נושאים הקשורים לכתבה

בעל עסק - כדאי שתדע: גוגל מסייעת (ופוגעת) בפרסום שלך

כדאי לדעת: הלחץ להביא לתוצאות מהירות בקידום בגוגל גורם לעליה במספר אתרי הספאם ברשת ■ גוגל נלחמת בתופעה, ועל הדרך - עלולה לפגוע גם באתרים "טובים"

10/05/2012, 08:37
שירות גלובס
Cisco בפייבוק
גוגל google / צלם: רויטרס
גוגל google / צלם: רויטרס

לפי נתונים עדכניים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עסקים קטנים מהווים 45% מהתוצר העסקי. בנוסף, מידי שנה נפתחים בישראל כ-50,000 עסקים קטנים חדשים, אבל במקביל כ-35,000 נסגרים. מעבר לנתוני הלשכה, מתפרסמים ניתוחים עסקיים שמצביעים על כך שאחת הסיבות המרכזיות לכישלונם של עסקים היא השיווק.

ואכן, יש כל כך הרבה בעלי עסקים שמתקשים לנהל פעילות שיווקית- חלקם נוקטים בגישה של: "כשיהיה לי קצת זמן פנוי, בין לקוח ללקוח, אולי אשלח אימייל ללקוחות". אחרים יוזמים פעילויות שיווקיות באופן אקראי, מתאכזבים, מחליטים "שהשיווק לא עובד", ונוטשים עד לפעם הבאה.

הפקטור האנושי

אפשר אמנם לטעון שלא כל גישה שיווקית מתאימה לכל עסק, אבל בפועל מה שברוב המקרים מכשיל את השיווק זה פקטור מאוד אנושי ופשוט - "חוסר סבלנות".

הציפייה לתגובות מהירות של לקוחות פוטנציאליים מזמנת לבעלי עסקים אכזבות, אבל העובדה היא שלוקח זמן להפיץ ולהטמיע מסרים ולהניע לקוחות לפעולה. לכן יש לתכנן, ליישם בעקביות, ולשמור על אורך רוח והרבה סבלנות.

כצרכנים אנחנו מבינים את זה. אף אחד לא מזנק מייד מהכורסה כדי לקנות את אבקת הכביסה שזה עתה ראה בפרסומת. אבל כבעלי עסקים אנחנו לרוב מצפים שהשיווק יניב תוצאות "אקספרס".

מה רוצים מקדמי אתרים?

ציפייה זו ניכרת במיוחד בתחום האינטרנט ובעיקר בקידום אתרים דרך מילות מפתח - מה שנקרא "קידום אורגני". לא זו בלבד שלוקח חודשים לקדם ביטויים לעבר העמוד הראשון בגוגל (משך הזמן תלוי בתחרות שיש לגבי כל ביטוי), בנוסף כל כמה חודשים גוגל מעדכנת את האלגוריתם של מנוע החיפוש. פעולה אשר פוגעת בדירוג האתרים שהושג בעמל רב. השינוי האחרון נעשה באפריל (נקרא "פינגווין") ואין אתר שלא נפגע מכך.

כתוצאה מכך, גם אם קידמת את האתר שלך בעבר, קרוב לוודאי שלאחרונה איבדת כמה וכמה מהמיקומים שהיו לך, ותאלץ לבצע קידום מחדש. גוגל מחמירה כיום במלחמתה כנגד ספאמרים ומקדמי אתרים שנוקטים בשיטות קידום לא כשרות, כמו בניית "אתרי זבל". באתרים אלה משתמשים בתכנים מועתקים ובג'יבריש, אין בהם עיצוב, והם אינם מיועדים לגולשים. מבחינה מסוימת אפשר לומר שמקדמי אתרים נוקטים בשיטות כאלה כדי לקצר תהליכים, וכדי לא להעמיד למבחן את סבלנותם של לקוחות.

אפשר לסכם את זה כך: מקדמי האתרים רוצים לראות לקוחות מרוצים, ולקוחות (ובעיקר עסקים קטנים עם תקציבי שיווק מאוד מצומצמים) רוצים לראות תוצאות מהירות - כך כולם מרוצים, מלבד גוגל...

אחת למספר חודשים גוגל מוציא עדכון שמטרתו למנוע את ה"קידום השחור" ומפיל, כמו בדומינו, את אתרי הספאם האלה בבת אחת. כל זה טוב ויפה, רק שכולם חוטפים את המכה, גם אתרים עם קידום תקני ('לבן'). רחלי נטע, מנכ"לית פרומו, חברה לניהול פרויקטים בשיווק: "החדשות הטובות הן שעם קידום 'לבן', ללא קיצורי דרך, אתרים מסוגלים להתאושש מהר מאוד מעדכוני האלגוריתם של גוגל. מניסיוננו, מספר אתרים שאנו מקדמים ירדו בתחילת אפריל - אבל עד סוף החודש כבר השיגו את הפער ואפילו התקדמו".

שילוב מנצח של התמדה

בעלי עסקים קטנים לא יכולים להרשות לעצמם הוצאות על שיווק ללא תוצאות. לכן חשוב לבחור את מקדם האתרים בלי להסתנוור מהבטחות מלאות תקווה. יש רק מקום ראשון אחד בגוגל בכל ביטוי, לכן גלו מראש מה היקף התחרות, קבלו המלצות על המקדם, וקחו בחשבון שהקידום בגוגל ממושך ואיטי. כאשר אתם נתקלים בספק שמבטיח הרים וגבעות (ומהר!) במחיר מדהים, עצרו לרגע לפני שתקפצו על המציאה. כי בדרך כלל עסקה ב"מחירי רצפה" תתגלה בסופו של דבר כלא משתלמת. ברוב המקרים לא ניתן לעמוד בהבטחות המפתות, ובשורה התחתונה בעל העסק שילם וגם הפסיד.

לסיכום, שיווק הוא הפונקציה הכי חשובה לקיומו של העסק, כי ללא שיווק אין מכירות, וללא מכירות, אין... עסק! צריך כמובן לוודא שכל פעולת שיווק מתבצעת כהלכה, אבל מעבר לכך הסוד האמיתי הוא שילוב חזק של התמדה וסבלנות.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם