נדחתה תביעת לשון הרע של KSP מחשבים נגד "גלובס"

התביעה הוגשה בגין פרסום ב"גלובס" על התראה ששלחה דל ל-KSP ואייבורי ■ ביהמ"ש: "גם אם טענות דל לא צוטטו במדויק, הפרסום לא החמיר עם KSP"

בית משפט השלום בתל-אביב דחה באחרונה תביעת לשון הרע בסך כחצי מיליון שקל שהוגשה נגד עיתון "גלובס" על-ידי רשת KSP מחשבים. זאת, בעקבות פרסום שהופיע בעיתון ובמהדורת האינטרנט שלו לגבי מכתב התראה ששלחה חברת דל העולמית לרשתות KSP ואייבורי.

השופטת ריבה ניב קיבלה את טענת "גלובס", באמצעות עורכי הדין יורם מושקט ואוריאן אשכולי, כי הפרסום לא החמיר עם רשת KSP, וכי ל"גלובס" עומדת הגנה של "אמת בפרסום". לדברי השופטת, "הכתבה שיקפה את רוח הדברים במכתב ההתראה".

ב-8 באוגוסט 2009 הופיעו באתר "גלובס" ובעיתון המודפס דיווחים בדבר מכתב ההתראה שנשלח לרשת KSP ואייבורי. בתביעה שהגישה KSP ב-2009, טענה החברה כי עיתון "גלובס" הוציא את דיבתה רעה בכך שבכותרת הכתבה שדיווחה על מכתב ההתראה, הוא ייחס ל-KSP מכירת מחשבים משומשים כחדשים.

הפרסום לא החמיר

"גלובס" טען מנגד כי אין בכתבות שפורסמו משום לשון הרע, משום שהדיווח היה אמיתי ונכון, והיה עניין ציבורי בפרסום הידיעה.

עוד טען "גלובס" כי גם אם היה בכתבה אי-דיוק מסוים, הרי שהוא דווקא עשה חסד עם KSP, שכן טענתה של דל הייתה שהחברה מוכרת מוצרים לא מקוריים - ולא משומשים כחדשים - כפי שפורסם.

"גם אם טענות דל לא צוטטו במדויק, הפרסום לא החמיר עם KSP, יש שיאמר שאף הקל עימה", פסקה השופטת. (ת"א 22933-09-09).