לבני על ממשלת האחדות: "יש פוליטיקה אחרת - והיא תנצח"

לאחר הדרמה הלילה בכנסת במסגרתה הגישו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר האופוזיציה מופז להסכמה על ממשלת אחדות, סוערות הרוחות במערכת הפוליטית ■ הנשיא פרס: ממשלת אחדות לאומית טובה לעם בישראל

לאחר הדרמה הלילה בכנסת, במסגרתה הגיעו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה, ח"כ שאול מופז, להסכמה על פיה קדימה תצטרף לממשלת אחדות בראשותו של נתניהו, סוערות הנפשות השונות במערכת הפוליטית הישראלית.

בעקבות המהלך, נציין, נבלם הניסיון להקדים את הבחירות. הבחירות הבאות יתקיימו כמתוכנן בנובמבר 2013, לאחר שבמסגרת ההבנות בין הצדדים סוכם כי מופז יעניק רשת ביטחון לנתניהו עד למועד הבחירות.

נשיא המדינה שמעון פרס הגיב למהלך, וכתב בדף הפייסבוק הרשמי שלו כי "בירכתי את ראש הממשלה על החלטתו. אני סבור כי ממשלת אחדות לאומית טובה לעם בישראל, וטובה למדינה. האתגרים המכריעים העומדים לפתחה של ישראל, מחייבים אחדות לאומית רחבה", דברי הנשיא.

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', המפסידה העיקרית מהמהלך, אמרה כי מדובר בברית של פחדנים ובזיגזג המגוחך והנלעג ביותר בהיסטוריה הפוליטית של ישראל.

"את הקומבינה הזאת איש לא ישכח", דברי יחימוביץ', "והדבר יסב למרבה הצער פגיעה עמוקה באמון הציבור בפוליטיקה. יחד עם זאת, נוכח קבורתה הסופית של קדימה קיבלה מפלגת העבודה הזדמנות נדירה וחשובה להוביל את האופוזיציה, והיא תעשה זאת באנרגיות ובאמונה. תקציב 2013 בהובלת נתניהו וגוויית קדימה יהיה תקציב קשה לאזרחי מדינת ישראל, ואנו נאבק בו".

גם ציפי לבני הגיבה בעמוד הפייסבוק שלה: בבוקר הזה אני רוצה להגיד משפט אחד לכל אחד ואחת מכם, אני יודעת בדיוק אלו תחושות מציפות אתכם לאחר ארועי הלילה, אבל תזכרו שיש גם פוליטיקה אחרת, והיא תנצח".

יאיר לפיד כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מה שראיתם היום זו בדיוק הפוליטיקה הישנה, המסואבת והמכוערת, שהגיע הזמן להעיף מחיינו. פוליטיקה של כסאות במקום של עקרונות, של ג'ובים במקום של טובת הציבור, של אינטרסים של הקבוצה במקום של המדינה כולה. הם חושבים שעכשיו הם ימשכו זמן ואנחנו נשכח, אבל הם טועים. הברית הפוליטית המגעילה הזו תקבור תחתיה את כל משתתפיה".

ח"כ דני דנון (ליכוד) התנגד למהלך להקמת קואליציה משותפת עם מפלגת קדימה, ופנה לנתניהו בישיבת הסיעה: "המהלך ינציח את שריון ברק כשר ביטחון לשנה וחצי נוספות, ויצניח את מפלגה שמאלנית שנקראת קדימה לתוך הממשלה. זאת תהייה פגיעה בהתיישבות, פגיעה בערכי הליכוד ופגיעה בציבור הישראלי שבחר בליכוד להוביל את מדינת ישראל", אמר דנון והוסיף: "אסור לנטוש את השותפים הטבעיים של הליכוד, המהלך ייתן בלון חמצן לגוייה הפוליטית שנקראת קדימה ויסיט את הקואליציה מהימין לכיוון המרכז", אמר.

מנגד, לא כולם מתנגדים למהלך. בישראל ביתנו בירכו על ההסכם: "הוא יאפשר, בזכות היציבות השלטונית, להתמודד עם האתגרים הלאומיים העומדים בפנינו ובהם חקיקת חוק גיוס לכולם שיחליף את חוק טל, שינוי שיטת הממשל ונושאים בטחוניים וכלכליים נוספים העומדים על הפרק".