ליברמן: מתנגד להצעת החוק החלופית של הליכוד לחוק טל

שר החוץ: "המבחנים העיקריים של הממשלה החדשה הם חוק טל ופינוי הבתים בשכונת האולפנה ואני מקווה שנשכיל לעבור אותם בדרך הטובה. דווקא בגלל שיש קואליציה יציבה ואיתנה, אסור שזו תהיה מריחה"

חילוקי דעות ראשונים בממשלת האחדות החדשה: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ששהה בברלין בעת רקימת מהלך הקמת ממשלת האחדות, הגיב הבוקר לראשונה. שר החוץ בירך על המהלך הלילי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וח"כ שאול מופז, אבל הביע התנגדות לחלופה שמציע הליכוד לחוק טל.

"המבחנים העיקריים של הממשלה החדשה הם חוק טל ופינוי הבתים בשכונת האולפנה ואני מקווה שנשכיל לעבור אותם בדרך הטובה. דווקא בגלל שיש קואליציה יציבה ואיתנה, אסור שזו תהיה מריחה", אמר ליברמן. "שמעתי כמה הצעות, כולל זו שמגבש יו"ר הקואליציה. ההצעה לא מקובלת עלינו, לא נקבל אותה. אנחנו מצפים שתהיה הצעה רצינית ושלא יעמידו אותנו בפני עובדה. אני לא צריך לקבל את ההצעה מעיתונאים בכנסת. היינו מצפים לקבל מיו"ר הקואליציה, אם יש לו הצעה כזאת", מחה ליברמן.

הוא הוסיף כי ישראל ביתנו לא נלחמת על הקרדיט אולם רוצה לראות הצעת חוק רצינית. "נראה מה יגבש מופז והקואליציה. לא נלחם על קרדיטים, נלחם על הצע חוק מקיפה ורצינית".

ליברמן הביע ביטחון שהממשלה "תוציא את ימיה" אולם הוסיף כי "אם ירצו ללכת לבחירות מוקדמות אנחנו מוכנים בכל רגע נתון - בשבוע הבא, ב-4 ביוני וב-4 בספטמבר. בסוף 22 באוקטובר 2013 זה התאריך הכי טוב למדינת ישראל לבחירות".

שר החוץ לא פספס את ההזדמנות לתקוף גם את יאיר לפיד. "ראיתי את המצע של יאיר לפיד שדיבר נגדנו באולפן שישי, שיהיה יו"ר המפלגה עד 2020. עכשיו גם הוא צריך להצטרף למדע בדיוני. סיכוייו להיבחר לנשיא ארה"ב הרבה יותר גבוהים מסיכוי מפלגתו להישאר עד 2020".