ליצמן: נתניהו הבטיח - מי שירצה ללמוד תורה יוכל

לאחר ההודעה על ממשלת האחדות, סגן שר הבריאות מעריך בשיחה עם "גלובס" שבסוף יהיה הסדר על גיוס חרדים לצה"ל, אבל מינורי: "נישאר עם הידיים על הדופק ונבדוק את רה"מ" ■ "לא יהיה מצב שבו רק 400 אברכים לא יגויסו"

סגן שר הבריאות ומראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן, אינו סבור שהחבירה של שאול מופז לממשלת נתניהו תשנה משהו מהותי בשאלת גיוסם של החרדים לצה"ל. בשיחה עם "גלובס" נראה כי ליצמן מפנים שנתניהו יצטרך להגיע לפשרה כלשהי בעיקר לנוכח פסיקת בג"ץ ולא בהכרח בשל ההסכם עם מופז, אולם בד בבד הוא משוכנע כי ההסדר לא יביא בשורה גדולה.

"דיברתי עם נתניהו כמה פעמים בעבר ואני בטוח בשני דברים - לא יהיה מצב שבו רק 400 אברכים לא יגויסו (כמו ההחלטה המקורית של ממשלת בן גוריון - ש.נ), וכל מי שירצה ללמוד תורה יוכל ללמוד". ליצמן אף הוסיף במידת מה של סרקזם: "היה פעם חוק טל, עכשיו יקראו לזה חוק מטר".

על פי ליצמן, האווירה הרגועה שהוא משדר נובעת מהבטחות אישיות שקיבל מנתניהו: "הייתי אצל רה"מ יחד עם חברי משה גפני בארבע וחצי לפנות בוקר, והוא הבטיח לנו שההסכם עם מופז לא סותר את סעיף 37 בהסכם הקואליציוני משנת 2009 שמדבר על תורתו אומנותו".

לדברי ליצמן, נתניהו הבטיח כי המהלך של הלילה נועד להרחיב את הקואליציה ולא לפגוע בחברות בה, וכי כל דבר ייעשה בתיאום עם יהדות התורה. "היות שההסכם החדש עם קדימה מבוסס על ההסכם הקואליציוני הקודם, וזה גם כתוב בהסכם החדש, אני בטוח שרה"מ יקיים את ההסכמים איתנו". ליצמן הוסיף כי הוא מאמין לנתניהו שמלכתחילה לא רצה בחירות, וכי רה"מ אמר לו זאת עוד כשישב שבעה על אביו.

למרות הביטחון שליצמן מפגין, הוא מצהיר כי עיניו יישארו פקוחות: "אנחנו מכבדים את הצורך בשלטון יציב ומסודר, אבל אנחנו מסתכלים על ההסכם הזה גם בצורה של 'כבדהו וחשדהו'. נישאר עם הידיים על הדופק ונבדוק את רה"מ בכל מה שהבטיח לנו".