לכתבה הקודמתבעל עסק - כדאי שתדע: גוגל מסייעת (ופוגעת) בפרסום שלך לכתבה הבאהתקשורת ארגונית אפקטיבית חלק ב

לעסקים קטנים: הליסינג הוא חברו הטוב ביותר של המנהל

לחברה יש צורך אמיתי במיכון חדש, במשרדים חדשים או באנשי מקצוע חדשים, שיניבו לה הכנסות חדשות, אולם אין לה את היכולת לבצע את ההשקעה הנדרשת כאן ועכשיו, על מנת לייצר את ההכנסות הללו

17/06/2012, 12:11
Cisco בפייבוק
רדיפה אחר הכסף / shutterstock/HitToon.com א.ס.א.פ קראייטיב

אחת הסוגיות המעיקות על כל עסק, ובוודאי על חברות צעירות, היא הון חוזר. אפילו גופים שמצליחים לייצר הון ניכר נקלעים לא פעם לקושי של ממש להשקיע הון, בין אם מדובר במקרה של רכישת ציוד, ובין אם בהתרחבות ושכירת כוח אדם חדש. המצב הוא פשוט, מוכר וכואב: לחברה יש צורך אמיתי במיכון חדש, במשרדים חדשים או באנשי מקצוע חדשים, שיניבו לה הכנסות חדשות, אולם אין לה את היכולת לבצע את ההשקעה הנדרשת כאן ועכשיו, על מנת לייצר את ההכנסות הללו.

אחד הפתרונות החשובים ביותר שנוצרו בעולם העסקי בעשורים האחרונים לבעיה זו הוא הליסינג. כולנו מכירים את הליסינג התפעולי של רכב, המקובל כל כך בחברות רבות במשק הישראלי. לליסינג של רכב יש משמעויות רבות מעבר לעובדה שהוא מונע השקעות הוניות חד פעמיות דרמטיות. האמת הפשוטה היא שהליסינג של רכב מספק מענה חסכוני יותר לצרכי ההתניידות של חברות ועובדיהן, מאשר רכישה חד פעמית. זו דוגמא מצוינת להראות את היתרונות הנוספים של הליסינג, מעבר לפתרון סוגיית ההון החוזר.

פתרונות של ליסינג ומיקור חוץ ניתנים באינספור מישורים עסקיים אחרים. וממש כמו במקרה של חכירת רכב, הם נותנים מענה לצרכים עסקיים מגוונים. הנה כמה דוגמאות נוספות לשירותים ומוצרים שניתן לרכוש באמצעות ליסינג, על מנת לייעל תהליכים עסקיים ולשפר את השורה העליונה והתחתונה של העסק:

כך למשל, גופים עסקיים חזקים, כמו חברת סיסקו, יודעים לספק פתרונות מימון וליסינג במגוון רחב של שמוצרים ושירותים טכנולוגיים. בין אם מדובר בצורך בציוד טכנולוגי, או בשירות פשוט או מורכב, הפתרונות של סיסקו מאפשרים לעסק:

  • טיפול בבעיות של קיצוץ בתקציבים ומנגד עלייה בדרישות לטכנולוגיה, שמניעה את סדרי העדיפויות של העסק.
  • המרה של הוצאות ה-IT מהוצאות הוניות להוצאות תפעוליות.
  • גישה לטכנולוגיה החדשה ביותר שיכולה לקדם את יכולת התחרותיות של החברה,, באמצעות הגברת היעילות התפעולית והגמישות בקיבולת.
  • אפשר המשכיות בפרויקטים פעילים, בנוסף לקידום פרויקטים חדשים (קריטיים אולי) שאינם מתוקצבים.
  • שיפור ביצועים 'ירוקים' והסרת העול של תקנות השלכה מסובכות, תוך חיסכון של כ-5% נוספים בעלות הבעלות הכוללת.

תחומים אחרים שבהם ניתן למצוא פתרונות של מימון, ליסינג או מיקור חוץ הם כוח אדם. אינספור חברות מציעות שירותי כוח אדם פשוטים יחסית, למשל, בתחומי האבטחה, הניקיון והקייטרינג. ואולם, היום יש פתרונות בשוק גם ברמה של דרגים ניהוליים, ובתי עסק קטנים (וגם גדולים) מציעים אפילו שירותים של סמנכ"לים, כמו ריכוז תחום השיווק בחברות קטנות, שימוש באנשי מכירות חיצוניים ואפילו שירותי חשבות וסמנכ"לי כספים.

במילים אחרות, לפני שאתם הולכים לרכוש ציוד, או לשכור משרדים או עובדים בכירים או זוטרים, אתם יכולים לבחון מה השוק מציע לכם. לא פעם תגלו, ששימוש באנשי מקצוע חיצוניים או בליסינג, יחסוך לכם זמן, כסף, הכשרה ואינספור כאבי ראש נוספים, ויביא אתכם על היעדים העסקיים שלכם באותה מהירות - או אפילו מהר יותר.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם