גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מבחן דרכים: לקסוס GS250 מככבת במשבצת "החברתית"

מעצבי לקסוס GS250 אמנם ציידו אותה בחרטום אגרסיבי, בגריל מושחז ובפנסי חזית גדולים, אך בסופו של דבר זו עדיין מכונית שנראית יקרה, אבל היא מדברת בשקט ולא מנסה למרפק לעצמה נוכחות כביש

בשבוע נתקלתי בראשונה ברחוב צדדי במכונית פרארי חדשה ונוצצת, בצבע אדום כמובן. תגובות הקהל לא איחרו להגיע, ותוך דקות ספורות נוצרה התקהלות קטנה ועוינת סביב המכונית. "כמה היא עולה?", שאלה גברת אחת במבטא כבד. "מיליון וחצי", ענה לה מישהו. "מי שמשלם כזה סכום על מכונית צריך לשבת בכלא", אמרה הגברת בזעם והמשיכה הלאה. צופים אחרים העלו ספקולציות לגבי משלח-ידו של בעל הרכב (המנעד נע בין יורש עשיר ליבואן נערות ליווי), העדפותיו בתחום הזוגיות, ועוד אי-אלו מאפיינים שמפאת כבוד הדף נימנע מלפרט.

פרארי אדומה היא ללא ספק דוגמה קיצונית, אולם היא משקפת היטב את תגובת הרחוב הישראלי כלפי רכבי יוקרה מוחצנים. מכונית פאר היא כרטיס ביקור מעמדי בוטה, ובחברה שנמצאת על סף רתיחה כלכלית וחברתית היא נוטה להחצין ולהקצין רגשות מודחקים.

זוהי דילמה לא פשוטה למי שלוקה במצפון חברתי רגיש או סובל מחרדת קהל, אך עדיין לא רוצה לוותר על מנעמיה של מכונית פאר. הפתרון הוא להצטייד ברכב יקר, שעיצובו ותדמיתו אינם זועקים "כסף" ומצליחים להיטמע היטב ברקע. אחת השחקניות הבולטות במשבצת "החברתית" בישראל היא לקסוס GS וגם הדור החדש של המכונית, שנחת בארץ באחרונה, ממשיך את הקו.

קווי סדאן קלאסיים

המעצבים אמנם ציידו את GS החדשה בחרטום נאה ומעט יותר אגרסיבי משל המכונית היוצאת, והיא מתהדרת בגריל מושחז, פנסי חזית גדולים המעוטרים בנוריות LED אופנתיות, ופגושים עמוקים יחסית; אולם לאחר שנוטשים את החרטום נשארים עם קווי סדאן קלאסיים מכובדים, עם פרופיל צד אנונימי, ועם זנב שמזכיר קצת פולקסווגן פאסאט. זו עדיין מכונית גדולה שנראית יקרה, אבל היא מדברת בטון שקט ואינה מנסה למרפק לעצמה נוכחות כביש.

המוטו של לקסוס הוא "חתירה מתמדת לשלמות", והאגדות מספרות שאחת מדרישות הקבלה הבסיסיות של עובדים למחלקת הפיתוח והייצור של החברה ביפן היא אישיות טורדנית-כפייתית. אכן, תא הנוסעים נראה כאילו תוכנן ויוצר על-ידי צבא של מהנדסים יפנים קטנים עם בעיית OCD קשה. איכות הייצור לא פסחה על אף פינה בתא, נסתרת ונידחת ככל שתהיה, ואפילו תא המטען מרגיש כאילו נוצק לתוך המכלול. גם ריפוד העור העשיר של המושבים מרגיש כאילו הוא הגיע מאותן פרות "קובה" יפניות מיוחסות ומאושרות שמקבלות מסאז'ים בבירה ובסאקה בטרם יתרמו את האנטרקוט שלהן.

פרט לאיכות, עיצוב עמדת הפיקוד והתא כוללים את רוב האלמנטים שכבר ראינו אצל המתחרים: מסך LCD גדול עם תפריטים מתוכננים היטב, בקרה באמצעות עכבר שליטה רב-כיווני, לוח מחוונים קלאסי עם צגי מידע מפורטים, הגה עתיר מחווני תפעול וקווים מאסיביים ושמרנים. אי-אפשר שלא להתרשם.

מרחב הפנים לא השתנה מהותית לעומת המכונית היוצאת, והוא יכול ללא קושי למלא מטלות ניהוליות טיפוסית לפלח זה, כולל אפשרות להתרווח מאחור תוך הפקדת ההגה בידי נהג שכיר. צל"ש מגיע גם למערכת הקול שמייצרת צליל נקי וצלול.

