לכתבה הקודמתטיפים לשיחות ועידה יעילות יותר לכתבה הבאהבעל עסק - כדאי שתדע: גוגל מסייעת (ופוגעת) בפרסום שלך

נושאים הקשורים לכתבה

בעלי עסקים: איך תבחרו את המטרה העסקית הבאה שלכם?

ליעד אפרת, תלמידו של אנטוני רובינס ומאמן בשיטתו "התערבות אסטרטגית", מציג שיטה קלה ופשוטה שתאפשר לכם להיכנס למערכת יחסים איתנה, נאמנה ובטוחה עם מטרה עסקית שתשמחו להשקיע בה לאורך זמן

16/05/2012, 10:03
שירות גלובס
Cisco בפייבוק
ניהול, עסקים / צלם: thinkstock
ניהול, עסקים / צלם: thinkstock

אחת השאלות החשובות בעולם העסקים היא "כיצד לבחור את המטרה העסקית הבאה"?
התשובות הנפוצות אינן טובות מספיק: "חפש איפה שנמצא הכסף", "תעשה סקר שוק ותבדוק מה חסר", "'שמוליק' כבר מצליח לך ותעשה כמוהו, או תצטרף אליו..." וכן הלאה.

השוק שלנו, רווי באנשים ששמעו עצות גרועות מאנשים שאינם באמת מבינים. רוצים הוכחה? תבדקו כמה עסקים נעלמים מעל פני האדמה בטווח הזמן של 3 עד 5 שנים מרגע הקמתם. יותר גרוע מכך בדרך כלל עסקים שנפתחים כבר בשנתם הראשונה, נסגרים כעבור כמה חודשים. למה זה ככה? כיצד אפשר באמת להגיע למטרה העסקית הבאה ושהיא תשרוד כמה שיותר?

הסיבה העיקרית היא שאנשים בוחרים את מטרותיהם העסקיות באופן שגוי בבסיסו.

מטרה עסקית הינה בת/בן הזוג שלכם לתקופה הבאה של חייכם. האם הייתם הולכים לבחור זוג לחיים לפי השאלות: מה חסר לכם כרגע? או אולי תראו איזה בן/בת זוג של אדם אחר ואם הולך להם טוב אז תמצאו את הכי דומה? ברור שלא... האמת היא שזה אפילו מגוחך!

בחירת מטרה עסקית לא מוצלחת יכולה לגרור אותנו להתמודדות עם אתגרים רבים. חוסר סבלנות, בזבוז כסף ,לחצים כלכליים, אכזבה, מתחים משפחתיים, חוסר השקעה בעסק, חוסר התמדה, ירידה בביטחון העצמי, דבר שיכול להשליך על כל תחום.

ליעד אפרת, מאמן מוסמך בשיטת "אנתוני רובינס", מציג שיטה קלה ופשוטה שתאפשר לכם להיכנס למערכת יחסים איתנה, נאמנה ובטוחה עם מטרה עסקית שתשמחו להשקיע בה לאורך זמן. אז הנה כמה טיפים שניתן כדי להגיע למטרה העסקית הבאה שלי.

■ תשאלו את עצמכם: למה בכלל אני מחפש את המטרה העסקית הבאה? מה אני מחפש שם באמת? אם תתעמקו בשאלה כראוי תגלו המון. ישנם אנשים שנכנסים להרפתקה עסקית רק בגלל שהם מחפשים הרפתקה. החלק העסקי הוא לא ממש מעניין אותם. אם אתם מחפשים הרפתקה, ישנן הרפתקאות רבות שאינן כרוכות בהחלטות עסקיות. אילו אתם באמת מעוניינים ומוכנים להשקיע בעסק חדש, אז קדימה לשלב הבא.

■ מה מעניין אתכם? אחד הדברים החשובים ביותר בהחלטה עסקית היא לעסוק במה שאתם באמת אוהבים וטובים בו! סביר להניח שמה שמעניין אתכם יהיה היתרון היחסי שלכם על פני אחרים. הקמת עסק מוצלח זו פרוצדורה שתדרוש סבלנות והשקעה מרובה, עדיף לעשות זאת בשטח ממנו אתם מתלהבים. שילוב של כישרון, אהבה והכוונה מקצועית ייצור עבורכם מוצר או שירות שאנשים רוצים וצריכים ואף מחכים לו. בשלב זה יש לעשות רשימה של דברים שאתם אוהבים ומוכשרים בהם, דברים שמעניינים אתכם באמת. חשוב מאד לדעת במה באמת אתם טובים? אל תרמו את עצמכם ותרצו למשל להיות ציירים בעוד שאתם לא יודעים בכלל לצייר? תהיו כנים עם עצמכם, זהו הדבר הכי חשוב, באמת תעשו חושבים ותראו אם אתם אכן טובים בתחום שמעניין אותכם. אהבת מקצוע זה דבר אחד אבל חייבים להיות כנים ולראות אם אתם באמת טובים במקצוע שאותו אתם אוהבים, אחרת אתם תשלמו את המחיר.

לאחר שסיימתם תחשבו היטב וסננו את הרשימה עד שתגיעו ל-3 האפשרויות הנראות לכם ביותר.

■ אל תתנו לקרובים להשפיל את רוחכם. הכל אפשרי, השאלה היא עם מי אתם הולכים להתייעץ. לכו לבעלי מקצוע שמבינים בנושא ומלווים עסקים בתהליכים שונים. הם ייעצו לכם בענייני דרישות השוק, היצע מול ביקוש, סקרי שוק ספציפיים לעניינכם ועוד. חשוב לבחור איש מקצוע בעזרת המלצות טובות ממישהו מוכר. ותמיד זכרו, עדיף ללכת למקצוען ולשלם לו מאשר להקשיב לחובבן ולשלם בטעויות יקרות מאוד!

אחד הנושאים שיעלו בשלב זה - ההשקעה הכספית. כאן עליכם לבחון את מצבכם הכלכלי. האם יש לכם מספיק בכדי להתחיל לבד או שעליכם לקחת הלוואה? בכל מקרה זה הזמן לקבל החלטה אמיצה מתוך מגוון המלצות המומחים.

קבלתם החלטה, גבשו צוות קטן שייעץ לכם כיצד לבנות את התהליך. מנו יתרונות ואתגרים צפויים ושימו מטרות טובות. תבנו תכנית עסקית שתלווה אתכם לאורך הדרך ותוכלו להתחיל בצעד הראשון להגשמת העסק והחלום שלכם.

4 השלבים מציגים דרך פשוטה להגדיל משמעותית את הסיכויים לבחירה נכונה של המטרה העסקית הבאה שלכם. ישנם תהליכים מעמיקים שיסייעו לכם למצוא באופן מקצועי את המטרה העסקית. תהליכים אילו ייגעו בדברים חשובים שלא נגעתי בהם כאן כגון: ערכים וחזון עסקי ואישי ויהפכו את מטרתכם העסקית לברורה ומבטיחה מתמיד.

ליד אפרת, תלמידו של אנטוני רובינס ומאמן בשיטתו "התערבות אסטרטגית"

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם