפיכך פרוקטר מחויבת למותג לנור בישראל ותמשיך לתמוך בו בכל רשתות השיווק. יתרה מזו, אנו אף צפויים להשיק בישראל מוצרים נוספים תחת המותג".