ביצועים לא מסעירים

בדגם הבסיס של GS החדשה הוחלף מנוע 3 הליטר במנוע V6 חדש בנפח 2.5 ליטר, שמייצר 209 כ"ס - כמעט 40 כ"ס פחות מהמנוע היוצא. זה לא בדיוק מסלול אבולוציוני מקובל לשדרוג דגמים בפלח הפאר. נראה שהיבואן מודע לבעיית התדמית, ולפיכך הוא גם מביא את המכונית ללא הסימול "250" על זנבה. ללא קשר לאותם 500 סמ"ק שנעלמו, המכונית מספקת ביצועים קרובים למדי לאלה של קודמתה, עם בונוס של צריכת דלק משודרגת.

הביצועים אמנם לא מסעירים ו-8.6 שניות מאפס ל-100 קמ"ש לא יעלו את לחץ הדם של אף נהג, אבל האופי החלק והשקט של המנוע והתמיכה שהוא מקבל מהתיבה האוטומטית, במיוחד במצב ספורט הנמרץ, מעדנים את חוויית הנהיגה ומשכיחים את הסוסים שברחו. ב-140 קמ"ש על הכביש המהיר, למשל, הרכב מחליק כמעט ללא רעש או מאמץ וגם לחיצה אגרסיבית בעלייה תלולה תוציא ממנו רק נהמה מעודנת. צריכת הדלק הרשמית נוקבת ב-11 ק"מ לליטר ומי שינהג במצב ECO הרגוע של תיבת ההילוכים בהחלט יוכל להתקרב לנתון זה.

מהנדסי לקסוס עשו עבודה טובה בעדכון המתלים והמכונית מרגישה כעת נוחה ומבודדת עוד יותר מקודמתה. בורות גדולים נבלעים מתחת למרכב בטפיפה עמומה וקשה מאוד לטלטל את המרכב. גם התנהגות הכביש עברה כיול ועדכון, ולמרות שזו עדיין בעיקר מכונית בוגרת ומבודדת היטב היא מציעה לנהגים חדורי אמביציה הגה מדויק למדי, אחיזת כביש גבוהה, ובמקרים קיצוניים גם התנהגות מעניינת של הנעה אחורית. בסך-הכול ההתנהגות מותאמת היטב לאופי הלקוחות הטיפוסי בפלח הזה.

מחירה של לקסוס GS החדשה מתחיל כיום ב-354 אלף שקל, כולל אבזור הפאר המקיף שמקובל בפלח, והוא מציב אותה מול דגמי הבסיס של המתחרים הגרמנים, שרובם מצוידים במנוע 4 צילינדרים, דוגמת אאודי A6 2.0T, מרצדס E250 (אחרי הנחת מזומן), ב.מ.וו 520 ועוד. המחיר הנוח מהווה פיצוי הולם על הקטנת המנוע, וממילא אפשר לשער כי מי שרוצה "חווית לקסוס מלאה" יבחר בדגם 450 ההיברידי של GS, שמציע כמעט 150 כ"ס יותר, פלוס ייחוד של נסיעה על חשמל בתוספת של פחות מ-100 אלף שקל. אבל גם GS250 הצנועה עדיין מציע את האיכויות המפורסמות של המותג פלוס בונוס חברתי: הנהג יכול להשאירה גם במגרש חנייה פתוח של מרכז קניות נידח, מבלי לחשוש שימצא אותה עם טביעות אצבעות על החלונות או עם ברכת "מזל טוב" חרוטה על הדלת עם מפתח.

לקסוס GS

חלק מהמתחרות

מרצדס E

בינואר יושק הדור המחודש של E קלאס. הנתונים שדלפו עד כה מדברים על עיצוב מחדש של החרטום ופנסי החזית, זנב אטרקטיבי יותר ותא נוסעים מחודש ועתיר גאדג'טים. באגף המנועים מצפים ל-2 ליטר בנזין-טורבו חדש ועדכון של כמה ממנועי V6.

אינפיניטי M

גם אינפינטי נטועה בקונספט הכסף השקט. יש לה עיצוב עגלגל וידידותי, שאינו צועק למרחוק ומצליח להסוות היטב את ממדיה המכובדים: כ-5 מ' אורך ובסיס גלגלים באורך 2.9 מ'. בחרטום אפשר למצוא את מנוע 3.7 הליטר בהספק 320 כ"ס. תא הנוסעים מציע פאר רב.

הונדה לג'נד

הצלע השלישית במשפחת היפניות המפוארות אמורה להתחדש ב-2013. הרמזים מלמדים על דגם עם הנעה היברידית מתוחכמת לכל הגלגלים לצד דגם עם מנוע 3.5 ליטר רגיל, היגוי לכל הגלגלים ועיצוב הרבה יותר מושחז ובעל נוכחות.

עוד כתבות

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם